اخبار اصلی - آرشیو

نسخه دوم راهنمای تجویز داروی انوکساپارین سدیم

احتراما به پیوست نامه شماره ۱۰۶۰۸ مورخ ۱۷/۶/۹۹ معاون محترم درمان وزارت متبوع درخصوص نسخه دوم راهنمای تجویز داروی انوکساپارین سدیم حضورتان ارسال میگردد. مقتضی لاست دستور فرمایید پیوست مذکوردراختیار کلیه متخصصین و پرسنل شاغل درمرکز درمانی تحت پوشش آن مدیریت/ ریاست قرار داده شده و مبحث مربوط به مادر باردار مورد بررسی و توجه ویژه قرار گیرد.

ادامه مطلب

تحویل واکسن آنفولانزا به معاونت بهداشتی از فردا/ اولویت عرضه واکسن با گروه‌های پرخطر

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: واکسن آنفلوانزا برای گروه های پرخطر وارد شده و از امروز یا فردا تحویل آن ها را به معاونت های بهداشتی آغاز می کنیم تا در اختیار افراد پرخطر قرار گیرد.

ادامه مطلب
توسط معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد.

هشتمین جلسه کمیسیون فنی_تخصصی صدور پروانه های بهداشتی و واحد های تولیدی غذایی و بهداشتی

جلسه‌ای با هدف بررسی صدور پروانه ساخت، صدور پروانه مسئول فنی و ابطال پروانه ساخت، بررسی نقشه و اتخاذ تصمیم در مورد آن‌ها با حضور دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک در سال جاری برگزار شد.

ادامه مطلب
رونمایی سامانه الکترونیک نظارت و بازرسی سازمان غذا و دارو:

آغاز نظارت الکترونیکی بر داروخانه ها

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به نظارت الکترونیکی بر داورخانه ها، گفت: بعد از این بازرسی‌های سازمان غذا با استاندارد‌های بیشتر و بدور از سلایق شخصی کارشناسان انجام خواهد گرفت.

ادامه مطلب
مثانه‌تان پُرکار است؟

۱۰ علامت مثانه بیش فعال را بشناسید

مثانه پُرکار یا بیش فعال (OAB) عارضه‌ای بسیار شایع است که درصد زیادی از افراد به آن دچار هستند. مثانه بیش فعال منجر به ترکیبی از علائم مرتبط با بی‌اختیاری ادرار می‌شود. در این مطلب به شما می‌گوییم علائم یک مثانه بیش فعال چیست.

ادامه مطلب
علائم، علل و درمان لارنژیت

التهاب حنجره و آنچه باید در مورد آن بدانید

لارنژیت در واقع التهاب حنجره است. حنجره اندامی از بدن است که مسئول اجازه دادن به ورود هوای دمی و خروج هوای بازدمی است. همچنین مهم‌ترین قسمت برای تولید صدا است. به این دلیل که پرده‌های صوتی در این مکان واقع شده‌اند.

ادامه مطلب

کمبود داروی «مایفورتیک» خارجی به دلیل مشکلات ارزی/ داروی ایرانی مصرف کنید

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: با وجود کمبود داروی مایفورتیک اقلام مشابه ایرانی آن در بازار وجود دارد، عده‌ای از پزشکان و بیماران اصرار دارند که از نوع برند آن استفاده شود.

ادامه مطلب

تحویل ۲میلیون واکسن آنفلوانزا به معاونت بهداشتی/ عرضه واکسن به افراد بالای ۶۵ سال با کارت ملی در داروخانه‌ها

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد دو میلیون واکسن آنفولانزا برای استفاده زنان باردار و بیماران پر خطر و مزمن تحویل معاونت بهداشتی می‌شود.

ادامه مطلب
نظارت بر انهدام کالاهای سلامت محور قاچاق در اراک صورت گرفت.

نظارت بر امحاء ۷ کالای قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در اراک

کارشناس اداره نظارت بر مواد غذایی و آرایشی بهداشتی معاونت غذا و دارو اراک :نظارت بر ۶ تن کالاهای مواد غذایی و لوازم آرایشی بهداشتی و مکمل قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در سال جاری با حضور جمعی از مسئولان مربوطه در اراک امحا و از چرخه مصرف خارج شد.

ادامه مطلب
توسط معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد:

جلسه ستاد توزیع داروی استان مرکزی با حضور معاون غذا و دارو و معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه گالری

جلسه ستاد توزیع داروی استان با هدف بررسی آخرین وضعیت بدهی های دارویی مراکز تابعه به شرکتهای توزیع دارو، داروهای کووید_۱۹ و دستورالعمل های جدید در جهت ارتقاء توزیع دارو در استان با حضور دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو و دکتر سلطانی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه در سالن اجتماعات معاونت غذا و دارو با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشکیل شد.

ادامه مطلب
رژیم‌های لاغری که پشتوانه علمی ندارند...

چند توصیه اشتباه در مورد کاهش وزن

وارد هر سایت مربوط به سلامت که بشوید یا هر مجله‌ای در این مورد دست‌تان بگیرید، حتماً دست کم یکی دو مقاله در مورد کاهش وزن در آن خواهید دید. مشکل اینجاست که هر توصیه‌ای که می‌خوانید و می‌شنوید، لزوماً پشتوانه‌ی علمی ندارد. ضمناً بیشتر توصیه‌ها و نکات مربوط به کاهش وزنی که می‌بینید، عملی یا قابل تداوم نیستند.

ادامه مطلب