اخبار اصلی - آرشیو

توسط معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد.

دهمین جلسه کمیسیون فنی_تخصصی صدور پروانه های بهداشتی و واحد های تولیدی غذایی و بهداشتی

جلسه‌ای با هدف بررسی صدور پروانه ساخت، صدور پروانه مسئول فنی و ابطال پروانه ساخت، بررسی نقشه و اتخاذ تصمیم در مورد آن‌ها با حضور دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک در سال جاری برگزار شد.

ادامه مطلب
درهفته جهانی آگاهی نسبت به آنتی بیوتیک ها اعلام شد؛

مقاومت به داروهای آنتی بیوتیک به سرعت در حال افزایش است

مدیر دارویی معاونت غذا و دارو اراک اعلام کرد: مقاومت به داروهای آنتی بیوتیک یک مشکل جهانی است که به سرعت در حال گسترش بوده و علی رغم تاکید سازمان جهانی بهداشت بر محدودیت مصرف این داروها، مصرف آنها در سراسر جهان به خصوص در شیوع بیماری کرونا در حال افزایش می باشد.

ادامه مطلب

وبینار کارگاه آموزشی پیشگیری ازمقاومت میکروبی ویژه کارشناسان مراکز بهداشتی استان مرکزی

به مناسبت هفته آگاه سازی آنتی بیوتیک ها وبینار آموزشی پیشگیری ازمقاومت میکروبی ویژه بهورزان و کارشناسان مراکز بهداشتی شهری و روستایی توسط معاونت بهداشتی و معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد.

ادامه مطلب
میوه‌ای برای سلامت دستگاه گوارش

تسکین سوزش معده با سیب

سوزش معده یکی از مشکلات رایجی است که بسیاری از افراد را درگیر کرده است. زمانی که اسید معده به سمت مری بالا می‌آید سوزش ایجاد کرده و باعث آزار فرد می‌شود. تغذیه نامناسب، استرس، ورزش زیاد یا پرخوری قبل از خواب جزو عواملی هستند که سوزش معده ایجاد می‌کنند. اگر شما هم از این مشکل رنج می‌برید بدانید که سیب می‌تواند مشکلتان را تا حد زیادی برطرف کند. فیبرهای موجود در این میوه بهشتی باعث خنثی شدن اسید معده می‌شوند.

ادامه مطلب

احتمال تجویز و مصرف داروی فاویپیراویر در بیماران سرپایی کرونا سلامت نیوز: احتمال تجویز و مصرف داروی فاویپیراویر در بیماران سرپایی کرونا

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: در صورت تائید کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا، داروی فاویپیراویر در بخش سرپایی تجویز و مصرف خواهد شد.

ادامه مطلب

تاثیر لوازم آرایشی بر سلامت بدن

استفاده از لوازم آرایشی و محصولات مراقبتی پوست به یکی از کارهای روزانه بیشترخانم‌ها تبدیل شده است، اما شاید کمتر کسی به این موضوع توجه دارد که لوازم آرایشی می‌تواند بر سلامت خانم‌ها در همه سنین و حتی سلامت جنین در دوران بارداری، اثر بگذارد.

ادامه مطلب

استفاده از گلاب برای ضدعفونی؛ ممنوع

محققان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌گویند: گلاب هیچ نقشی در ضدعفونی سطوح و دست ها در برابر ویروس کرونا ندارد. برای ضدعفونی از الکل و وایتکس، براساس دستورالعمل‌های اعلام شده استفاده کنید.

ادامه مطلب
هشدار رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک؛

بستری کرونایی ها در تنها مرکز جراحی این استان/ولیعصر آخرین تیر در ترکش ماست

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بیمارستان آیت الله خوانساری در حال تکمیل ظرفیت است و بیمارستان ولیعصر در واقع تیر آخر دانشگاه برای بستری بیماران کرونایی است.

ادامه مطلب
راحت‌تر نفس بکشید و ایمنی‌تان را تقویت کنید

دوست و دشمن‌های ریه را بشناسید

در این مطلب به معرفی خوراکی‌های طبیعی و گیاهانی می‌پردازیم که از ریه‌های شما در برابر ویروس‌ها، عفونت‌ها و آلودگی‌ها به‌وسیله‌ی خواص ضدالتهابی‌شان مراقبت می‌کنند.

ادامه مطلب