اخبار اصلی - آرشیو

معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد:

داروی گیاهی مانند هر دارویی به دز و کاربرد مشخص نیاز دارد

معاون غذا و دارو اراک با اذعان به عدم نظارت بر تولید برخی داروهای گیاهی به ویژه داروهای چاقی و لاغری و بلندی قد که در ماهواره تبلیغ می‌شود گفت: صددرصد داروهایی که ماهواره‌ها تبلیغ می‌کنند تقلبی است.

ادامه مطلب
معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

تامین تمام نام‌های تجاری شیرخشک تا یک‌ماه آتی/تاکید بر کنترل اصالت شیرخشک‌ها در داروخانه‌ها

معاون غذا و دارو اراک با اشاره به رفع مقطعی برخی برندها تا یک ماه‌ آینده گفت: گاهی ممکن است که یکی از برندهای شیر خشک های رگولار مورد تقاضا موجود نباشد و از طریق برند دیگری از شیرخشک می‌توان جایگزین کرد.

ادامه مطلب
در بررسی شاخص های ارزیابی عملکرد سال گذشته

روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک، امتیاز ۴۹ از ۵۰ را کسب کرد

روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک، در ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۱، موفق به کسب امتیاز ۴۹ از ۵۰ در بین روابط عمومی معاونت های غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی کشور شد.

ادامه مطلب

ریکال کپسول رگفلور- فرا دارو فن آور مهر (سری ساختهای ۵۰۰۱۶، ۵۰۰۱۷، ۵۰۰۱۸ و ۵۰۰۱۹)

به آگاهی میرساند،پیرو اعلام سازمان غذا و دارو؛ در خصوص ریکال فرآورده کپسول رگفلور شرکت فرادارو فن‌آور مهر با سری ساخت‌های ۵۰۰۱۶، ۵۰۰۱۷، ۵۰۰۱۸ و ۵۰۰۱۹ مقتضی است در اسرع وقت نسبت به ریکال و جمع آوری محصول یاد شده در نامه مذکور از سطح عرضه اقدام و از فروش آنها به مصرف کننده خودداری فرمایید و نتایج به همراه مدارک و مستندات به این معاونت و اداره کل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل ارسال گردد.

ادامه مطلب
پیام معاون غذا و دارو در محکومیت؛

جنایت هولناک شب گذشته که دل‌های تمام آزادی‌خواهان جهان از جمله مردم نقاط مختلف ایران اسلامی را داغ‌دار کرد

معاون غذا و دارو اراک در پیامی جنایت سفاکانه رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان المعمدانی غزه را محکوم کرد‌‌.

ادامه مطلب
توسط معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد:

لزوم پایش و اندازه گیری رنگ های مصنوعی به ویژه سان ست یلو در مواد غذایی (فرآورده های حجیم شده) گالری

مهندس خوانساری در کارگاه آموزشی اندازه‌گیری رنگ سان ست یلو در مواد غذایی ، با تأکید بر فرآورده‌های حجیم شده، با روش HPLC و مقایسه آن با روش مرجع استاندارد، یک گام مهم در بهبود کیفیت مواد غذایی و حفظ سلامت جامعه است. رنگ سان ست یلو، یکی از مواد افزودنی شایع در مواد غذایی، می‌تواند تأثیر مستقیمی بر جذابیت و جلوه تصویری محصولات غذایی داشته باشد.

ادامه مطلب

نشست مشترک معاونت های غذا و داروی قطب ۶ کشوری از طریق ویدئوکنفرانسی

جلسه قطب شش کشوری باهدف هم اندیشی در خصوص موضوعات جاری با حضور معاونین و مدیران اداره نظارت بر دارو ، اداره نظارت بر مواد غذایی و آزمایشگاه ها و نماینده سازمان غذا و دارو از طریق ویدئوکنفرانس، برگزار شد.

ادامه مطلب
به مناسبت روز جهانی غذا مطرح شد؛

آگاهی عمومی در مورد گرسنگی و عادات غذایی سالم باید افزایش یابد

روز جهانی غذا یک رویداد سالانه است که در تاریخ ۱۶ اکتبر (۲۴ مهر) برگزار می شود و هدف آن افزایش آگاهی عمومی در مورد گرسنگی و عادات غذایی سالم در کشورهای مختلف است. این روز همچنین روز تأسیس سازمان غذا و کشاورزی (فائو) است که یکی از سازمان های تابعه سازمان ملل متحد است

ادامه مطلب
معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد:

سوءتغذیه و ناایمنی غذا یک چالش جدی در سراسر جهان است

معاون غذا و دارو اراک به مناسبت ۲۴ مهر روز جهانی غذا گفت: کشاورزی و تغذیه یک نقطه مشترک دارند و آن هم‌غذاست. غذا یک نتیجه کلیدی از فعالیت‌های کشاورزی است و به نوبه خود یک ورودی کلیدی برای تغذیه خوب است.

ادامه مطلب

حجم جهانی هدررفت مواد غذایی ۱.۶ میلیارد تن/ ۴۰ درصد از بار بیماریهای ناشی از غذا در کودکان زیر ۵ سال

حجم جهانی هدررفت مواد غذایی ۱.۶ میلیارد تن تخمین زده می شود که از این میزان ۳/۱ میلیارد تن بخش قابل خوراکی آن است، برآورد می شود که حدود ۱۳ درصد مواد غذایی قبل از عرضه به بازار از بین می رود و حدود ۱۷ درصد هم در سطح عرضه و مصرف هدر می رود.

ادامه مطلب
به مناسبت روز جهانی غذا صورت گرفت؛

نصب بنر های گرامیداشت هفته جهانی غذا در میادین و معابر سطح شهر اراک

روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک اعلام کرد: اطلاع رسانی عمومی در استان مرکزی با هدف آشنایی همشهریان در خصوص هفته جهانی غذا با شعار "آب غذا است، آب زندگی است" در میادین و معابر سطح شهر اراک نصب گردید.

ادامه مطلب

داروهای بی‌نام و نشان لاغری ممکن است باعث نارسایی کبدی شود

یک فوق تخصص گوارش و کبد گفت: متاسفانه برخی افراد برای کاهش وزن داروهای بی نام و نشان به اسم داروهای گیاهی از افرادی غیرمتخصص تهیه و استفاده می‌کنند که در اغلب حتی از محتوای داروی مصرفی نیز اطلاعی ندارند و در بسیاری از موارد، مصرف این به اصطلاح داروها، عوارض غیرقابل برگشتی مانند نارسایی کبدی و کلیوی به همراه داشته است.

ادامه مطلب