اخبار اصلی - آرشیو

بازدید معاون غذا و دارو از نقاهتگاه بیماران کرونایی بیمارستان قدس اراک

صبح امروز دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو به همراه دکتر محسنی مدیر دارویی معاونت غذا و دارو و مسئولین بهداشت و درمان سپاه روح ا... استان در راستایی بررسی راهکارها موجود و شناسایی چالشها برای تامین دارو، از نقاهتگاه بیماران کرونایی بیمارستان قدس اراک بازدید کرد.

ادامه مطلب

دلیل گران‌تر بودن برخی اقلام دارویی ایرانی نسبت به مشابه وارداتی آن چیست؟

به دنبال طرح انتقاداتی درباره بالا بودن نرخ مواد اولیه تولید داخلی دارو نسبت به مشابه وارداتی و همچنین مباحثی مبنی بر ایجاد انحصار در مواد اولیه تولید داخلی، مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، گفت: قطعا از تولید داخلی مواد اولیه و... حمایت می‌شود و اگر هزینه آن هم بالاتر باشد، باید با ایجاد بازارهای صادراتی و توسعه مارکتینگ بازار داخل، این هزینه تمام شده را کاهش داد.

ادامه مطلب
معاون غذا و دارو اراک خبر داد؛

توزیع "سرم" در داروخانه‌های خصوصی استان مرکزی/ محموله‌های جدید در راه است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به تحویل محموله جدید سرم وارداتی به استان گفت: از دیروز (۲۶ مرداد) توزیع سرم در داروخانه های خصوصی آغاز شده است.

ادامه مطلب

اعلام محصول جعلی نمک تصفیه با نام تجاری سوگند

احتراماً به پیوست تصویر نامه شماره ۴۸۹۰۳ / ۱۵۰ مورخ ۱۳/ ۰۵/ ۱۴۰۰ معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شاهرود مبنی بر اعلام جعل شماره پروانه بهداشتی ساخت ۱۷۹۶۱ / ۳۳ برروی محصول غیرمجاز نمک تصفیه با نام تجاری سوگند، جهت استحضار ارسال می گردد. لذا خواهشمند است دستور فرمائید تا کارشناس/ کارشناسان مربوطه حین بازرسی از مراکز عرضه محصولات غذایی و آشامیدنی موضوع فوق را بررسی و در صورت مشاهده اقلام مذکور نسبت به برخورد قانونی لازم در سطح عرضه اقدام و از نتیجه این معاونت را مطلع نمایند. / .

ادامه مطلب
معاون غذا و دارو اراک خبر داد؛

ارائه خدمات مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم معاونت غذا و دارو با شماره تلفن همراه در ایام تعطیلات کرونایی

معاون غذا و دارو اراک خبر داد: کارشناسان مرکز اطلاع ‌رسانی داروها و سموم ﴿DPIC﴾ به وسیله سامانه ۱۹۰ در خصوص افزایش آگاهی شهروندان، اطلاعات لازم را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. این مرکز در ساعات اداری پاسخگوی سؤالات بوده و در ساعات دیگر شبانه روز با شماره تلفن ۰۹۱۸۸۹۳۹۳۹۵ پاسخ داده خواهد شد.

ادامه مطلب

فعالیت معاونت غذا و دارو اراک در ایام تعطیلات کرونایی

معاون غذا و دارو اراک؛ در پی اعلام تعطیلی توسط ستاد ملی کرونا در روزهای دوشنبه، سه شنبه و شنبه آتی گفت : با توجه به ماهیت خدمات رسانی این معاونت و در جهت رفاه و رفع مشکلات و دغدغه های مردم عزیز استان، واحدهای مختلف معاونت غذا و دارو در پیک پنجم کرونا همچون تعطیلات کرونایی قبلی، با تمام توان به مراجعان و بیماران ارائه خدمات خواهد داشت.

ادامه مطلب

جمع آوری ژل تزریقی زیر پوستی با نام تجاری Singfiller

بـا توجـه به گزارشات دریافتی مبـنی بر توزیـع ژل تـزریـقی زیـر پـوستی بـا نـام تـجـاری ۱۰mL Singfiller -شرکت پرسین شکوفا درمان- به آگاهی می رساند که این فرآورده فاقد هر گونه مجوز ثبت و واردات از اداره کل نظارت بر امور دارو و مواد تحت کنترل می باشد، لذا توزیع، عرضه و فروش آن غیر مجاز و غیر قانونی اعلام می گردد. خواهشمند است ضمن اطلاع رسانی به همه مراکز درمانی تحت پوشش به ویژه مطب ها و کلینیک های تخصصی پوست و زیبایی، به قید فوریت در صورت مشاهده نسبت به جمع آوری محصولات اقدام و نتیجه را به این اداره کل منعکس نمائید

ادامه مطلب
در معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد؛

یازدهمین کمیسیون فنی_تخصصی صدور پروانه های بهداشتی و واحد های تولیدی غذایی و بهداشتی در سال جاری

جلسه‌ای با هدف بررسی صدور پروانه ساخت، صدور پروانه مسئول فنی و ابطال پروانه ساخت، بررسی نقشه و اتخاذ تصمیم در مورد آن‌ها با حضور دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک برگزار شد.

ادامه مطلب
معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

رمدسیویر داروی بیماران کرونایی است و در مراکز بستری تجویز می‌شود

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: برخی داروهای کرونا مثل رمدسیویر بیمارستانی است و تنها قابلیت توزیع در بخش بیماران سرپایی و بستری مراکز درمانی را دارد.

ادامه مطلب