اخبار اصلی - آرشیو

پایش نوروزی محصولات غذایی، آشامیدنی در سطح عرضه

مهندس تدین، کارشناس نظارت برفرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی معاونت غذا و دارو گفت: به منظور تشدید نظارت بر محصولات خوراکی و آشامیدنی در ایام نوروز ۱۴۰۲، پایش محصولات در سطح عرضه توسط کارشناسان نظارت بر مواد غذایی در سطح استان در قالب کمپین تشدید نظارت‌های نوروزی انجام شد.

ادامه مطلب

پایش مواد و فرآورده های غذایی در ایام نوروز توسط آزمایشگاه کنترل معاونت غذا و دارو

دکتر محسنی، مدیر آزمایشگاه معاونت غذا و دارو اراک گفت: از زمان شروع اجرای طرح تشدید نظارت نوروزی در مجموع ۸۰ نمونه در آزمایشگاه پذیرش شده است و کلیه کارشناسان آزمایشگاه ضمن حضور در ایام تعطیلات نوروز و دریافت نمونه ها در حال انجام آزمون ها می باشند.

ادامه مطلب

گسترش و تشدید بازرسی در آستانه ایام نوروز ۱۴۰۲ از مراکز عرضه کنندگان لوازم آرایشی بهداشتی گالری

مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی و آرایشی بهداشتی معاونت غذا و دارو اراک گفت: همه‌ ساله در هفته‌های پایانی سال به لحاظ کشش ناشی از افزایش تقاضا در سطح بازار، تشدید بازرسی‌ها و نظارت بر عرضه کنندگان لوازم آرایشی بهداشتی برای برخورد با هرگونه تخلف صورت می‌گیرد.

ادامه مطلب

تداوم بازرسی ها از مراکز سطح عرضه در ایام نوروز

رئیس اداره نظارت و ارزیابی فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو اراک عنوان نمود: از زمان آغاز اجرای طرح تشدید نظارت نوروزی از (۱۵ اسفند ۱۴۰۱ لغایت ۱۵ فروردین ۱۴۰۲) افزایش نظارت بر مراکز سطح عرضه (عطاری ها و داروخانه ها) در دستور کار این اداره قرار گرفته است.

ادامه مطلب

تشدید نظارت بر واحد های تولیدی مواد و فرآورده های غذایی و آشامیدنی استان مرکزی گالری

مهندس گلستانی؛ مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی و آرایشی بهداشتی معاونت غذا و دارو اراک از تشدید نظارت بر واحد های تولیدی مواد و فراورده های غذایی و آشامیدنی در آستانه نووز ۱۴۰۲ خبر داد.

ادامه مطلب
معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

بازدید‌های سرزده در ایام تعطیلات نوروز دایر است

دکتر علیمرادیان معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی گفت: با توجه به اهمیت سلامت شهروندان، در ایام تعطیلات نوروزی خدمت ‌رسانی در حوزه غذا و دارو بدون تعطیلی ارائه می شود.

ادامه مطلب

دستور جمع آوری فراورده لاغری پلاتین اصل

به آگاهی میرساند؛ با توجه به عرضه فراورده مکمل لاغری غیرمجاز در سطح عرضه با نام فراورده لاغری پلاتین اصل (۳۰ عددی) و محل ساخت درج شده در بسته بندی به نام کشور سازنده اسپانیا (تصویر به پیوست)، به اطلاع می رساند فرآورده فوق فاقد هرگونه مجوز اعم از تولید، واردات، توزیع و عرضه از این اداره کل می باشد، لذا خواهشمند است دستور فرمایید در صورت مشاهده فرآورده مذکور در سطح عرضه، طبق ضوابط و مقررات جاری، نسبت به جمع آوری آنها اقدام لازم مقتضی به عمل آید. خاطر نشان می سازد فرآورده های تحت نظارت این اداره کل، طبق قوانین جاری، دارو یا در حکم دارو بوده و تبلیغ و فروش و مشاوره جهت آنها در سایت های اینترنتی و فضای مجازی مورد تایید نمی باشد. مراتب جهت اطلاع و صدور دستور مقتضی ایفاد می گردد.

ادامه مطلب

عملکرد ۶ ماهه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک + فیلم گالری

دکتر علیمرادیان: هزار بازرسی از داروخانه های دولتی و خصوصی، ۳۰۰ بازرسی از عطاری ها، کسب رتبه دوم کشوری در برنامه عملیاتی معاونت و رتبه اول در نظارت بر فرآورده های آرایشی و بهداشتی، رتبه پنجم در طرح نوآروانه ی سلامت در کشور و خرید دستگاه هایی چون جی سی مس(پایش سموم) و اجرای طرح هایی چون غنی سازی آرد، شیر و اندازه گیری جوهر قند، اسید فولیک و مواد رنگی به مواد غذایی از جمله مهمترین اقدامات این معاونت است.

ادامه مطلب

فروش اینترنتی دارو ممنوع! سهمیه متخلفان تا مدتی قطع می‌شود گالری

عصر امروز معاون غذا و دارو به همراه مدیر دارویی معاونت غذا و دارو اراک در بازدید سرزده از داروخانه های دولتی و خصوصی بیان کرد: در حال حاضر موضوعی به نام فروش اینترنتی دارو نداریم؛ زیرا با ساز و کار فعلی اصالت سنجی دارو و این که آیا دارو از مبادی قانونی وارد شده و تاریخ مصرف آن نگذشته است، انجام شدنی نیست.

ادامه مطلب

تمهیدات لازم برای تامین دارو و تجهیزات در نوروز اندیشیده شده است / هیچ نگرانی برای موجودی دارو نداریم

معاون غذا و دارو اراک در جلسه هماهنگی با داروخانه های شبانه روزی و فعال در ایام نوروز گفت: برای تامین دارو و تجهیزات در طول عید تمهیدات لازم اندیشیده شده و به هیچ عنوان نگرانی برای موجودی دارو نداریم و توزیع به‌دقت انجام خواهد شد.

ادامه مطلب

ضرورت افزایش آگاهی پزشکان در مورد اصول نسخه نویسی گالری

معاون غذا و دارو اراک در کارگاه آموزشی اصول نسخه نویسی صحیح و تجویز منطقی دارو ویژه دانشجویان پزشکی گفت: تجویز نادرست و غیر منطقی دارو علاوه بر تحمیل هزینه‌های هنگفت بر مردم و دولت و اتلاف منابع، منجر به کاهش کیفیت ارائه خدمات پزشکی می‌شود.

ادامه مطلب