ساخت پنجمین بانک شیر مادر ایران در استان مرکزی

۱۲ دی ۱۳۹۸ | ۰۸:۲۳ کد : ۷۱۴۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۹۵
دکتر پژمان حدادی ریاست مرکز آموزشی درمانی آیت اله طالقانی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی بیمارستان طالقانی گفت: در حال حاضر ۶۰۰ بانک شیر در سراسر جهان تاسیس شده است که حدود ۲۱۰ مورد آن در کشور برزیل می باشد. اولین بانک شیر مادر در سال ۱۹۰۹ به دنبال پیدا کردن جایگزین مناسب شیر مادر و بر پایه حمایت از نوزادان نارس در اتریش تاسیس گردید. در حال حاضر در برخی استان ها در ایران بانک شیر مادر بهره برداری شده است
ساخت پنجمین بانک شیر مادر ایران در استان مرکزی

بسمه تعالی

با مشارکت خیرین نیک اندیش حوزه سلامت عملیات اجرایی پنجمین بانک شیر مادر ایران در استان مرکزی در مرکز آموزشی درمانی آیت اله طالقانی اراک آغاز گردید. دکتر پژمان حدادی ریاست مرکز آموزشی درمانی آیت اله طالقانی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی بیمارستان طالقانی گفت: در حال حاضر 600 بانک شیر در سراسر جهان تاسیس شده است که حدود 210 مورد آن در کشور برزیل می باشد. اولین بانک شیر مادر در سال 1909 به دنبال پیدا کردن جایگزین مناسب شیر مادر و بر پایه حمایت از نوزادان نارس در اتریش تاسیس گردید. در حال حاضر در برخی استان ها در ایران بانک شیر مادر بهره برداری شده است و این مرکز آموزشی درمانی نیز بر پایه حمایت از نوزادان و مادران و ارتقاء کیفیت خدمت رسانی با مشارکتخیرین محترم به تاسیس بانک شیر مادر همت گمارده است. زهرا سادات باقی مدیر مرکز آموزشی درمانی طالقانی نیز در ارتباط با پیشرفت عملیات ساختمانی بانک شیر مادر گفت: عملیات ساختمانی بانک شیر به همت خیرین نیک اندیش آغاز شده و حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است ، با استعانت از خداوند متعال و کمک خیرین حوزه سلامت در فاز دوم نسبت به خرید و بهره برداری تجهیزات اقدام خواهد شد. وی در زمینه نیاز به تاسیس بانک شیر در استان گفت: با توجه به افزایش زایمان های زودرس و علل طبی محرومیت نوزادان از شیر مادر و اینکه بیمارستان طالقانی تنها مرکز تک تخصصی زنان و زایمان استان بوده و در زمینه شیر مادر گام های بزرگ برداشته است و با توجه به اینکه تمام تلاش مجموعه مدیریت این مرکز آموزشی درمانی رسیدن به استاندارد های روز دنیاست بهره برداری از بانک شیر مادر جزء اهداف متعالی این مرکز می باشد و با راه اندازی بانک شیر ، این مرکز جزء مراکز پیشرو در این زمینه خواهد بود. وی اظهار امیدواری کرد با تاسیس بانک شیر هیچ نوزادی از شیر مادر محروم نباشد.

(خیرین نیک اندیش جهت سهیم شدن در این امر خیر کمک های نقدی خود را به شماره کارت 6104337499833398 مجمع خیرین بیمارستان آیت اله طالقانی واریز نمایند. )

کلید واژه ها: خیرین نیک اندیش بانک شیر مادر حوزه سلامت تخصصی زنان و زایمان

آخرین ویرایش۱۰ اسفند ۱۳۹۹

( ۲ )

نظر شما :