روز جهانی رژیم درمانگر مبارک باد

۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۷ کد : ۲۴۶۵۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۲۵۲
روز جهانی رژیم درمانگر مبارک باد

دومین چهارشنبه ماه مارس مصادف با 18 اسفند، به عنوان روز متخصصین تغذیه و رژیم درمانی در نظر گرفته شده است و  در بسیاری از کشورها در این روز، مردم را به حفظ سلامتی از طریق خوردن غذای سالم ترغیب می کنند.

کار اصلی هر کارشناس تغذیه مشاوره با فرد یا جامعه است برای اینکه کمک کند تا فرد سالم سلامتش را حفظ کند و فرد بیمار از طریق تغییر شیوه زندگی خود از پیشرفت آن جلوگیری کند. کارشناس تغذیه بایستی هنر ارتباط با مردم را داشته باشد.در حقیقت کار کارشناسان تغذیه در همه جهان در تیم مراقبت تعریف شده است، چون ثابت شده برای حفظ سلامتی فرد باید برنامه غذایی متعادل و متنوع داشته باشد .

مشاوره تغذیه یک هنر است ،کارشناس تغذیه سعی می کند با مشاوره ای که انجام می دهد اعتماد فرد مراجعه کننده اش را جلب کند و آگاهی او را در زمینه تغذیه سالم بالا ببرد. خوشبختانه با پیشرفت جوامع ، مردم به این آگاهی رسیده اند که با داشتن شیوه زندگی سالم یعنی تغذیه صحیح و افزایش فعالیت بدنی می توانند از ابتلا به بسیاری از بیماری های غیرواگیر مانند بیماری های قلبی عروقی، دیابت، فشارخون و چاقی پیشگیری کنند و حتی افرادی که درگیر بیماری هستند نیز می دانند که از طریق مراجعه به کارشناس تغذیه می توانند باعث تسریع بهبود بیماریشان گردند.

اختصاص یک روز از تقویم به روز رژیم درمانگران، نشان دهنده نقش گسترده مشاورین تغذیه در تیم مراقبت و کمک به بهبود سلامتی فرد و جامعه است. کارشناسان تغذیه دلسوزانه وقت زیادی را به مراجعین خود اختصاص می دهند تا با آگاهی کامل از شرایط بیمارشان به آنها مشاوره کامل دهند.

پس بیایید با داشتن برنامه غذایی صحیح و افزایش فعالیت بدنی سلامتی خود و خانواده مان را تضمین کنیم.

 

کلید واژه ها: روز جهانی رژیم درمانگر مرکز آموزشی درمانی آیت الله طالقانی اراک روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی آیت الله طالقانی

آخرین ویرایش۲۱ اسفند ۱۴۰۰

( ۴ )

نظر شما :