اخبار اصلی - آرشیو

روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک:

شهید چمران سازنده طلوعی بی پایان

سخن گفتن از شهیدی با ابعاد گوناگون، از اسوه‏ای که جمع اضداد بود، از آهن و اشک، از شیر بیشه نبرد و عارف شب‏های قیرگون، از پدر یتیمان و دشمن سرسخت کافران بسیار سخت بلکه محال است.

ادامه مطلب

قیمت درج شده روی داروها ملاک نیست

مدیر اداره دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو اراک گفت: داروخانه ها، داروها را براساس آخرین قیمتی که سامانه مرکزی وزارتخانه اعلام می کند به مشتریان عرضه می کند؛ لذا قیمت روی داروها و قیمت خرید دارو برای داروخانه ملاک فروش دارو به شمار نمی رود.

ادامه مطلب

محلول ضدعفونی کننده سطوح با نام تجاری سیلوکسان - شرکت زرسیما نامی رسا گالری

عطف به نامه شماره ۱۷۲۷/۲۰/ص/۱۴۰۱ مورخ ۱۰/۰۲/۱۴۰۱ معاون محترم غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی البرز در خصوص نتایج غیر قابل قبول و مغایرت نتایج آزمون های محلول ضدعفونی کننده غیر الکلی سطوح با نام تجاری سیلوکسان تولید شرکت ژاله نور به سفارش شرکت زرسیما نامی رسا به آگاهی می رساند با توجه به اینکه این فرآورده فاقد هر گونه سابقه ثبت و دریافت کد فرآورده (IRC) در این اداره کل می باشد تولید، توزیع و عرضه آن غیر مجاز اعلام می گردد./

ادامه مطلب

دانلود اپلیکیشن تی تک سامانه تیتک قیمت دارو برای اندروید TTAC

با استفاده از برنامه تی تک می توانید به کاتالوگ الکترونیکی دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی- دارویی، فراورده های طبیعی گیاهی و سنتی، مکمل های غذایی- دارویی، محصولات آرایشی و بهداشتی، فراورده های غذایی و سایر فراورده های سلامت محور دسترسی یابید و همچنین از اصالت آنها مطمئن شوید. سامانه «رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت فراورده های سلامت محور سازمان غذا و داروی کشور» جهت رسیدن به اهدافی از جمله موارد زیر راه اندازی شده است. https://barato.ir/ttac

ادامه مطلب

مراقب ظهور عبدلباقی ها در صنعت دارو باشیم/ داروی «بیماری SMA» به زودی به دست بیماران می‌رسد

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه صنعت دارو و غذا با سلامت مردم سر و کار دارد و باید مراقب باشیم تا عبدالباقی دیگری درست نکنیم، گفت: نمی‌توان با توصیه و سفارش مقررات را زیر پا بگذاریم و نباید استاندارد دوگانه ایجاد کنیم. حادثه متروپل جلوی چشم مردم بود و دیده شد و به دلیل حمایت بیجا از یک فرد متخلف به وقوع پیوست اما در حوزه سلامت و دارو نخواهیم گذاشت این اتفاق رخ دهد.

ادامه مطلب

تاجیک، مردم مواد غذایی را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنند

مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی معاونت غذا و دارو اراک با تأکید بر اینکه مردم فرآورده و مواد غذایی را از فروشگاه‌های معتبر و موجّه خریداری کنند گفت: افراد در هنگام خرید، حتماً شماره پروانه ساخت محصول را چک کنند.

ادامه مطلب

در سه ماه نخست سال جاری ۳ باب داروخانه در استان مرکزی تاسیس شد

دکتر خلیلی مسئول امور داروخانه های خصوصی معاونت غذا و دارو اراک گفت: گفت: در سه ماهه نخست سال جاری مجوز۳ داروخانه در استان مرکزی، توسط کمیسیون قانونی ماده ۲۰ امور داروخانه ها و شرکت های توزیع صادر شد.

ادامه مطلب

معضل نسخه های خطرناک عطاری ها برای بیماران

رئیس اداره نظارت بر فرآوردههای طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو اراک گفت: عطاری‌ها به هیچ عنوان حق دخالت در امور پزشکی، دارویی و ارائه مشاوره به مراجعان حتی در حیطه طب سنتی و در موضوعاتی مانند لاغری، ترک اعتیاد یا هر مساله دیگری را ندارند.

ادامه مطلب
در معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد؛

کارگاه آموزشی «روابط زوجین و مهارت های گفتگو»

کارگاه آموزشی «روابط زوجین و مهارت های گفتگو» با حضور حجت الاسلام عشقی از سوی دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ویژه مدیران و کارشناسان معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد.

ادامه مطلب