اخبار اصلی - آرشیو

توزیع وارفارین با نسخه پزشکی گالری

داروی " وارفارین " دارویی که از تشکیل لخته در رگ‌های خونی پیشگیری می‌کند و برای جلوگیری از سکنه مغزی و پس از جراحی قلب باز مصرف می‌شود صرفا با نسخه پزشکی پرداخت می‌شود.

ادامه مطلب

شورای روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک با حضور رئیس دانشگاه و مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه، برگزار شد گالری

شورای روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، با حضور رئیس دانشگاه، مسئول دفتر نهاد رهبری، مدیر روابط عمومی و کارشناسان روابط عمومی های مراکز تابعه برگزار شد.

ادامه مطلب

تدابیر ویژه درخصوص مدیریت زنجیره تامین شیرخشک

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک در نامه ای اعلام کرد: با توجه به دریافت گزارشاتی مبنی بر عدم همکاری تعداد اندکی از داروخانه‌ها در تامین شیرخشک مورد نیاز نوزادان که منجر به اختلال در زنجیره تامین این فرآورده‌های حیاتی شده است؛ باتوجه به مسئولیت ذاتی سازمان و معاونت غذا و دارو درحمایت از حق مردم شریف برای دسترسی به کالاهای سلامت محور موردنیاز تدابیر و مصوبات ویژه‌ای درخصوص نحوه ارائه شیرخشک از سوی سازمان غذا و دارو تبیین گردیده است که به شرح زیر می باشد.

ادامه مطلب

پرمصرف‌ترین داروهای امسال کدامند؟

معاون مرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بر اساس اطلاعات سامانه نسخه الکترونیک، پُرمصرف‌ترین داروهای کشور در سال جاری داروی بیماران قلبی و عروقی و دیابتی است.

ادامه مطلب
معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد:

وضعیت انسولین در استان پایدار است

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در موارد کمبود کشوری داروهایی مانند انسولین، وارفارین سیاست توزیع در استان با تخصیص سهمیه بیشتر به داروخانه‌های پرمصرف، موجب دسترسی بیشتر بیماران به دارو را فراهم می‌آورد.

ادامه مطلب

ضرورت تهیه زیرساخت ایمن برای عرضه آنلاین دارو

باتوجه به پیشرفت تکنولوژی، عرضه کالا به شکل آنلاین امری اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد اما در مورد دارو به دلیل اهمیت و حساسیت آن موضوع کاملا متفاوت است. هرچند نمی‌توان جلوی دسترسی بیماران به دارو را با استفاده از ابزار‌های الکترونیک گرفت.

ادامه مطلب
توسط معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد:

موافقت با صدور ۱۵ پروانه ساخت صنایع غذایی و آشامیدنی گالری

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک از موافقت با صدور ۱۵ پروانه ساخت برای واحد های تولیدی صنایع غذایی استان مرکزی و رد صلاحیت ۲ مسئول فنی صنایع خبر داد.

ادامه مطلب
توسط معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد:

شایعترین علت بروز مسمومیت در جهان، مصرف داروها بیش از مقادیر درمانی می باشد گالری

کارشناس دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک، شایع‌ترین علت بروز مسمومیت در جهان را مصرف داروها بیش از مقادیر درمانی عنوان کرد.

ادامه مطلب

جلسه پرسش و پاسخ و تبیین فضای سیاسی ویژه کارشناسان معاونت غذا و دارو با محوریت "انتخابات" گالری

نشست پرسش و پاسخ با محوریت « مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۲ » با حضور حجت الاسلام جواد افشار نجفی، رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی در سالن معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد.

ادامه مطلب

کمبود انسولین نداریم

رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه هیچ کمبودی در تامین انسولین در کشور نداریم، از اضافه شدن دو شرکت تولید کننده دیگر به تولیدکنندگان انسولین خبر داد.

ادامه مطلب

فعالیت ۵۰۰ واحد تولیدی سلامت محور در استان مرکزی

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه بسیاری از مواد اولیه دارویی و برندهای غذایی در استان مرکزی تولید می‌شود، گفت: حدود ۵۰۰ واحد تولیدی سلامت محور در استان مرکزی فعالیت دارند که حدود ۴۰۰ واحد آن در حوزه صنایع غذایی است.

ادامه مطلب

بررسی استقرار یک صنایع آردی و تمهیدات در جهت سالم سازی و متناسب با شرایط جغرافیایی در استان

جلسه ای در خصوص بررسی شرایط استقرار یک واحد تولید کننده فرآورده های نانی و شیرنی در استان و همفکری جهت رفع موانع تولید و سهولت اخذ مجوزهای بهداشتی در معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد.

ادامه مطلب