اخبار اصلی - آرشیو

عزاداری امام حسین علیه السلام

جایگاه اشک بر امام حسین (علیه السلام)

اشک و آه، یکی از نعمتهایی است که خداوند به هر کسی عنایت نمی کند؛ منشا اشک و آه، در نظر گرفتن محرومیت ها، شوق ها و ناکامی های است که انسان در زندگی می تواند بدان توجه داشته باشد.

ادامه مطلب
دانستنی‌های کلسیمی!

بهترین زمان و روش مصرف مکمل کلسیم

حتماً می‌دانید که مواد غذایی متنوعی وجود دارد که سرشار از کلسیم هستند. اما آیا برنامه غذایی شما میزان کافی از این ماده معدنی را به بدنتان می‌رساند؟ نیاز واقعی بدن به کلسیم چقدر است؟ اگر نیاز به مصرف مکمل دارید چه نوع مکملی را باید انتخاب کنید؟ چه زمانی باید مکمل کلسیم را مصرف کنید. این سؤالات ذهن خیلی از افراد را درگیر کرده است

ادامه مطلب
چند پیشنهاد برای برگزاری روضه خانگی

در دوران کرونا چگونه در خانه‌هایمان روضه بر‌پا کنیم؟

درست است که شرایط آنقدری خوب نشده تا بتوانیم مانند سال‌های قبل دور هم جمع شویم و مجلس عزاداری برگزار کنیم اما در این روزهای کرونایی می‌توانیم خانه‌هایمان را حسینیه کرده و به شکل متفاوتی عزاداری کنیم.

ادامه مطلب
روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک؛

آشنایی با اطلاعات درج شده بر روی برچسب های مواد غذایی

درج اطلاعات تغذیه‌ای روی بسته‌بندی محصولات غذایی با هدف ارتقای سطح سلامت جامعه صورت می‌گیرد. اما این هدف تنها درصورتی محقق خواهد شد که من و شما بتوانیم دریافت درستی از این اطلاعات داشته باشیم.

ادامه مطلب
۸ وسیله خانگی که حتماً باید تمیز شوند

وسایلی که می‌تواند شما را بیمار کند

تمیز کردن خانه بی‌شک یکی از بهترین راه‌ها برای مقابله با بیماری و عدم انتقال ویروس و میکروب‌ها به بدن است اما گاهی به‌رغم رعایت بهداشت باز بیمار می‌شوید و علت آن را نمی‌دانید. ما در این مطلب به معرفی چند مورد از وسایل خانه که نقش اساسی در بیماری شما دارند، می‌پردازیم.

ادامه مطلب
تشخیص تفاوت‌های بین درد فیزیکی و درد ذهنی در قفسه سینه

درد قفسه سینه‌تان فیزیکی است یا ذهنی؟!

هر ساله درد قفسه سینه، بیش از ۷ میلیون نفر را روانه‌ی اورژانس بیمارستان‌ها می‌کند. منطقی هم به نظر می‌رسد، زیرا هر نوع دردی در قفسه سینه می‌تواند نگران‌کننده و وحشت‌انگیز باشد. اما تجربه‌ی درد در قفسه سینه لزوماً به این معنی نیست که در معرض خطر قرار دارید.

ادامه مطلب
توسط معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد.

هفتمین جلسه کمیسیون فنی_تخصصی صدور پروانه های بهداشتی و واحد های تولیدی غذایی و بهداشتی

جلسه‌ای با هدف بررسی صدور پروانه ساخت، صدور پروانه مسئول فنی و ابطال پروانه ساخت، بررسی نقشه و اتخاذ تصمیم در مورد آن‌ها با حضور دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک در سال جاری برگزار شد.

ادامه مطلب

هرزه خواری چیست و چگونه درمان میشود؟

اختلال هرزه خواری یا پیکا (Pica) یک نوع اختلال خوردن است که فرد را به مصرف موادی مانند خاک یا رنگ و چیزهای آلوده که ارزش غذایی ندارند، وادار می‌سازد. این اختلال معمولا در دوران کودکی شروع می‌شود و به ندرت بیش از چند ماه ادامه پیدا می‌کند و احتمال کنترل و مدیریت آن در کودکانی که به طور وسیع در مقابل مواد غیر خوراکی ناتوان هستند، سخت‌تر می‌شود.

ادامه مطلب
کووید ۱۹ یا تب یونجه؟

تفاوت سرفه‌های آلرژیک با سرفه‌های کرونا

تب یونجه عارضه‌ای فصلی است که میلیون‌ها نفر در دنیا با آن درگیر هستند. تب یونجه سبب خارش چشم‌ها، عطسه و سرفه می‌شود. شیوع ویروس جدید کرونا نیز با فصل گرده‌افشانی گیاهان هم‌زمان شده و همین مسئله ذهن خیلی از افراد را درگیر این کرده که علائم تب یونجه یا آلرژی خود را چگونه از علائم COVID-۱۹ تشخیص بدهند و از کجا بفهمند علائمی که دارند مربوط به کدام عارضه است؟

ادامه مطلب
دلایل تب ناشناخته

چرا بی‌دلیل تب می‌کنیم؟

تب ناشناخته، تبی است که حداقل ۱۰۱ درجه فارنهایت یا ۳۸.۳ درجه سانتی‌گراد باشد و برای سه هفته به طول بیانجامد و یا اغلب بدون هیچ توضیحی اتفاق بیفتد. حتی گاهی پزشک هم نمی‌تواند علت را بیابد ولی اولین قدم برای درمان، تشخیص علت است.

ادامه مطلب
از ابتدای سالجاری صورت گرفت؛

بیش از ۱۸۹۰ نمونه برداری و ۱۴۵۹ بازرسی فنی از مراکز تولیدی مواد غذایی استان مرکزی

معاون غذا و دارو اراک از انجام یک هزار و چهارصد و پنجاه و نه بازرسی فنی و بیش از یک هزار هشتصد و نود مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی مواد غذایی و آرایشی بهداشتی تحت پوشش ازابتدای سال ۹۹ تا کنون خبر داد.

ادامه مطلب

در کنار طبیعت، مغز آرامش خود را بدست می آورد

ورزش برای سلامت جسم و روح انسان فوق العاده مفید است. یکی از بهترین و ساده ­ترین ورزش ­های روزانه پیاده روی در طبیعت است. همین ورزش ساده موجب بهره ­مندی مغز از اکسیژن کافی، قدرت رها کردن ذهن، کاهش استرس و مشغله های ذهنی و رهایی از شر افکار منفی و مزاحم را فراهم می کند.

ادامه مطلب