اخبار اصلی - آرشیو

توسط معاونت غذا و دارو اراک صورت گرفت؛

کمیته ویژه اجرای شیوه نامه پیشگیری ومبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور

کمیته ویژه نظارت بر اجرای شیوه نامه پیشگیری ومبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور- دارویی، غذایی، آرایشی بهداشتی، تجهیزات و ملزومات پزشکی درسال جاری با حضور دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو و سازمان های مربوطه در سالن اجتماعات دکتر دلاور معاونت غذا و دارو برگزار شد.

ادامه مطلب
مدیر آزمایشگاه کنترل مواد غذایی معاونت غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

۷۲۰۰۰ آزمایش شیمیایی و میکروبی بروی نمونه های مواد غذایی و آرایشی بهداشتی

مدیر آزمایشگاه کنترل مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ازابتدای سال جاری تاکنون ۷۲۰۰۰ آزمایش شیمیایی و میکروبی بروی نمونه های مواد غذایی و آرایشی بهداشتی و ۷۰۰ آزمون بروی نمونه های مواد ضد عفونی کننده الکلی توسط این آزمایشگاه انجام گرفته است.

ادامه مطلب
توسط معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد؛

هفدهمین جلسه کمیسیون فنی_تخصصی صدور پروانه های بهداشتی و واحد های تولیدی غذایی و بهداشتی گالری

جلسه‌ای با هدف بررسی صدور پروانه ساخت، صدور پروانه مسئول فنی و ابطال پروانه ساخت، بررسی نقشه و اتخاذ تصمیم در مورد آن‌ها با حضور دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک برگزار و از دو تن از اعضاء کمیته به پاس زحمات سال جاری در کمیسیون تقدیر شد.

ادامه مطلب
توسط معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد؛

برگزاری وبینار بازآموزی یک روزه مسمومیت

وبینار بازآموزی یک روزه با عنوان پیشگیری و درمان مسمومیت های شایع با حضور رئیس دانشگاه و معاون غذا و دارو وِیژه داورسازان و پزشکان به صورت وبینار برگزار شد.

ادامه مطلب

دهمین جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان

دهمین نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با حضور معاونین سیاسی، امنیتی،اجتماعی و هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و کلیه اعضاء به صورت حضوری و وبینار برگزار شد.

ادامه مطلب
توسط معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد؛

برگزاری جلسه هماهنگی زیر ساخت های سامانه الکترونیکی خرید و سفارشات دارویی

جلسه ای در خصوص راه اندازی زیر ساخت های سامانه الکترونیکی یکپارچه مدیریت خرید ارزی و ریالی دارو و تجهیزات پزشکی مصرفی (سیماد) در بیمارستانهای تابعه معاونت غذا و دارو با حضور معاون غذا و دارو در سالن اجتماعات معاونت غذا و دارو برگزار شد.

ادامه مطلب
معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

شهروندان اراکی فریب سودجویان توزیع واکسن کرونا را نخورند

معاون غذا و دارو اراک تاکید کرد: مردم فریب سودجویان را نخورند، واکسن کرونا در مراکز درمانی و بهداشتی توزیع و تزریق خواهد شد چراکه این واکسن نیاز به زنجیره سرد دارد.

ادامه مطلب
معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

«تهدید سلامت» با آنلاین شاپ ‌ها و بلاگرهای معروف لوازم آرایشی

معاون غذا و دارو اراک با هشدار درباره خطرات مصرف لوازم آرایشی تقلبی گفت: بلاگرها و آنلاین شاپ های اینستاگرامی، ابزارهای که توانسته اند روی بیننده ها که اکثراً بانوان هستند نفوذ کرده و برندهای قاچاق و تقلبی را به بازار ارائه دهند و ارقام فروش های فوق العاده را ثبت کنند.

ادامه مطلب
معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

خودتجویزی؛ تشدید بیماری با مصرف خودسرانه دارو

معاون غذا و دارو اراک گفت: در مساله کرونا، حرف اول و آخر را اقدامات پیشگیرانه مثل ماسک و فاصله گذاری می زند بنابراین مردم نباید به درمان دارویی دلخوش باشند و پروتکل ها را فراموش کنند.

ادامه مطلب

«این الرجبیون» چه کسانی هستند؟

رجب ماه بزرگ خداست و ماهى در احترام و فضیلت به آن نمی ‏رسد، کسى‏که یک روز از ماه رجب را روزه‏ بدارد، مستحقّ خشنودى بزرگ خدا می ‏شود و خشم حق از او دور می گردد و درى از درهاى دوزخ به رویش بسته می ‏شود.

ادامه مطلب

نشست مشترک معاونت های غذا و داروی قطب ۶ کشوری از طریق ویدئوکنفرانسی

جلسه قطب شش کشوری باهدف هم اندیشی در خصوص موضوعات جاری با حضور معاونین و مدیران اداره نظارت بر دارو ، اداره نظارت بر مواد غذایی و آزمایشگاه ها و نماینده سازمان غذا و دارو از طریق ویدئوکنفرانس، برگزار شد.

ادامه مطلب
معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

راهی آسان برای تشخیص اصالت کالاهای سلامت محور

معاون غذا و دارو اراک گفت: پدیده قاچاق نه تنها در کشور ما بلکه در تمام دنیا پدیده شومی است که صرف نظر از تخریب اقتصادی، سلامت مردم جامعه را هدف قرار می‌دهد و متاسفانه شاهد هستیم که بخشی از کالاهای قاچاق را اقلام سلامت محور شامل خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها، لوازم آرایشی و بهداشتی، تجهیزات پزشکی، مکمل‌های ورزشی و شیر خشک تشکیل می دهد.

ادامه مطلب