دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک در مسیر توسعه

۲۰ مهر ۱۳۹۹ | ۰۸:۵۲ کد : ۱۲۴۸۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۸۳
دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک در مسیر توسعه

رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: این دانشکده به عنوان یکی از دانشکده های تقریباً نوپا با عمر کمتر از ۱۰ سال، شرایط خوبی را در حال تجربه است و در مسیر حرکت رو به جلو قرار دارد.

  دکتر علی کولیوند افزود: دانشکده بهداشت دارای گروه های مهم و استراتژیکی در دانشگاه است.

وی اظهار داشت: گروه مهندسی بهداشت محیط که مشخصاً در مورد آلاینده ها، آب و تامین آب آشامیدنی سالم و تصفیه آب، هوا، فاضلاب و تصفیه فاضلاب، پسماند و مدیریت پسماندها، مواد غذایی و سلامت و ایمنی آنها درگیر می باشد از جمله گروه ها و رشته های مهمی هستند که با شیوع ویروس کرونا اهمیت آنها بیش از پیش به چشم آمده است.

رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: وجود رشته مهندسی بهداشت حرفه ای که مشخصاً در مورد سلامت شغلی کارگران فعالیت می کند که با توجه به صنعتی بودن استان از اهمیت بالایی برخوردار است، همچنین رشته بهداشت عمومی و گروه اپیدمیولوژی که مستقماً با بحث کنترل بیماری کووید 19 و گروه تغذیه که بسیار استراتژیک است نیز از دیگر رشته های مهم و البته دایره فعالیتی این دانشکده در سالجاری می باشد.

وی در ادامه ضمن اشاره به حل معضل آلاینده ها و رسالت مهم دانشگاه خاطرنشان کرد: در این زمینه پژوهش های روتینی در حال انجام است که در همین زمینه یک طرح پژوهشی کلان در خصوص آلودگی هوا انجام داده ایم که پروپوزال آن نوشته شده و توسط معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه، به وزارتخانه ارسال و منتظر جواب نهایی هستیم.

دکتر کولیوند گفت: در این طرح پژوهشی کلان قصد داریم در یک بازه زمانی چند ساله، میزان آلیندگی آلاینده ها را به تفکیک و مشترک مشخص و سهم هر کدام را به خطر انداختن جان مردم بسنیجم که به محض ارسال جواب نهایی از سوی وزارتخانه، این تحقیق را که هیچ نمونه دیگری ندارد را آغاز کنیم.

رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان افزود: البته اقدامات دیگری از جمله بارگزاری فیلم، مستندات و سایر مدیاهای آموزشی برای گروه های هدف دانشجویان، دانشگاهیان و عموم مردم در سامانه نصر وزارت بهداشت و درمان و همچنین بسط و گسترش دیگر اهداف در قالب برنامه سازی های متعدد و همکاری نزدیک با صداوسیما استانی با حضور کارشناسان، را در دست اقدام داریم.

کلید واژه ها: دکتر علی کولیوند دانشکده بهداشت


( ۲ )

نظر شما :