اخبار اصلی - آرشیو

۱۴ تذکر برای داروخانه های استان مرکزی صادر شد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گفت: طی سه ماه نخست سال جاری و در جریان بازدیدها و نظارت های روزانه، تعداد ۱۴ فقره تذکر کتبی و شفاهی برای داروخانه های فعال تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک به دلیل تخلفاتی همچون کم فروشی و گران فروشی صادر شد.

ادامه مطلب

ریکال محصول قرص پروستاتان شرکت داروسازی گل دارو با سری ساخت ۰۰۱۰۰۴۶

به اطلاع میرساند؛ عطف به نامه ی ۲۲۰۴۱ / ۶۶۳ مورخ ۱۶ / ۰۳ / ۱۴۰۲ سرپرست محترم اداره کل امور فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو(به پیوست) در خصوص ریکال محصول قرص پروستاتان شرکت داروسازی گل دارو با سری ساخت ۰۰۱۰۰۴۶ و تاریخ انقضای ۲۰۲۶/۰۱/۰۱ بدینوسیله به اطلاع می رساند در اسرع وقت نسبت به جمع آوری محصول یاد شده در نامه ی مذکور از سطح عرضه اقدام و از فروش آنها به مصرف کننده خودداری فرمایید.

ادامه مطلب

راهکارهای پیشنهادی پیشگیری از وقوع اشتباهات دارویی- لزوم آموزش به بیماران و مراقبین بیمار در خصوص نحوه برخورد با عوارض ناخواسته دارویی

به اطلاع میرساند، پیرو نامه مدیرکل محترم دفتر نظارت و پایش مصرف فراورده های سلامت سازمان غذا ودارو، در خصوص گزارشی مبنی بر وقوع عوارض ناخواسته جدی منجر به مرگ، به علت عدم آگاهی بیمار و مراقبین بیمار در خصوص نحوه برخورد مناسب با عوارض ناخواسته دارویی، از یکی از مراکز درمانی کشور، جهت استحضار و دستوراقدام لازم درخصوص اطلاع رسانی به کادر درمانی و واحد های تابعه به منظور اجرای اقدامات پیشگیرانه و عدم وقوع خطای مشابه ارسال می گردد.

ادامه مطلب

ریکال محلول استریل چشمی شهید قاضی با سری ساخت ۰۱۰۵۱۸۰

به اطلاع میرساند؛ پیرو نامه شماره ۲۴۸۰۰ / ۶۶۵ مورخ ۲۴ / ۰۳/ ۱۴۰۲ مدیر کل محترم امور دارو و مواد تحت کنترل (فایل پیوست)، عطف به نامه شماره ۹۷۳۰۹ / ۱۴۰۲ مورخ ۲ / ۳ / ۱۴۰۲ معاون محترم غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مبنی بر وجود جسم خارجی در محلول استریل چشمی با شماره سری ساخت ۰۱۰۵۱۸۰ با تاریخ انقضاء ۰۸ / ۲۰۲۵ تولید آن شرکت به اطلاع می رساند با توجه به مستندات این بچ مشمول ریکال می گردد. خواهشمند است دستور فرمایید اقدام لازم در خصوص جمع آوری داروی فوق و اعلام مرجوعی صورت گرفته و نتیجه را به این معاونت ارسال نمایند.

ادامه مطلب

ریکال سرم دکستروز ۱۰% شرکت mediclone

به اطلاع میرساند؛ پیرو نامه شماره ۲۵۱۷۴ / ۶۶۵ مورخ ۲۷ / ۰۳/ ۱۴۰۲ مدیر کل محترم امور دارو و مواد تحت کنترل (فایل پیوست)، عطف به نامه های شماره ۳۲۹۷۶ / ۱۰۰۰ / د، ۱۸۷۹۹ / ۱۰۰۰ / د، ۱۱۲۷۵ / ۱۰۰۰ / د، ۶۹۴۶ / ۱۰۰۰ / د و ۲۷۶۴ / ۱۰۰۰ / د، مبنی بر وجود جسم خارجی در سرم دکستروز ۱۰% شرکت mediclone و با توجه به بررسی های به عمل آمده و مستندات واصله، به اطلاع می رساند کلیه سری ساخت های این دارو مشمول ریکال گردیده است. خواهشمند است دستور فرمایید اقدام لازم در خصوص جمع آوری داروی فوق و اعلام مرجوعی صورت گرفته و نتیجه را به این معاونت ارسال نمایند.

ادامه مطلب

تقلب گسترده در داروهای لاغری تبلیغاتی/ پیش از مصرف فراورده‌های سلامت محور از اصالت کالا اطمینان حاصل کنید

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه تهیه انواع داروها تنها از داروخانه مورد تایید است، گفت: داروهای لاغری در بازار بسیار متنوع و زمینه تقلب نیز در آنها گسترده است.

ادامه مطلب
معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد:

کشف ۱۰۸ قلم داروهای غیر مجاز و مخدر از عطاری های استان در ۳ ماه نخست ۱۴۰۲

معاون غذا و دارو اراک گفت: طی ۳ ماه نخست ۱۴۰۲ از عرضه کنندگان داروهای گیاهی و عطاری ها در سطح استان مرکزی ۱۰۸ قلم داروهای غیر مجاز و مخدر به ارزش ۱۶۰ میلیون تومان کشف و ضبط شد.

ادامه مطلب

داروخانه ها سامانه اطلاع رسانی ۱۹۰ را مردم معرفی کنند/ تامین دارو از مهم‌ترین واجبات است گالری

مدیر اداره داروی معاونت غذا و دارو اراک گفت: تامین داروهای مورد نیاز مردم در جهت حفظ سلامت افراد از مهم‌ترین دغدغه‌های معاونت غذا و داروی استان است و در این خصوص از موسسین و پرسنل داروخانه ها خواهشمندیم به همشهریان سامانه ۱۹۰ را در خصوص کمبود دارو و اطلاعات دارویی معرفی کنند.

ادامه مطلب

مفهوم نشانگر‌های رنگی تغذیه ای روی بسته‌بندی مواد غذایی

مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو اراک گفت: با درج نشانگر‌های رنگی بر روی بسته بندی مواد غذایی سهم هر معیار در محصول مورد نظر مشخص است و مردم می‌توانند با مطالعه آن مواد غذایی مورد نظر خود را تهیه کنند.

ادامه مطلب

اعلام نظر معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی در پاسخ به استفساریه رئیس سازمان غذا و دارو گالری

اداره کل تدوین قوانین معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پیگیری‌های سازمان غذاودارو درمورد قانون معافیت مواد اولیه دارویی، شیرخشک و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده اعلام کرد باتوجه به تفاوت احکام مواد قوانین گذشته، تعارض و تناقضی بین آنها با قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور وجود ندارد.

ادامه مطلب

کارگاه آموزشی "فلسفه نماز" ویژه پرسنل معاونت غذا و دارو

کارگاه "فلسفه نماز" از سری کارگاه های دفتر نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه با تدریس استاد صالحی جهت گروه هدف کلیه پرسنل به همت و همکاری واحد اموزش معاونت و دفتر نهاد دانشگاه در سالن اجتماعات معاونت غذا و دارو برگزار گردید.

ادامه مطلب