پیام تبریک ریاست دانشکده و مدیر گروه بهداشت محیط به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط

۰۲ مهر ۱۴۰۳ | ۱۱:۳۱ کد : ۴۶۱۶۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۰۵
پیام تبریک ریاست دانشکده و مدیر گروه بهداشت محیط به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط

روز جهانی بهداشت محیط در سال 2011 توسط فدراسیون بین المللی بهداشت محیط (IFEH) به منظور افزایش آگاهی در مورد اهمیت بهداشت محیط و ترویج اقدامات برای محافظت از سلامت انسان در برابر خطرات محیطی تعیین شد. بهداشت محیط برای همه مهم است، اما به برای جمعیت‌های آسیب‌پذیر مانند کودکان، سالمندان و افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن  اهمیت ویژه دارد.

این روز برای افزایش آگاهی در مورد اهمیت بهداشت محیط و خطرات سلامتی انسان از خطرات زیست محیطی  است.

هدف از این روز ترویج  اقداماتی را برای محافظت از سلامت انسان در برابر خطرات زیست محیطی  و دفاع از سیاست هایی است که از محیط زیست و سلامت انسان محافظت می کند.

ضمن تبریک این روز به اساتید محترم ، دانشجویان و همکاران محترم  مهندسی  بهداشت محیط از کلیه متخصصین  محترم این حوزه که برای محافظت از سلامت عمومی تلاش می کنند ،تقدیر و قدر دانی می نماییم.

چهارم مهر ( 26 سپتامبر 2024  ) روز جهانی بهداشت محیط را با تمرکز بر افزایش آگاهی در مورد اهمیت حیاتی بهداشت محیط گرامی می داریم. این روز ویژه خواستار اقدامات جمعی برای محافظت از سلامت انسان در برابر خطرات زیست محیطی است. بیایید در تقویت تعهد جهانی به شیوه‌های پایدار و نظارت بر محیط‌زیست با هم متحد شویم و تشخیص دهیم که یک سیاره سالم برای رفاه نسل‌های حال و آینده ضروری است. ما با هم می توانیم به تعادل هماهنگ بین انسانیت و محیط زیست کمک کنیم.

 

دکتر خورسندی ریاست دانشکده بهداشت

 

 

مهندسی بهداشت محیط در تاریخ فعالیت کشور به عنوان یک فعالیت منسجم، قدمتی دیرینه داشته و منشاء اثرات زیادی در ارتقاء سلامت جامعه بوده است که با همت والا و تلاش بی وقفه مهندسین بهداشت محیط در این حیطه روز به روز درخشش و اثربخشی بیشتری می یابد.بهداشت محیط یعنی مهربانی با یکدیگر و مهربانی وتعامل با محیط زیست .  این روز بر همه تلاشگران ،اساتید ،پژوهشگران ،مهندسین بهداشت محیط ،ودانشجویان گرامی مبارک باد.

 

دکتر قنادزاده مدیر گروه بهداشت محیط

کلیدواژه‌ها: روز جهانی


( ۸ )

نظر شما :