اخبار اصلی - آرشیو

کارشناس تغذیه معاونت غذا و دارو اراک بیان کرد؛

آنچه باید در مورد محصولات تراریخته بدانیم:

مهندس غفاری کارشناس تغذیه معاونت غذا و دارو اراک گفت: محصولات تراریخته ، نوترکیب و یا به عبارتی تغییر ژنتیک یافته ، محصولاتی هستند که از انتقال یک یا چند ژن از یک نوع موجود زنده به موجود زنده‌ی دیگر به‌وجود می‌آیند و باعث بروز صفت جدیدی در محصول می شوند. هرگونه موجود زنده دارای ترکیب جدید مواد ژنتیکی است، که با استفاده از فناوری زیستی جدید به دست آمده است.

ادامه مطلب
توسط معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد:

برگزاری جلسه ای در خصوص لزوم نظارت و خرید دارو و لوازم پزشکی و یکسان سازی کدینگ داروها و قیمت داروها گالری

جلسه ای در خصوص لزوم نظارت و خرید دارو و لوازم پزشکی و یکسان سازی کدینگ داروها و قیمت داروها و دسترسی به چگونگی فرآیند های خرید در بیمارستانهای تابعه معاونت غذا و دارو از شرکت میکفاوا دعوت بعمل آورد که در مورد نرم افزار سیماد به صورت حضوری توضیحاتی ارائه نمایند.

ادامه مطلب
توسط معاونت غذا و دارو و انجمن داروسازان اراک برگزار شد؛

برگزاری سمینار یک روزه را هکارهای مقابله با مقاومت باکتریابی نسبت به آنتی بیوتیک های موجود گالری

سمینار یک روزه راهکارهای مقابله با مقاومت باکتریابی نسبت به آنتی بیوتیک های موجود ویژه داروسازان و پزشکان درمعاونت غذا و دارو اراک برگزار شد.

ادامه مطلب
توسط معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد:

برگزاری جلسه کمیسیون ماده ۲۰ امور داروخانه های استان مرکزی

کمیسیون قانونی ماده ۲۰ دانشگاه با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، معاون غذا و دارو، مدیریت بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه و جمعی دیگر از اعضاء و مسئولین دانشگاه در راستای بررسی پرونده های مرتبط با امور داروخانه ها و شرکت های پخش برگزار گردید.

ادامه مطلب
توسط معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد:

هشتمین جلسه ستاد توزیع داروی استان مرکزی در سال جاری با حضور معاون غذا و دارو گالری

هشتمین جلسه ستاد توزیع داروی استان با هدف بررسی آخرین وضعیت بدهی های دارویی مراکز تابعه به شرکتهای توزیع دارو و دستورالعمل های جدید در جهت ارتقاء توزیع دارو در استان با حضور دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو در سالن اجتماعات دکتر دلاور معاونت غذا و دارو تشکیل شد.

ادامه مطلب
راهکارهای طبیعی برای آرامش بیشتر

کاهش اضطراب و عصبانیت با روش‌های خانگی

اجازه ندهید بدنتان آن‌قدر گرسنه بماند که قند خونتان پایین بیاید. کاهش قند خون می‌تواند منجر به حمله اضطرابی شود. به طور کلی نوسانات قند خون بر روی خلق و خویتان اثر می‌گذارد.

ادامه مطلب
معاون غذا و دارو اراک هشدار داد؛

عوارض خطرناک مصرف مکمل‌های ورزشی تقلبی و قاچاق

دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک گفت: دراکثر موارد مکمل های موجود در بازار تقلبی است و این مکمل ها در کشورهای حاشیه و حتی در برخی نقاط داخل کشور بسته بندی می شوند و به عنوان یک محصول دارای لیبل با برند خارجی به بازار عرضه می شوند که می تواند باعث مسمومیت شده و منجر به اختلالات متابولیسمی شود که خطر مرگ را نیز به دنبال خواهد داشت.

ادامه مطلب
توسط معاونت غذا و دارو اراک انجام شد؛

تشکیل دومین جلسه با عنوان بالا بردن سطح آگاهی در خصوص فروش مکمل های ورزشی

این جلسه به منظور بالا بردن سطح آگاهی دست اندرکاران و اخذ مجوز های لازم جهت فروش مکمل های ورزشی با حضور دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو در دفتر این معاونت برگزار شد.

ادامه مطلب
در راستای پیشگیری از دیابت صورت گرفت؛

برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری و کنترل دیابت با حضور پرسنل معاونت غذا و دارو اراک

در راستای افزایش دانش و آگاهی در زمینه بیماری دیابت و آشنایی بیشتر با بیماری دیابت و راههای پیشگیری و کنترل آن، دوره آموزشی ویژه کارکنان معاونت غذا و دارو درسالن اجتماعات این معاونت برگزار شد.

ادامه مطلب
نظارت بر انهدام کالاهای سلامت محور قاچاق در اراک صورت گرفت؛

نظارت بر امحاء ۵ تن کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در اراک

کارشناس اداره نظارت بر مواد غذایی و آرایشی بهداشتی معاونت غذا و دارو اراک :نظارت بر ۵ تن کالاهای مواد غذایی و لوازم آرایشی بهداشتی و مکمل قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در سال جاری با حضور جمعی از مسئولان مربوطه در اراک امحا و از چرخه مصرف خارج شد.

ادامه مطلب
توسط معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد؛

کارگاه آموزشی در خصوص معرفی ویژگی کالاهای سلامت محور ویژه مجریان واحد اجرائیات شهرداری و دستفروشان محصولات آرایشی و بهداشتی گالری

جلسه آموزشی با موضوع معرفی ویژگی کالاهای سلامت محورو مکان های معتبرعرضه کالاهای مذکور و بیان عواقب اقدامات قانونی جمع آوری کالاهای مذکور از دستفروشان توسط نمایندگان تعزیرات حکومتی و پلیس آگاهی استان ویژه مجریان واحد اجرائیات شهرداری و دستفروشان محصولات آرایشی و بهداشتی در سالن اجتماعات معاونت غذا و دارو برگزار شد.

ادامه مطلب
توسط معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد؛

جلسه کمیسیون فنی_تخصصی صدور پروانه های بهداشتی و واحد های تولیدی غذایی و بهداشتی

جلسه‌ای با هدف بررسی صدور پروانه ساخت، صدور پروانه مسئول فنی و ابطال پروانه ساخت، بررسی نقشه و اتخاذ تصمیم در مورد آن‌ها با حضور دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو برگزار شد.

ادامه مطلب