اخبار اصلی - آرشیو

چند ماده طبیعی برای پاکسازی ریه‌ها

پاکسازی ریه‌ها با کمترین هزینه

پیاز، زنجبیل و زردچوبه حاوی خواص ضدویروسی هستند و قدرت دفاعی بدن را بالا می‌برند. این مواد غذایی همچنین باعث دفع مواد زائد تجمع یافته در ریه‌ها می‌شوند.

ادامه مطلب
نبود قوانین رقابت نابرابر ایجاد کرده است

موانع و مشکلات بر سر راه چای ایرانی

بنابر آمارهای رسمی ارائه‌شده از سوی سازمان چای، میزان مصرف سالیانه چای در کشور بالغ‌بر ۱۱۰ هزار تن بوده که تنها ۲۰ هزار تن آن از طریق تولید داخلی تأمین می‌شود.

ادامه مطلب
ترفندهایی برای یادگیری زبان خارجی

زبان‌آموزی آسان و بی‌دردسر

هیچ‌وقت برای یادگیری زبان دوم دیر نیست. فقط کافی است با خواندن این مقاله بدانید از کجا و چطور باید آموزش زبان جدید را شروع کنید.

ادامه مطلب
عادت‌های خوب برای نتایج ارزشمند

۱۰ راهکار ساده برای افزایش انگیزه در زندگی

حتما تا به حال برایتان پیش آمده که قصد انجام کاری را داشتید و مدام با خودتان می‌گفتید که باید فلان کار را انجام بدهم ولی نهایتاً چون انگیزه نداشتید از انجام آن صرفنظر کردید. انگیزه به عنوان یک منبع حیاتی است که به ما این امکان را می‌دهد تا در مواجهه با یک جریان مداوم و در برابر فرصت‌ها و تهدیدها عملکرد بهتری داشته باشیم.

ادامه مطلب

اختلالات خواب چیست و چگونه درمان می شود؟

بسیاری از افراد ممکن است به دلیل مسافرت ، بیماری ، استرس در هنگام خواب دچار مشکل شوند،که در طول زمان برطرف می شود اما اگر این مشکل در زندگی روزمره اختلال ایجاد کند، دچار اختلال خواب شده ایم.

ادامه مطلب
توسط معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد؛

اولین کمیته ویژه اجرای شیوه نامه پیشگیری ومبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور در سال جاری

کمیته ویژه نظارت بر اجرای شیوه نامه پیشگیری ومبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور- دارویی ، غذایی ،آرایشی بهداشتی ، تجهیزات و ملزومات پزشکی درسال جاری با حضور دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو و سازمان های مربوطه در سالن اجتماعات دکتر دلاور معاونت غذا و دارو برگزار شد.

ادامه مطلب
معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

سعی در تعادل عرضه و تقاضا مواد ضدعفونی کننده و الکل در ایام کرونایی / پیگیری، رصد و تامین دارو در بحران کرونا

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در ایام شیوع ویروس کرونا تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا کمبودهای موجود را رفع و در این زمینه تعادل ایجاد کرده و جلوی عرضه محصولات غیرمجاز و غیر استاندارد را بگیریم.

ادامه مطلب

راه های درمان خستگی و بی حالی

بسیاری از افراد ممکن است گهگاهی احساس بی حالی و خستگی کنند. خستگی و بی حالی باعث می شود که فرد ضعیف شود و دیگران در مورد او فکر کنند که او تنبل است.

ادامه مطلب
از قرآن بپرسیم

چگونه رزق و روزی‌ام زیاد شود؟

قرآن سفارش می‌کند اگر تنگدست شدید از آنچه خدا به شما داده انفاق کنید. شاید اینکه انفاق می‌تواند فقرزدایی کند، با عقل ما سازگار نباشد، اما منطق توحیدی قرآن یاد می‌دهد که با هر دست بدهی از همان دست پس می‌گیری.

ادامه مطلب
رانیتیدین از بازار جهانی دارو جمع‌آوری شد؛

آنچه باید در مورد رانیتیدین بدانید

اگر خودتان یا یکی از اعضای خانواده‌تان برای تسکین سوزش معده داروی رانیتیدین (زانتاک) مصرف می‌کنید، شاید شنیده باشید که سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اعلام کرده است از ابتدای ماه آوریل (۱۳ فروردین) همه اشکال داروی رانیتیدین، به دلیل احتمال آلودگی به یک ماده سرطان‌زا باید از بازار جمع‌آوری شود.

ادامه مطلب
هورمون درمانی در سالمندان

آیا مردان در سنین بالا باید تستوسترون مصرف کنند؟

مردان با گذشت مهروموم‌های زندگی دست‌کم با دو حقیقت ناخوشایند روبرو می‌شوند؛ افزایش قطر شکم و کاهش میزان هورمون جنسی مردانه یا تستوسترون. اغلب ما از خطرات بزرگ شدن شکم آگاه هستیم اما آیا کاهش تستوسترون با افزایش سن هم عوارضی دارد؟

ادامه مطلب
التهاب حاد و مزمن و راهکارهای مقابله با آن

علائم التهاب پنهان در بدن

شما نمی‌توانید آن را ببینید یا احساس کنید اما التهاب به آرامی به بدن آسیب می‌رساند و فرد را دچار بیماری‌های مختلف و خطرناکی خواهد کرد.

ادامه مطلب
کرونا و پوشاک

آیا لباس و کفش می‌تواند کووید ۱۹ را به خانه‌تان بیاورد؟

اگر برای دویدن در محله اطرافتان از منزل خارج می‌شوید و یا بازدیدی سریع از فروشگاه موادغذایی نزدیک خانه‌تان دارید، متأسفانه این احتمال وجود دارد که لباس‌ها و کفش‌هایتان با ویروس کووید ۱۹ آلوده شوند. اما ما اعتقاد نداریم که کفش و لباس منبع مهم انتقال هستند.

ادامه مطلب