اخبار اصلی - آرشیو

معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

بازرسی مستمر کارشناسان معاونت غذا و دارو از داروخانه ها و کارخانجات استان مرکزی در نوروز ۱۴۰۱

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک از بازرسی مستمر کارشناسان معاونت غذا و دارو از داروخانه ها و کارخانجات استان در نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

ادامه مطلب

تقدیر سرپرست اداره کل آزمایشگاههای مرجع کنترل غذا دارو و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو از آزمایشگاه کنترل معاونت غذا و دارو اراک

سرپرست اداره کل آزمایشگاههای مرجع کنترل غذا و دارو و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو در نامه ای از تلاش و زحمات ارزشمند و بی شائبه در پیشبرد اهداف عالیه سازمان غذا و دارو، کنترل صحیح و دقیق محصولات سلامت محور، اقدام در جهت ارتقاء و توانمندسازی آزمایشگاه و مشارکت فعال و تعامل سازنده با اداره کل به ویژه در شرایط سخت هم گیری، از زحمات ارزشمند و خدمات ماندگار آزمایشگاه کنترل مواد غذایی معاونت غذا و دارو اراک در سال ۱۴۰۰،تقدیر کرد.

ادامه مطلب

فعالیت سامانه تلفنی ۱۹۰ و موبایل ۰۹۱۸۸۹۳۹۳۹۵ جهت رسیدگی به سوالات دارویی در ایام نوروز

مدیر دارویی معاونت غذا و دارو اراک گفت: به منظور رسیدگی به سوالات دارویی عموم مردم و گروه پزشکی سامانه تلفنی ۱۹۰ و شماره موبایل ۰۹۱۸۸۹۳۹۳۹۵ در معاونت غذا و دارو فعالیت دارد .

ادامه مطلب

بلامانع بودن فروش محصولات کارگاه تولیدی احسان وداعی با برند ELF

معاون غذا و دارو اراک در نامه ای اعلام کرد: نامه شماره ۲۰۲۶۵ مورخ ۴ / ۸ / ۱۴۰۰ در خصوص غیر بهداشتی بودن و عدم سلامت محصولات غذایی با نام تجاری ELF محصول کارگاه آقای احسان وداعی و لزوم اقدام قانونی لازم در سطح عرضه استان به پیوست تصویر نامه شماره ۴۳۲۴۹ /۶۷۵ مورخ ۳ /۸ /۱۴۰۰ اداره کل امور فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان و غذا مبنی بر اینکه نامه شماره ۳۹۲۲۵/ مورخ ۱۲ /۷ /۱۴۰۰ سرپرست دفتر بازرسی، رسیدگی به شکایات و امور حقوقی آن سازمان تا اطلاع ثانوی کن لم یکن بوده و توزیع و فروش محصولات غذایی متعلق به کارگاه تولیدی احسان وداعی با برند ELF بلامانع می باشد، جهت استحضار و اعلام به بازرسین محترم آن معاونت ارسال می گردد.

ادامه مطلب
موسس محترم داروخانه ... (کلیه داروخانه های خصوصی تابعه)

فراخوان داروخانه منتخب جهت توزیع داروهای تحت کنترل

معاون غذا و دارو اراک در نامه ای اعلام کرد: با عنایت به نامه شماره ۷۲۲۲۴ / ۶۶۵ مورخ ۲۳ / ۱۲ / ۱۴۰۰ مدیرکل محترم امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو مبنی بر ارائه داروهای مخدر و تحت کنترل در داروخانه های خصوصی منتخب، مقتضیست در صورت تمایل به دریافت و ارائه داروهای مخدر و تحت کنترل ضمن رعایت کلیه قوانین و مقررات مربوطه درخواست خود را تا تاریخ ۱۵ / ۰۱/ ۱۴۰۱ از طریق کارتابل شهروند به این معاونت جهت بررسی و اعلام نتایج، ارسال نمایید.

ادامه مطلب

آیا کرونا باعث کاهش دسترسی مردم به غذاهای سالم شده است؟

کارشناس مسئول نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو اراک گفت: دلیل اصلی این کاهش دسترسی، پایین آمدن درآمدها و خرید ناکافی غذاهای سالم از جمله منابع پروتئینی، میوه ها و سبزی ها می باشد.

ادامه مطلب

ارائه بیش از هجده میلیارد ریال مساعدت دارویی به بیماران خاص و صعب العلاج نیازمند در سال ۱۴۰۰

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در سال ۱۴۰۰، بیش ازهجده میلیارد ریال مساعدت دارویی به بیماران خاص و صعب العلاج نیازمند ساکن در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی ارائه شده است.

ادامه مطلب

کشف ۲۵۰۰ سی سی شربت های مخدر و ۳۰۰ قلم داروی مخدر از ۳ عطاری در اراک

رئیس اداره نظارت بر فرآورده های طبیعی و سنتی مکمل معاونت غذا و دارو اراک خبر داد: در بازرسی اداره فرآورده های طبیعی سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو و پلیس اماکن شهرستان اراک از سه باب عطاری های سطح شهر بالغ بر ۲۵۰۰ سی سی شربت های غیرمجاز مخدر و ۳۰۰ قلم داروی مخدر به ارزش حدود پنجاه میلیون ریال کشف و ضبط گردید.

ادامه مطلب

جمع آوری محصول مزوتراپی Paraiso

معاون غذا و دارو در نامه ای اعلام کرد: محلول تزریقی مزوتراپی با نام تجاری Paraiso فاقد هر گونه مجوز واردات از سازمان غذا و دارو و تاییدیه آزمایشگاه مرجع کنترل غذا و دارو می باشد. لذا مقتضی است بلافاصله نسبت به جمع آوری محصول فوق اقدام نمایید.

ادامه مطلب

داروی بیماران تالاسمی در حال تامین و توزیع/کمبود مقطعی به دلیل تاخیر در تخصیص ارز

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: تامین و توزیع داروهای بیماران تالاسمی در دستور کار این سازمان قرار دارد و دلیل کمبودهای مقطعی تاخیر در تخصیص ارز بوده است.

ادامه مطلب

راه اندازی سامانه سفارشات دارویی بیمارستانهایی تابعه دانشگاه علوم پزشکی در سال ۱۴۰۰

دکتر محمدی صفت؛ کارشناس دارویی معاونت غذا و دارو گفت: با هدف بهینه سازی خرید و مصرف اقلام دارویی، ملزومات پزشکی و تجهیزات مصرفی در مراکز درمانی و مقایسه سیستم های مدیریت هوشمند دارویی بیمارستانی موجود در سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور، سامانه سفارشات دارویی بیمارستانهایی تابعه دانشگاه علوم پزشکی در سال جاری راه اندازی شد.

ادامه مطلب

کشف ۳۷۵ کیلوگرم مواد اولیه تاریخ مصرف گذشته و فاقد مشخصات

مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو اراک خبر داد: در راستای ارتقا سلامت شهروندان و در ادامه تشدید بازرسی های سرزده از مراکز حساس تولید مواد غذایی، بازرسان اداره نظارت بر مواد غذایی موفق به کشف ۳۷۵ کیلوگرم مواد اولیه تاریخ گذشته و فاقد مشخصات در اراک شدند.

ادامه مطلب