اخبار اصلی - آرشیو

مسائل حوزه غذا و دارو دانشگاه‌های کلان منطقه ۶ آمایش کشوری بررسی شد گالری

معاون غذا و دارو اراک در نشست مشترک معاونین غذا و داروی کلان منطقه ۶ آمایشی کشور؛ زنجان، اراک، قزوین، البرز، قم و دانشکده های علوم پزشکی ساوه و خمین گفت: یکی از اهداف اصلی تشکیل کلان‌منطقه، یافتن راهکار مشترک برای حل مسائل و مشکلات مشترک است.

ادامه مطلب

نکات مهم در خصوص تهیه انواع نذری و راهنمای تهیه ظروف نذری ها

با توجه به فرا رسیدن ماه محرم و برگزاری مراسم مذهبی و عزاداری در مساجد، تکایا و هیئت و توزیع غذا و نذورات در این اماکن، معاونت غذا و دارو ، توصیه هایی را برای حفظ سلامت مواد غذایی و سلامت عزاداران حسینی در این ماه به شرح زیر اعلام کرد:

ادامه مطلب

آخرین وضعیت داروهای بیماران پیوندی و هموفیلی

مشاور رییس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه تامین پیوسته دارو به تخصیص، تامین و گشایش‌های ارزی پایدار از طرف بانک مرکزی برای شرکت‌های تامین کننده بستگی دارد، در عین حال آخرین وضعیت تامین «سیکلوسپورین» (داروی بیماران پیوند عضو) و همچنین فاکتور هشت بیماران هموفیلی که روند تامین آنها با مشکل مواجه شده بود را تشریح کرد.

ادامه مطلب

توقف فعالیت شرکت پخش هنار دارو

به آگاهی میرساند؛ با عنایت به نامه شماره۲۹۵۱۳ / ۶۶۵ مورخ ۰۷ / ۰۴ / ۱۴۰۲مدیر کل محترم امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارودر خصوص فعالیت شرکت پخش هنار دارو، به استحضار می رساند کلیه فعالیت های شرکت مذکور در زمینه توزیع فرآورده های سلامت محور به دلیل اتمام اعتبار مجوز فعالیت شرکت خلاف ضوابط بوده و درصورت مشاهده فعالیت شرکت در اسرع وقت به این معاونت اطلاع رسانی نمایید. ضمنا" هرگونه خرید از شرکت فوق خلاف مقررات بوده و با داروخانه طبق مقررات برخورد می گردد.

ادامه مطلب

۹۲ % از نمونه های دارای عدم انطباق آزمایشگاهی محصولات سنتی

سرپرست آزمایشگاه کنترل مواد غذایی معاونت غذا و دارو اراک با اشاره به اینکه گرم شدن هوا شرایط را برای رشد میکروب وبا فراهم می‌کند، گفت، حتی المکان از محصولات دارای پروانه بهداشتی ساخت استفاده شود و از مصرف محصولات سنتی و نا مطمعن خودداری شود.

ادامه مطلب

نمونه برداری از ۳۷۸ نمونه مواد غذایی و بهداشتی استان مرکزی در خرداد ماه سال جاری

سرپرست آزمایشگاه کنترل مواد غذایی معاونت غذا و دارو اراک با تشریح فعالیت‌ها و اقدامات آزمایشگاه این معاونت در خردادماه سال ۱۴۰۲ گفت: در این بازه زمانی مجموعاً ۳۷۸ نمونه برای انجام آزمایشات فیزیکی، شیمیائی و میکروبی در آزمایشگاه کنترل مواد غذائی و بهداشتی معاونت غذا و دارو پذیرش شده است.

ادامه مطلب
۲۵ تیرماه، روز ملی طب سنتی ایرانی گرامی باد

نقش پررنگ متخصصین طب سنتی ایرانی در ارتقای سلامت جامعه

معاون غذا و دارو ارک گفت: کشور عزیز ایران با سرمایه عظیم منابع و مآخذ مکتوب در زمینه انواع بیماری‌ها و درمان آنها در زمره معدود کشورهایی نظیر چین و هند قرار دارد که دارای مکتب خاص طب سنتی بوده و پزشکی جهان را همواره تحت تاثیر قرار داده است.

ادامه مطلب

بررسی راه های مبارزه باقاچاق کالاهای سلامت محور گالری

در تداوم برگزاری نشست های تخصصی با محور انسجام و یکپارچگی،کمیته ویژه نظارت بر اجرای شیوه نامه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور، (دارو، مواد غذایی و بهداشتی) با حضور مسئولین قضایی، انتظامی، صداو سیما، صمت، اصناف، ورزش و جوانان و دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

ادامه مطلب

تبلیغات ماهواره‎ای سراب سلامتی / وجود ماده مخدر شیشه در تمامی قرص‎های لاغری

معاون غذا و دارو اراک گفت: داروها و مکمل‌هایی مانند متابولایف، ترمولایف، ترمالین، زیماکس، پیتنت لاین، اولترا لیپولین، زنادراین، مجیک اسلیم، متریم، ریلاکور، لیپولاین، جنی سیل، ترمواسلیم، تایم لایف، هربالایف، آید فین و بوتانیکال اسلیمینگ که در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شود، غیرمجاز و نامعتبر است.

ادامه مطلب

شیرخشک‌های رژیمی ملزم به ثبت در سامانه تیتک است/شیرخشک‌ معمولی فعلا الزامی ندارد

مدیرکل نظارت بر فراورده های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه در حال حاضر عرضه شیر خشک‌های رژیمی به منظور رصد و نظارت بیشتر با الزام ثبت سامانه‌ای عرضه می‌شود، گفت: درمورد شیرخشک‌های معمولی هنوز ثبت سامانه‌ای عملیاتی نشده است و در صورت عدم ثبت آن توسط داروخانه‌ها تخلفی صورت نگرفته است.

ادامه مطلب

محصول غیرمجاز آلوچه(لواشک) با نام تجاری ترشین

به آگاهی میرساند؛ پیرو اعلام معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمان مبنی بر اطلاع رسانی محصول غیرمجاز آلوچه (لواشک) با نام تجاری ترشین، جهت استحضار ارسال می گردد. لذا در راستای اجرای ماده ۴۳ قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی خواهشمند است دستور فرمائید کارشناس/ کارشناسان مربوطه حین بازرسی از مراکز عرضه محصولات غذایی و آشامیدنی موضوع فوق را بررسی و در صورت مشاهده محصول مذکور نسبت به برخورد قانونی لازم در سطح عرضه اقدام و از نتیجه این معاونت را مطلع نمایند.

ادامه مطلب

فروش و توزیع هرگونه ملزومات دارویی در فروشگاه های بزرگ مانند رفاه، شهروند، اتکا، کوروش و حتی سوپرمارکت ها غیرمجاز و ممنوع است

معاون غذا و دارو اراک؛ نسبت به عرضه ملزومات دارویی و حتی برخی از مکمل های دارویی در برخی فروشگاهها هشدار داد و گفت: متاسفانه در برخی فروشگاهها و مراکزهای زنجیره ای ، شاهد فروش و توزیع این گونه اقلام هستیم؛ چنین اقداماتی خلاف است و قویا پیگیر آن هستیم.

ادامه مطلب

تجلیل از بانوان کارمند معاونت غذا و دارو به مناسبت هفته عفاف و حجاب

معاون غذا و دارو اراک با توجه به پیشنه حجاب و اهمیت آن از نظر ادیان آسمانی گفت: «حجاب و عفاف در آموزه‌های دینی به معنای چیرگی عقل و عامل بسیار موثر و سازنده در شخصیت الهی انسان و پاکی جامعه است.

ادامه مطلب

برگزاری کارگاه آموزشی "مولفه های جهاد تبیین" ویژه پرسنل معاونت غذا و دارو گالری

کارگاه "مولفه های جهاد تبیین" از سری کارگاه های دفتر نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه با تدریس با حضور استاد بیاتی جهت گروه هدف کلیه پرسنل به همت و همکاری واحد اموزش معاونت و دفتر نهاد دانشگاه در سالن اجتماعات معاونت غذا و دارو برگزار گردید.

ادامه مطلب