اخبار اصلی - آرشیو

وفور داروهای مخدر و تقلبی در عطاریها

مسئول اداره نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو اراک گفت: داروهای مخدر و تقلبی در عطاری‌ها و اماکنی از بازار وجود دارد که به وفور یافت می‌شود و از نیروی انتظامی درخواست همکاری در تشدید برخورد با این سودجویان را داریم.

ادامه مطلب

علاقه در مصرف آنتی بیوتیک‌ها

کارشناس دارویی معاونت غذا و دارو اراک درباره تجویز و مصرف سرخود آنتی‌بیوتیک‌ها گفت: علاقه به تجویز و مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در ایران زیاد شده است و خیلی از مردم نه تنها برای درمان بیماری بلکه برای پیروی از علاقه آن را مصرف می‌کنند.

ادامه مطلب

ذخایر دارویی کشور در شرایط پایدار/سرم، دیفن‌هیدرامین و دگزامتازون در صدر داروهای تجویزی

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ذخایر دارویی کشور در مقایسه با سه ماه گذشته در وضعیت پایداری قرار دارد، بطوریکه بیش از ۶۰ درصد اقلام دارویی بیش از ۶ ماه موجودی مناسبی دارند.

ادامه مطلب

اطمینان از اصالت لوازم آرایشی با تلفن همراه

کارشناس مسئول نظارت بر فراورده های آرایشی بهداشتی معاونت غذا و دارو اراک گفت: تمامی خریداران کالاهای سلامت محور می‌توانند با دانلود نرم‌افزار از سایت ttac.fdo.gov.ir روی گوشی‌های همراه خود، از اصالت کالایی که خریداری می‌کنند مطمئن شوند

ادامه مطلب

کمبود ۲۰ تا ۳۰ اقلام دارویی مورد نیاز بیماران در استان رفع شد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه کمبود بعضی اقلام دارویی در استان رفع شد، گفت: اقلام دارویی مورد نیاز بیماران ازجمله «قطره های چشمی»، «شربت های آلرژی»، «قرص های اعصاب و روان»، «تزریقی های اندانسترون و هیوسین»، «شیرخشک های آپتامیل و نان» و «سرم» تامین شده است.

ادامه مطلب

رسیدگی به بیش ۲۸۰۰ تماس ثبت شده در سامانه ۱۹۰ در یازده ماه نخست سال جاری

مسئول سامانه پاسخگویی دارویی ۱۹۰ معاونت غذا و دارو اراک گفت: بیان کرد: طی ۱۱ ماه اخیر بیش از ۲۸۰۰ تماس جهت (اطلاع از مصرف صحیح داروها، نحوه مصرف دارو در کودکان وزنان باردار، اطلاع از نحوه تهیه داروهای کمیاب، آشنایی با سموم وعوارض آنها ،آشنایی با مواد مخدر و عوارض آنها ) در سامانه مرکز اطلاع ‌رسانی داروها و سموم DPIC و سامانه ۱۹۰ معاونت غذا و دارو اراک ثبت و پیگیری شده است.

ادامه مطلب

قیمت دارو برای بیمار افرایش پیدا نمی‌کند

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه افزایش احتمالی ۱۰ تا ۲۰ درصد قیمت دارو در سال آینده از طریق بیمه پوشش داده می‌شود، گفت: مسئله مهم این است قیمت دارو برای بیمار افرایشی ندارد.

ادامه مطلب

بازدید دکتر امانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک از انبار دارویی معاونت غذا و دارو

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی از تامین انواع سرم در انبار استراتژیک دانشگاه در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر سرم به اندازه کافی در داروخانه‌های استان مرکزی موجود و جهت پیش بینی در مواقع بحران بیش از ۷۲ هزار سرم دپو شده است و نیاز هست به ۱۰۰ هزار عدد برسد.

ادامه مطلب