اخبار اصلی - آرشیو

داده ها و اطلاعات علوم آزمایشگاهی در حوزه سلامت، جایگزینی ندارد

دکتر علیمرادیان معاون غذا ودارو اراک در پیامی فرا رسیدن ، سی ام فروردین “روز آزمایشگاه” روز بزرگداشت “جرجانی ” آزمایشگر، پژوهنده، پزشک نابغه و تیزهوشی که پزشکی تنها یکی از دانش‌های او بود را به جامعه بزرگ آزمایشگاهیان تبریک گفت.

ادامه مطلب

اجرای موفق طرح ملی پایش لیبل فرآورده های غذایی و آشامیدنی و همچنین محصولات تراریخته در استان مرکزی

مدیر نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی گفت: اجرای موفق طرح ملی پایش لیبل فرآورده های غذایی و اشامیدنی و همچنین محصولات تراریخته در استان مرکزی با موفقیت انجام شد.

ادامه مطلب

بررسی ۱۷ پرونده در بیست و هشتمین کمیسیون فنی_تخصصی صدور پروانه های بهداشتی و واحد های تولیدی غذایی و بهداشتی گالری

جلسه‌ای با هدف بررسی صدور پروانه ساخت، صدور پروانه مسئول فنی و ابطال پروانه ساخت، بررسی نقشه و اتخاذ تصمیم در مورد آن‌ها با حضور معاون غذا و دارو، دیگر اعضاء و تعدادی از متقاضیان دریافت صدور پروانه برگزار شد.

ادامه مطلب

عوارض سوء مصرف داروهای نیروزای ورزشی تهدیدی بزرگ برای سلامت جوانان و ورزشکاران

معاون غذا و دارو اراک دلایل مسأله مصرف نابجای مکمل ها و داروهای نیروزا در ورزشکاران را بحث ریشه داروعمیقی دانست که متاثر ازعوامل مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و روان شناسی در رقابت نمایشی است.

ادامه مطلب

توقف فعالیت شرکت شفا پخش هیرکان به دلیل عدم معرفی مسئول فنی

مدیر محترم نظارت و ارزیابی مواد و فراورده های دارویی استان همدان در نامه ای اعلام کرد:شرکت شفا پخش هیرکان همدان از تاریخ ۰۱ / ۰۲ / ۱۴۰۲ تا زمان معرفی مسئول فنی واجد الشرایط مجاز به فعالیت و توزیع دارو و مکمل در داروخانه های استان نمی باشد.

ادامه مطلب

آلرژی های فصلی و دارو درمانی، خودسرانه دارو مصرف نکنید

دکتر عنایتی، کارشناس معاونت غذا و دارو با توجه به شیوع آلرژی و حساسیت های مربوط به فصل بهار مروری بر داروهای موثر بر حساسیت یا آلرژی نمود و افزود: جهت مصرف این دسته دارویی تجویز پزشک و مشاوره از داروساز الزامی است.

ادامه مطلب