اخبار اصلی - آرشیو

معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد:

آنتی‌بیوتیک عوارض سرماخوردگی را تشدید می‌کند

معاون غذا و دارو اراک بیان کرد: در اکثر موارد آنتی بیوتیک درمان بیماری سرماخوردگی نیست و نه تنها این بیماری را درمان نمی‌کند بلکه عوارض آن را تشدید می‌کند، در هر کدام از ذرات عطسه نیز هزاران ویروس وجود دارد که تا مدت‌ها بیماری‌زا هستند.

ادامه مطلب

اطلاع رسانی جمع آوری واکسن واکسی گریپ تترا

به آگاهی میرساند؛ با توجه به نامه شماره ۴۷۹۷۴ / ۶۶۵ مورخ ۲۵ / ۰۸ / ۱۴۰۰ مدیر کل محترم امور دارو و مواد تحت کنترل(فایل پیوست)، در خصوص گزارشات واصله از داروخانه های مختلف کشور مبنی بر عدم تایید شناسه های اصالت واکسن واکسی گریپ تترا با شماره IRC: ۲۲۹۱۱۴۶۲۷۰۶۱۰۷۲۱ مقتضی است بلافاصله نسبت به جمع آوری و جایگزینی تمام موارد دارای مغایرت (بین GTN ثبت شده روی جعبه و سریال بارگذاری شده در سامانه) از داروی فوق اقدام نمایید.

ادامه مطلب
در معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد؛

سیزدهمین کمیسیون فنی_تخصصی صدور پروانه های بهداشتی و واحد های تولیدی غذایی و بهداشتی در سال جاری

جلسه‌ای با هدف بررسی صدور پروانه ساخت، صدور پروانه مسئول فنی و ابطال پروانه ساخت، بررسی نقشه و اتخاذ تصمیم در مورد آن‌ها با حضور دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک برگزار شد.

ادامه مطلب
رییس اداره شیرخشک‌های رژیمی و غذاهای ویژه غذا و دارو خبر داد:

تامین سبد مورد نیاز بیماران متابولیک ارثی

رییس اداره شیرخشک‌های رژیمی و غذاهای ویژه سازمان غذا و دارو از تلاش این سازمان به منظور تامین سبد مورد نیاز بیماران متابولیک ارثی شامل فرآورده های غذایی، دارویی و شیرخشک و غذای ویژه خبر داد.

ادامه مطلب

پلمپ شش عطاری در اراک

معاون غذا و دارو اراک خبر داد: کارشناسان اداره فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو اراک در بازرسی مشترک با نیروهای اماکن شش واحد عطاری متخلف به دلیل عرضه داروهای شیمیایی و مکمل های قاچاق توسط نیروهای اماکن پلمب شد.

ادامه مطلب
مدیر آزمایشگاه کنترل مواد غذایی معاونت غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

اندازه گیری اسید فولیک

مدیر آزمایشگاه کنترل مواد غذایی معاونت غذا و دارو گفت: در خصوص پیگیری روش های اندازه گیری اسید فولیک در پرمیکس و آرد، بررسی های لازم توسط پرسنل آزمایشگاه آنالیز دستگاهی و سم شناسی این معاونت صورت گرفت.

ادامه مطلب

سی و هفتمین شماره(مهر ۱۴۰۰)نشریه علمی اطلاع رسانی ، با عنوان "دانش سلامت و دین"

به آگاهی میرساند؛ پیرو نامه۱۶۷ / پ / ۴۲ / ۳۴سی و هفتمین شماره : مهر ۱۴۰۰ نشریه علمی اطلاع رسانی، با عنوان "دانش سلامت و دین" که با هدف ترویج مفاهیم و مباحث مرتبط با مطالعات میان رشته های سلامت و دین منتشر شد.

ادامه مطلب

اتفاقاتی که ممکن است در پاییز برای بدنتان بیفتد

پاییز به معنی روزهای کوتاه‌تر، زرد شدن برگ درختان و رو به سردی رفتن هوا و همچنین تغییراتی در بدن انسان و سبک زندگی اوست. مطمئنا بدن ما یک سری از تاثیرات طبیعی از پاییز را تجربه می‌کند که از نظر علمی نیز در این زمان از سال توجیه دارند. البته نیازی به توضیح نیست که این تغییرات و تاثیرات در افراد متفاوت‌اند.

ادامه مطلب
توسط معاونت غذا و دارو اراک صورت گرفت؛

سومین کمیته ویژه اجرای شیوه نامه پیشگیری ومبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور

کمیته ویژه نظارت بر اجرای شیوه نامه پیشگیری ومبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور- دارویی، غذایی، آرایشی بهداشتی، تجهیزات و ملزومات پزشکی درسال جاری با حضور دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو و سازمان های مربوطه در سالن اجتماعات دکتر دلاور معاونت غذا و دارو برگزار شد.

ادامه مطلب

بازنگری احتمالی آیین نامه تاسیس داروخانه‌ها در راستای قوانین بالادستی/ آرای دیوان عدالت اداری و توجه به نظرات ذینفعان در ضوابط اجرایی

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه این سازمان خود را ملزم به اجرای قانون می داند، گفت: بازنگری احتمالی در آیین نامه تاسیس داروخانه ها در راستای آرای دیوان عدالت اداری و توجه به مشارکت ذینفعان مرتبط در تدوین و نهایی کردن ضوابط اجرایی آیین نامه خواهد بود.

ادامه مطلب
توسط معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد:

برگزاری سمینار یک روزه آموزش ضمن خدمت تجویز منطقی دارو در بیماران بستری و سرپایی کووید_۱۹

سمینار یک روزه آموزش ضمن خدمت تجویز منطقی دارو در بیماران بستری و سرپایی کووید_۱۹ موجود ویژه داروسازان و پزشکان درمعاونت غذا و دارو اراک برگزار شد.

ادامه مطلب

فرآورده غیر مجاز روغن گیاهی

به آگاهی می رساند در خصوص استعلام روغن گیاهی HD برند farcom در طرح pms فرآورده نامبرده فاقد هرگونه مجوز اعم از تولید،توزیع و عرضه از این اداره کل می باشد،لذا با توجه به مراتب فوق خواهشمند است در صورت مشاهده فرآوره مذکور در سطح عرضه طبق مقررات جاری نسبت به جمع آوری آن اقدام نمایید.

ادامه مطلب

اطلاع رسانی ریکال داروهای نیمودیپین و سابریل

به آگاهی میرساند؛ با عنایت به نامه ریکال شماره ۴۵۸۹۹ / ۶۶۵ مورخ ۱۶ / ۰۸ / ۱۴۰۰ مدیر کل محترم امور دارو و مواد تحت کنترل(فایل پیوست)، در خصوص عدم تطابق سری های ساخت و تاریخ انقضای داروهای نیمودیپین ۳۰ و ویگاباترین (sabril) واردات فوریتی شرکت دارو درمان صدف، مقتضی است بلافاصله نسبت به جمع آوری کلیه سری ساخت های وارد شده از داروهای فوق اقدام نمایید.

ادامه مطلب

نشست تعاملی و امضای تفاهم فیمابین پلیس فتا و معاونت های غذا و دارو و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی

جلسه ای در خصوص جهت تمرکز و هم افزایی بیشتر با محوریت گسترش آموزش سواد رسانه ای و تولید محتوای پیشگیرانه و آسیب های اجتماعی با حضور رئیس پلیس فتا، معاون غذا و دارو، معاون بهداشتی و کارشناسان پلیس اقتصادی استان مرکزی برگزار شد.

ادامه مطلب