اخبار اصلی - آرشیو

کشف بیش از ۲۰ قلم مکمل ورزشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در اراک

معاون غذا و دارو اراک خبر داد: کارشناسان معاونت غذا و دارو با همکاری پلیس امنیت اقتصادی از یک منزل مسکونی، بیش از ۲۰ قلم مکمل ورزشی قاچاق و غیرمجاز به ارزش نزدیک به ۲۰ میلیارد ریال کشف و ضبط شد.

ادامه مطلب

دستور توقف توزیع و فروش فیزیکوشیمیایی سرم دکستروز سالین هندی با سری ساخت ۱E۳۲۳۱۰ (وارداتی روناک دارو)

مدیر کل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در نامه ای اعلام کرد: باتوجه بر وجود ذرات معلق در سرم دکستروز سالین با سری ساخت ۱E۳۲۳۱۰ با سری ساخت ۰HS۲۲۲۹۲ ساخت کارخانه aculife healthcare (وارداتی توسط شرکت روناک دارو)، تا اطلاع ثانوی و بررسی کامل از لحاظ کیفی فروش این دارو با سری ساخت فوق الذکر متوقف گردد.

ادامه مطلب

محل های ورزشی مجوز فروش مکمل‌های دارویی و غذایی ندارند

مسئول امور داروخانه های معاونت غذا و دارو اراک اظهار کرد: عرضه مکمل‌های ورزشی در فروشگاه‌های تحت عنوان فروشگاه‌های سلامت ممنوع است و تخلف محسوب می‌شود و مکمل‌های ورزشی فقط از طریق داروخانه‌ها باید به فروش برسد.

ادامه مطلب

نشست هم اندیشی برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی سلامت زیبایی و تندرستی اراک گالری

جلسه ای در خصوص برررسی برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی سلامت , زیبایی و تندرستی اراک از ۴ تا ۸ دیماه ۱۴۰۲ به مدت ۴ روز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی اراک با حضور مدیر روابط عمومی دانشگاه و کارشناسان معاونت غذا و دارو، معاونت درمان و عوامل برگزار کننده این نمایشگاه در سالن اجتماعات معاونت غذا و دارو برگزار شد.

ادامه مطلب
در اراک انجام شد،

مقاومت آنتی بیوتیکی تهدیدی برای پزشکی مدرن؛ باکتری‌ها قوی‌تر شده‌اند گالری

دبیر علمی سمینار "تجویز و مصرف منطقی آنتی بیوتیک ها" با اشاره به اهمیت موضوعی این سمینار گفت: هزینه و طول دوره درمان برای بیماری که به علت مصرف بی رویه آنتی بیوتیکها، با یک ارگانیسم مقاوم، عفونت پیدا می کند تا چندین برابر افزایش پیدا خواهد کرد

ادامه مطلب

چگونگی صدور مجوز تولید برای یک محصول غذایی

مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو گفت: یک محصول غذایی اگر بخواهد در اشل صنعتی تولید شود طبیعتا آن تولید کننده باید مراحل ابتدایی ثبت آن محل تولیدی و شرکت و امکانات لازم برای تولید را به معاونت غذا و دارو ارایه کند.

ادامه مطلب

پاسخ غیر قابل قبول آزمون داروی فوریتی ویال دانترولن یاسین داروی فارس

پاسخ غیر قابل قبول آزمون داروی فوریتی ویال دانترولن یاسین داروی فارس" dantrolene sodium injection, powder, for solution parenteral ۲۰ mg ساخت کمپانی norgine با شماره سری ساخت ۱۶۰۲۶۸ " توسط مدیر کل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو اطلاع رسانی شد.

ادامه مطلب

ریکال داوطلبانه آمپول متیل ارگونوین داروسازی مینو

ریکال داوطلبانه آمپول متیل ارگونوین داروسازی مینو به دلیل "کاهش میزان ماده موثره و تغییر رنگ دارو" با سری ساخت های ۵B۲۲/۱۰E۲۲/۶C۲۲/۹C۲۲ توسط مدیر کل محترم امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو اطلاع رسانی شد.

ادامه مطلب

بازرسی کارشناسان اداره فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو اراک از شرکت سوناطب پارسه ساوه

کارشناسان اداره فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو طی یک بازرسی ادواری هماهنگ نشده از شرکت سونا طب پارسه ساوه، پیگیر روند رفع عدم انطباق های مشاهده شده طی بازرسی پیشین شدند.

ادامه مطلب