فناوری اطلاعات
بسمه تعالی
مسئول:خانم مهندس دهقانی- کارشناس ارشد مهندسی نرم افزار
تلفن داخلی:1062
شرح وظایف واحد فناوری اطلاعات و خدمات انفورماتیک،حوزه کاری و مسئولیت ها
1- بخش خدمات و پشتیبانی و نگهداری
هدف این بخش ارائه خدمات جاری فناوری اطلاعات و ارتباطات و نگهداری سیستمهای سخت افزاری ، نرم افزاری و شبکه مرکز می باشد .
رئوس وظایف مربوطه این قسمت بشرح زیر می باشد :
- رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری کلیه سیستمهای رایانه موجود در شبکه
- تهیه شناسنامه کامپیوترهای شبکه
- نگهداری و مدیریت شبکه
- بررسی و بکارگیری روشها و راهکارهای مقابله با نفوذ و آلودگی های ویروسی
- پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری
- نگهداری و حفظ ارتباطات شبکه با دانشگاه جامع و ارجاع اشکالات مربوطه، به دانشگاه جامع
- پشتیبانی فنی کلیه سیستمهای شبکه و واحد ها
- پشتیبانی نرم افزاری از کلیه نرم افزارهای کاربردی مورد استفاده
- خرید تجهیزات و قطعات کامپیوتری با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب در بازار
- انجام مراحل کارشناسی ، خرید ، تعمیر و بروز رسانی تجهیزات IT
- مشاوره در زمینه IT و راهنمایی و همکاری با مدیران ، کارمندان
- بررسی محصولات و سیستمهای موجود و پیشنهاد جایگزین های احتمالی در جهت جوابگویی به نیازمندیهای مشخص شده
- نصب ، تنظیم و تغییر نرم افزارهای، شبکه ها ، بانکهای اطاعاتی و سایر سیستمها
- بررسی و انعقاد قراردادهای نگهداری و پشتیبانی موجود با نظارت فنی
2- بخش آموزشی و اطلاع رسانی
یکی از اساسی ترین پایه ها در توسعه و به نتیجه رسیدن طرحهای فناوری اطلاعات، آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این زمینه می باشد .
آموزش، آگاهیرسانی و فرهنگ سازی نقش عمدهای در توسعه و ثمردهی طرحهای فناوری اطلاعات دارد..
مسئول فناوری اطلاعات با بررسی اطلاعات، می بایست ایده های نوآورانه و استراتژیک جهت حل مشکلات حیاتی ارائه دهد و خود برای عملی شدن آن اقدام کند .
رئوس وظایف این واحد به شرح زیر است:
- آموزش مستمر کلیه کاربران مطابق با فناوریهای اطلاعات جدید( هماهنگی جهت بر گزاری کارگاههای مرتبط با IT)
- راهنمایی وکمک به کاربران در جهت استفاده از بسته های نرم افزاری و امکانات آنها
- بروز بودن واحد از اطلاعات و نرم افزارهای جدید
3- بخش زیر ساخت و شبکه
هدف این بخش ارائه خدمات جاری فناوری اطلاعات و نگهداری سیستمهای سختافزاری، نرم افزاری و شبکه است.
رئوس وظایف این واحد به شرح زیر است:
- توسعه زیر ساختهای شبکه
- بازدید دوره ای از کلیه سیستمهای رایانه ای موجود در شبکه
- اقدام درجهت اتصال و یا انفصال کامپیوترهای موجود در حوزه بنا بر نیاز و فراهم نمودن مقدمات لازم و انجام تنظیمات مربوطه منطبق بر فرآیندهای مدیریت فناوری
- مدیریت و پشتیبانی از شبکه داخلی و ارتباط آن با شبکه خارجی
- برطرف نمودن اشکالات کاربران در استفاده از سرویسهای شبکه دانشگاه طبق فرآیندهای مدیریت فناوری
- پشتیبانی و نگهداری شبکه wireless و رفع عیب آن
- تحلیل و بررسی انواع سطوح دسترسی کاربران
- تخصیص انواع سطوح دسترسی کاربران ( اینترنت و اینترانت )
- تحلیل در راستای زیر ساختها و شبکه
- ارائه سامانه ها جهت تسهیل در امور خدمات رسانی
- حفظ امنیت فیزیکی محیط اتاق سرور- دما و دقت در عبور و مرور ها
- نگهداری و مدیریت زیر ساخت شبکه
- نگهداری و مدیریت و پشتیبانی و سرویس شبکه هاLAN
- برطرف نمودن اشکالات کاربران در استفاده از سرویسهای شبکه دانشگاه طبق فرآیندهای مدیریت فناوری
-
-
- پشتیبانی و نگهداری از دیتاهای حیاتی و مهم بیمارستان
-