منشور حقوق بیمار

تعداد بازدید:۱۳۱۸

منشور اخلاقی

هرکس به امور مسلمین اهتمام نورزد،مسلمان نیست   (امام جعفر صادق علیه السلام(

درآموزه های دینی، پاسخگویی به مراجعه کنندگان و ارباب و رجوع و حل مشکلات آنها یک اصل است که در سیره نبوی (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام به وضوح نمایان می باشد.

رئیس ، مدیر و کارکنان معتقدند که :

طبق تعالیم اسلام و در حدود مسئولیت، وظایف و اختیارات قانونی خود می بایستی پاسخگوی مراجعین، بیماران و همراهان آنها بوده، آنها را از خود دانسته و خدمتگزارشان باشند و با خلقی نیکو و تواضع و فروتنی در بر آوردن نیازها و رفع مشکلاتشان از هیچگونه تلاش و کوششی دریغ ننمایند.

آنگونه باید با مردم رفتار کنند که دوست دارند با آنها رفتار شود، آنگونه سخن بگویند که دوست دارند با آنها سخن گفته شود. آنگونه مشکلات مراجعین را رفع نمایند که دوست دارند گرفتاریهایشان برطرف گردد.، آنگونه نیکی کنند که دوست دارند به آنها نیکی شود و آنگونه در رسیدگی به امور شتاب کنند که دوست دارند به کارهایشان به سرعت رسیدگی شود.

مسئولین و پرسنل بیمارستان برخود واجب می دانند که:

حقوق بیماران را هنگام ارائه درمان یا خدمت رعایت نموده و در کلیه جنبه های درمانی و مراقبت مربوط به بیمار ، مشارکت او و خانواده وی را جلب نمایند.

نسبت به رعایت مسائل محرمانه مربوط به بیماران ، تامین ایمنی ، حفظ حریم خصوصی آنان، حل و فصل شکایات، استفاده از خدمات حمایتی و مددکاری و نیز ارتباطات لازم بیماران و همراهان آنها توجه کافی مبذول دارند.

مخلص کلام اینکه ، هدف و خواست نهایی ما در این بیمارستان عبارتند از :

ارتقاء مستمر کمی و کیفی خدمات

جلب مشارکت و همکاری گروهی پرسنل و بیماران در ارائه خدمات

جلب رضایت و خشنودی پرسنل و مراجعین به بیمارستان

پیاده سازی فرهنگ صرفه جویی و بهره وری و نیز تاکید بر شایسته سالاری در همه ابعاد و زمینه ها

ارائه خدمتی مزین به سرعت، دقت، صداقت،امانت، نظم ، خوش خلقی و گشاده رویی و نیز تدبیر و آینده نگری

آخرین ویرایش۰۶ مرداد ۱۳۹۷