اخبار اصلی - آرشیو

ریکال سوسپانسیون پاراتل(استامینوفن) شرکت البرز دارو

به آگاهی میرساند؛ پیرو نامه شماره ۹۷۴۰۲ / ۶۶۵ مورخ ۲۰ / ۱۰ / ۱۴۰۱ مدیر کل محترم امور دارو و مواد تحت کنترل (فایل پیوست)، به پیوست نامه شماره ۷۲۰۴۴ / ۱۰ مورخ ۱۳ / ۱۰ / ۱۴۰۱شرکت البرز دارو سوسپانسیون استامینوفن با سری ساخت ۲۲۴۰۸ مشمول ریکال اعلام می گردد. همچنین مقتضی است مراکز و داروخانه های تابعه بلافاصله نسبت به جمع آوری داروی فوق و اعلام مرجوعی اقدام نموده و نتیجه را به این معاونت ارسال نمایند.

ادامه مطلب

پنجمین کمیته ویژه اجرای شیوه نامه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور در سال جاری گالری

کمیته ویژه نظارت بر اجرای شیوه نامه پیشگیری ومبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور- دارویی، غذایی، آرایشی بهداشتی، تجهیزات و ملزومات پزشکی درسال جاری با حضور دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو و سازمان های مربوطه در سالن اجتماعات دکتر دلاور معاونت غذا و دارو برگزار شد.

ادامه مطلب

مصرف داروهای گیاهی تنها با مجوز پزشک یا دکتر داروساز امکان پذیر است

دکتر سلیمانی؛ کارشناس اداره طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذاو دارو اراک با اشاره به استفاده از داروهای گیاهی و با منشاء طبیعی درسیستم داروئی کشور تاکید کرد مصرف این نوع داروها بایستی براساس دستور پزشک و یا نظر دکتر داروساز صورت گیرد.

ادامه مطلب

پلمب عطاری توزیع کننده دارو و قرص‌های غیرمجاز در اراک

سرپرست اداره فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو اراک خبر داد: در بازرسی مشترک با نیروهای اماکن یک واحد عطاری متخلف به دلیل عرضه داروهای شیمیایی و مکمل های قاچاق توسط نیروهای اماکن پلمب شد.

ادامه مطلب

بررسی مهم ترین ویژگی های یک نان سالم

مهندس رئوفی کارشناس اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو اراک با بیان اینکه نانی که دارای سبوس هست خواص تغذیه‌ای بسیار خوبی دارد، گفت: سبوس گندم در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان بسیار تاثیرگذار هست چون سبوس گندم خواصی دارد که از بروز این بیماری‌ها جلوگیری می‌کند.

ادامه مطلب

دکتر آصفری؛ برای توسعه سلامت نیازمند نقشه راهبردی هستیم / ضرورت ارتقاء شاخص های سلامت در جامعه

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: الگوی زندگی و رفتاری جامعه ما متاثر از کیفیت اقدام ماست لذا باید با تحلیل همه جانبه و برنامه ریزی صحیح، به تحقق کیفیت زندگی و افزایش طول عمر افراد جامعه اهتمام کرد.

ادامه مطلب

ریکال ملاتونین شرکت رازک

سازمان غذا و دارو در خصوص ریکال محصول قرص ملاتونین شرکت رازک اعلام کرد: در اسرع وقت تمامی فراورده قرص ملاتونین شرکت رازک با سری ساخت ۴۰۱h۷۰۰۱۴ به پخش عودت کرده و از فروش آن به مراجعه گنندگان خودداری نمایید. خواهشمند است در صورت عودت نمودن این محصول مستندات اقدامات را به اداره فرآورده های طبیعی،سنتی و مکمل این معاونت ارسال نمایید.

ادامه مطلب

ریکال سوسپانسیون استامینوفن فارما شیمی- سری ساخت ۰۱۱

مدیر کل محترم امور دارو و مواد تحت کنترل در نامه ای اعلام کرد: با توجه به نامه شکایتی به شماره ۹۳۰۷۴ / ۱۰۰۰ مورخ ۲۶ / ۰۷ / ۱۴۰۱ معاونت محترم غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمان و نامه شماره ۶۰۴۰۸ / ۰۹ مورخ ۰۲ / ۰۹ / ۱۴۰۱ آن شرکت در خصوص وجود مشکل فیزیکوشیمیایی در سوسپانسیون استامینوفن شرکت مذکور با شماره سری ساخت ۰۱۱ به اطلاع می رساند داروی فوق الذکر مشمول ریکال اعلام می گردد. همچنین مقتضی است مراکز و داروخانه های تابعه بلافاصله نسبت به جمع آوری داروی فوق و اعلام مرجوعی اقدام نموده و نتیجه را به این معاونت ارسال نمایند.

ادامه مطلب

ریکال قرص خوراکی ویگاباترین ۵۰۰ - پویش دارو گستر برتر فارس

مدیر کل محترم امور دارو و مواد تحت کنترل در نامه ای اعلام کرد:، با توجه به جوابیه مرکز آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا و دارو به شماره پیگیری ۹۷۹۹۰۷ مورخ ۲۴ / ۰۸ / ۱۴۰۱، داروی VIGABATRIN TABLET ORAL ۵۰۰mg با برند SABRIL ساخت کمپانی SANOFI با شماره سری ساخت ۱۹۶۳A که به صورت فوریتی توسط آن شرکت وارد شده است، به لحاظ آزمون شناسایی ماده موثره غیر قابل قبول می باشد. با توجه به ریکال سری ساخت های ۹۹۲۶A و ۹۹۲۵B مطابق نامه های شماره ۶۰۴۷۴ / ۶۶۵ مورخ ۰۳ / ۰۷ / ۱۴۰۱ و ۶۸۵۶ / ۶۶۵ مورخ ۰۴ / ۰۲ / ۱۴۰۱، کلیه سری ساخت ها به جز سری ساخت ۹۹۴۲A (پاسخ قابل قبول به پیوست) مشمول ریکال می باشد. همچنین مقتضی است مراکز و داروخانه های تابعه بلافاصله نسبت به جمع آوری داروی فوق و اعلام مرجوعی اقدام نموده و نتیجه را به این معاونت ارسال نمایند.

ادامه مطلب
به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن صورت گرفت؛

ولادت حضرت زهرا (س) و بزرگداشت مقام زن و روز مادر با حضور معاون غذا و دارو گالری

مقارن با ایام ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن و بزرگداشت مقام مادر مراسم جشنی با حضور دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو در سالن اجتماعات دکتر دلاور معاونت غذا و دارو برپا شد.

ادامه مطلب