اخبار اصلی - آرشیو

برگزاری مراسم زیارت عاشورا در معاونت غذا و دارو گالری

به مناسبت دهه آخر ماه صفر و ایام ارتحال جانسوز پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت ائمه معصومین حضرت امام حسن مجتبی (ع) و حضرت امام رضا (ع) مراسم پرفیض زیارت عاشورا در محوطه معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد.

ادامه مطلب

بررسی ۲۸ پرونده در نوزدهمین کمیسیون فنی_تخصصی صدور پروانه های بهداشتی و واحد های تولیدی غذایی و بهداشتی

جلسه‌ای با هدف بررسی صدور پروانه ساخت، صدور پروانه مسئول فنی و ابطال پروانه ساخت، بررسی نقشه و اتخاذ تصمیم در مورد آن‌ها با حضور معاون غذا و دارو و دیگر اعضاء برگزار شد.

ادامه مطلب

داروهای لاغری و گرایش به اعتیاد که سلامت مصرف کنندگان را تهدید می کند

معاون غذا و دارو اراک گفت: تاسفانه اکنون در برخی عطاری‌ها و باشگاه‌های ورزشی داروهای لاغرکننده با اسامی فریبنده به عنوان کپسول لاغری توصیه می‌شود که حاوی مواد محرک مغزی و مشتقات شیشه هستند، این ترکیبات موجب کاهش وزن و افزایش متابولیسم بدن می‌شون، ولی عوارض داروهای تحریک کننده مغزی را به همراه دارند.

ادامه مطلب

سومین کمیته ویژه اجرای شیوه نامه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور در سال جاری

کمیته ویژه نظارت بر اجرای شیوه نامه پیشگیری ومبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور- دارویی، غذایی، آرایشی بهداشتی، تجهیزات و ملزومات پزشکی درسال جاری با حضور دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو و سازمان های مربوطه در سالن اجتماعات دکتر دلاور معاونت غذا و دارو برگزار شد.

ادامه مطلب

جمع آوری فرآورده لاغری بلک اسلیم

به گزارش روابط عمومی_عطف به نامه شماره۲۱۳۸/۸۰۲۰۱ مورخ ۱۹/۰۶/۱۴۰۱ معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان در خصوص استعلام از فرآورده مکمل لاغری بلک اسلیم به اطلاع می رساند فرآورده فوق فاقد هرگونه مجوز اعم از تولید، واردات، توزیع و عرضه از این اداره کل می باشد، لذا خواهشمند است دستور فرمایید در صورت مشاهده فرآورده مذکور در سطح عرضه، طبق ضوابط و مقررات جاری، نسبت به جمع آوری آنها اقدام لازم مقتضی به عمل آید.

ادامه مطلب