اخبار اصلی - آرشیو

معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

شهروندان مرکزی از مصرف خودسرانه داروها در موج چهارم کرونا بپرهیزند

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شهروندان استان مرکزی از مصرف خودسرانه دارو به ویژه آنتی بیوتیک‌ها خودداری کرده چرا که کاهش مقاومت بدن در موج چهارم کرونا، ممکن است به شدت بیماری بیانجامد.

ادامه مطلب

تاکید بر لزوم ثبت اطلاعات در سامانه TTAC جهت داروی انسولین

در خصوص ثبت اطلاعات انسولین های قلمی در سامانه TTAC به منظور نظارت بر توزیع و رصد دقیق زنجیره تامین موکدا یاد آور می گردد ثبت تایدیه دریافت و فروش تمامی انواع انسولین های قلمی در سامانه TTAC از دسترسی داروخانه از تاریخ ۱۳۹۹/۹/۸ اجباری بوده ودر صورت عدم ثبت توسط داروخانه ،از تحویل سهمیه بعدی توسط شرکت پخش جلوگیری به عمل خواهدآمد.

ادامه مطلب

توزیع الساوین غیرمجاز به اسم شرکت پویش درمان

با توجه به نامه شرکت آسیا طب سرمد در خصوص توزیع الساوین غیرمجازبا مهر جعلی شرکت پویش درمان جهت اطلاع ارسال می گردد.مقتضی است در صورت مشاهده محصول یاد شده ضمن اقدام قانونی ،از نتیجه این اداره کل را مطلع نمایید.

ادامه مطلب

غیرقابل قبول بودن IVIG فوریتی با نام تجاری Flebogamma به شماره سری ساخت ۷۵H۸۸۵

عطف به نامه رییس محترم اداره خون و فرآورده های بیولوژیک این اداره کل مبنی بر غیرقابل قبول بودن نمونه های داروی ایمونوگلوبولین نرمال وریدی با نام تجاری Flebogamma محصول شرکت Grifols به سری ساخت ۷۵H۸۸۵ به اطلاع می رساند برنامه توزیعIVIG-۲ اسفندماه ۹۹ شرکتKBC طی نامه شماره ۶۶۵/۱۱۷۵۷۲ مورخ۹۹/۱۲/۱۶ کان لم یکن می باشد. لازم است به قید فوریت نسبت به جمع آوری فوری فرآورده اقدام گردد.

ادامه مطلب
سردردم از میگرن است یا سکته؟

تفاوت‌های اساسی بین میگرن و سکته مغزی

اگر میگرن دارید پس با علامت‌های یک حمله میگرنی آشنا هستید، مثلاً ضربان در یک سمت سر. اما خوب است بدانید گاهی میگرن و سکته مغزی علائم مشابهی دارند، خصوصاً اگر دچار میگرن همراه با آئورا باشید؛ یعنی مجموعه‌ای از علائم بینایی، حسی یا دیگر علائم سیستم عصبی را داشته باشید.

ادامه مطلب

ژل و خمیرهای بازی غیرمجاز تهدیدی برای سلامت کودکان و نوجوانان

سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت محور با اشاره به اینکه فرآورده هایی که فاقد مجوز بهداشتی از سازمان غذا و دارو باشند به عنوان غیر مجاز تلقی می شوند، گفت: ایجاد عوارض به دنبال استفاده از ژل و خمیرهای بازی‌های غیر مجاز تهدیدی جدی برای سلامت کودکان و نوجوانان است.

ادامه مطلب

روز آزمایشگاه، روز سپاس از جان‌ها و اندیشه‌های والا در پویایی نظام سلامت

کارشناس مسئول آزمایشگاه کنترل مواد غذایی معاونت غذا و دارو اراک؛ فرارسیدن ۳۰ فروردین، سالروز حکیم جرجانی پزشک نامدار ایرانی و روز آزمایشگاه را به همه تلاشگران این عرصه به ویژه همکاران گرامی معاونت غذا و دارو تبریک گفت.

ادامه مطلب
معاون غذا و دارو اراک؛

۳۰ فروردین ، روز آزمایشگاه

دکتر علیمرادیان معاون غذا ودارو اراک در پیامی فرا رسیدن ، سی ام فروردین “روز آزمایشگاه” روز بزرگداشت “جرجانی ” آزمایشگر، پژوهنده، پزشک نابغه و تیزهوشی که پزشکی تنها یکی از دانش‌های او بود را به جامعه بزرگ آزمایشگاهیان تبریک گفت.

ادامه مطلب
توسط معاونت غذا و دارو اراک صورت گرفت؛

بازدید سرزده معاون غذا و دارو استان مرکزی از آزمایشگاه همکار آذین مهرآزما مرکزی

معاون غذا و دارو به همراه مدیر آزمایشگاه کنترل مواد غذایی به صورت سرزده از آزمایشگاه همکار همکار آذین مهرآزما مرکزی، بازدید به عمل آورد.

ادامه مطلب
در پی تزریق واکسن کرونا توسط برخی از مدیران و اعضای شورای شهر آبادان؛

وزیر بهداشت دستور عزل معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان را صادر کرد/ برخورد قاطع با متخلفان حوزه واکسن

در پی سوء استفاده برخی از مدیران ‌و کارمندان شهرداری آبادان در راستای تخصیص سهمیه واکسن به پاکبانان، وزیر بهداشت در نامه ای به رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان، دستور عزل معاون بهداشتی و مدیران ناظر بر اجرای برنامه ایمن سازی در اسرع وقت را صادر کرد.

ادامه مطلب
از معاون غذا و دارو تقدیر بعمل آمد؛

تقدیر از معاون غذا و دارو اراک در هفته "حمایت از بیماران هموفیلی "

دفتر کانون هموفیلی دراراک به مناسبت هفته حمایت از بیماران هموفیلی از دکترعلیمرادیان معاون غذا و دارو جهت تلاش در جهت دستیابی بیماران به فرآورده های انعقادی و دیگر داروهای مورد نیاز بر اساس استانداردهای بین المللی و مساعدت های مالی معاونت غذا و دارو تقدیرکرد.

ادامه مطلب

عطاری‌ها صلاحیت عرضه هیچ گونه دارویی را ندارند/۹ عطاری غیرمجاز در استان مرکزی پلمب شد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: باتوجه به اینکه برخی از عطاری‌ها در امر درمان و حرفه پزشکی دخالت کرده‌ و سلامت مردم را به خطر می‌اندازند، در راستای این موضوع ورود پیدا کرده‌ایم.

ادامه مطلب

عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در برخی مطب‌ها و داروخانه‌های اراک

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مردم در مکان‌های پرتجمع به ویژه داروخانه‌ها و مراکز عرضه کالا و خدمات مانند فروشگاه ها، درمانگاه ها و مطب‌های پزشکان فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا انتقال کروناویروس را شاهد نباشیم.

ادامه مطلب