اخبار اصلی - آرشیو

نظارت و بازرسی معاون غذا و دارو به همراه خبرنگار صدا و سیما از عطاری های استان مرکزی گالری

این بازدید در راستای حصول اطمینان از ارائه بهنگام و مناسب ازعرضه کنندگان داروهای گیاهی و عطاری ها در سطح با حضور دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو ،سرپرست اداره فرآورده های طبیعی و کارشناسان معاونت و تیم خبری صدا وسیما استان مرکزی انجام شد.

ادامه مطلب

افزایش مصرف آنتی‌بیوتیک‌ در کشور / دسترسی پایدار به آنتی‌بیوتیک‌های اطفال تا ۱۵ روز آتی

مشاور رییس سازمان غذا و دارو درباره کمبود آنتی‌بیوتیک‌ها، با تاکید بر اینکه مقدار عرضه و تقاضا در آنتی‌بیوتیک‌های اطفال متناسب نیست، گفت: سازمان غذا و دارو در حال برنامه‌ریزی است که مجددا تناسب عرضه و تقاضا را برقرار کند و تا ۱۵ روز آینده بتوانیم دسترسی پایداری را برای بیماران ایجاد کنیم.

ادامه مطلب

راهکارپیشگیری از اشتباهات دارو پزشکی- اشتباه دوز مصرف داروی وارفارین- اهمیت اجرای تلفیق دارویی

احتراما، پیرو نامه شماره ۶۶۲۵۷ / ۶۵۸ مورخ ۲۴ / ۰۷ / ۱۴۰۱ سازمان غذا ودارو در خصوص هشدار و راهکارهای پیشنهادی پیشگیری از وقوع اشتباهات داروپزشکی – اشتباه دوز مصرف داروی وارفارین- اهمیت اجرای تلفیق دارویی مفاد نامه جهت استحضار و دستوراقدام لازم درخصوص اطلاع رسانی به کادر درمانی و اجرای اقدامات پیشگیرانه به منظور عدم وقوع خطای مشابه در مراکز تابعه به پیوست ارسال می گردد.

ادامه مطلب

جلوگیری از عرضه ۳۰۰۰ سوسپانسیون آزیترومایسین از خارج از شبکه توزیع در استان

معاون غذا و دارو اراک بیان کرد: با بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان معاونت غذا و دارو؛ ۳۰۰۰ سوسپانسیون آزیترومایسین که خارج از شبکه توزیع عرضه شده بود به داخل شبکه توزیع استان برگشت.

ادامه مطلب

لزوم ارائه خدمت به کلیه بیماران

معاون غذا و دارو در نامه ای به موسسین داروخانه های خصوصی اعلام کرد: با توجه به شکایات وارده مبنی بر عدم ارائه خدمت توسط برخی داروخانه ها به بیماران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، مقتضیست در صورت قرارداد با سازمان مذکور، نسبت به نسخه پیچی نسخ نیروهای مسلح اقدام گردد.

ادامه مطلب

اطلاع رسانی ریکال کلسیم فولینات کمپانی kocak pharma ترکیه- کلیه سری های ساخت

معاون غذا و دارو در نامه ای اعلام کرد: احتراما" پیرو نامه شماره ۶۶۱۹۰ / ۶۶۵ مورخ ۲۴ / ۰۷ / ۱۴۰۱ مدیر کل محترم امور دارو و مواد تحت کنترل (فایل پیوست)، ریکال کلسیم فولینات کمپانی kocak pharma کشور ترکیه با کلیه سری های ساخت، توزیع شرکت درمان یار آنی و یارا طب خاورمیانه به علت ایجاد ذره در فرآورده اعلام می گردد. همچنین مقتضی است مراکز و داروخانه های تابعه بلافاصله نسبت به جمع آوری کلیه سری های ساخت داروی فوق از قفسه فروش و اعلام مرجوعی اقدام نموده و نتیجه را به این معاونت ارسال نمایند.

ادامه مطلب

برگزاری جلسه در رابطه با بررسی اهداف کلی و کمی برنامه عملیاتی معاونت غذا و دارو در نیمه دوم سال ۱۴۰۱

در این جلسه ضمن بررسی رئوس برنامه عملیاتی در رابطه با نحوه ی اجراء و ضرورت پیگیری پایش مستمر و جمع آوری مستندات بحث و تبادل نظر شد و تصمیمات لازم اخذ و به مسئولین و مدیران ابلاغ گردید.

ادامه مطلب

بازدید سرزده و شبانه معاون غذا و دارو از داروخانه های خصوصی

در راستای ارزیابی عملکرد، بررسی وضعیت موجودی دارو، چگونگی ارائه خدمات دارویی به عموم مردم و حضور فعال مسئول فنی معاون غذا و دارو به صورت سرزده و شبانه، از روند خدمت رسانی داروخانه های خصوصی بازدید کرد.

ادامه مطلب

برگزاری بیست و یکمین کمیسیون صدور پروانه های بهداشتی و واحد های تولیدی غذایی و بهداشتی/ تجلیل از اعضاء کمیسیون به مناسبت روز جهانی غذا گالری

جلسه‌ای با هدف بررسی صدور پروانه ساخت، صدور پروانه مسئول فنی و ابطال پروانه ساخت، بررسی نقشه و اتخاذ تصمیم در مورد آن‌ها برگزار و از اعضاء کمیسیون به مناسبت گرامیداشت روز جهانی غذا تقدیر شد.

ادامه مطلب

برگزاری دومین کارگاه آموزشی نحوه ثبت شیرخشک رژیمی در سامانه زنجیره تامین گالری

دومین کارگاه آموزشی نحوه ثبت شیرخشک رژیمی در سامانه تیتک ویژه موسسین و پرسنل داروخانه های خصوصی تابعه؛ در جهت تمدید حضور به لیست داروخانه های مجاز به عرضه شیرخشک های رژیمی در سالن اجتماعات معاونت غذا و دارو برگزار شد.

ادامه مطلب