اخبار اصلی - آرشیو

طرح دارویاری، طرح اصلاح ارتقاء دسترسی بیماران به داروها

مدیر دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک طرح دارویاری را یک طرح اصلاح ارتقاء دسترسی بیماران به داروها به ویژه داروهای تولید داخل و داروهایی مثل داروهای فشار خون، قلبی، داروهای اعصاب و روان و غیره برشمرد.

ادامه مطلب

کشف ۱۱ قلم مکمل های ورزشی غیرمجاز از فروشنگان فضای مجازی در استان مرکزی

دکتر خدایی؛ رئیس اداره نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو اراک از کشف یازده قلم مکمل‌های تقلبی و غیرمجاز در پی رصد فضای مجازی و پی‌جویی شبانه‌روزی با همکاری پلیس فتا استان خبر داد.

ادامه مطلب

بازرسی معاونت غذا و دارو از داروخانه های سطح شهر اراک در راستای اجرای طرح دارویار گالری

دکتر محسنی مدیر اداره داروی معاونت غذا و دارو گفت: ۴ گروه بازرسی معاونت غذا و دارو در راستای اجرای طرح دارویار به منظور بررسی نحوه خدمت رسانی داروخانه های شهری به بیماران، از داروخانه ها بازدید کردند.

ادامه مطلب

هشدار عمومی در خصوص مصرف فرآورده‌های ترک اعتیاد فاقد مجوز

به گزارش روبط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، بدینوسیله با استناد به گزارشات متعدد دریافتی از همکاران محترم در معاونت‌های غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، به اطلاع می‌رساند چندین مورد مسمومیت حاد و حتی مرگ ناشی از مصرف فرآورده‌های ترک اعتیاد تهیه شده از منابع خارج از شبکه رسمی توزیع داروهای تحت کنترل گزارش شده است. در تمامی این موارد، افراد سودجو اقدام به توزیع فرآورده ای تحت عنوان داروی ترک اعتیاد نموده اند و افراد نا آگاه با خریداری فرآورده و مصرف آن دچار عوارض شدید عصبی و حتی مرگ شده اند. در همین راستا سازمان غذا ودارو توصیه می‌ نماید، افراد مبتلا به اعتیاد به منظور ترک اعتیاد، تنها به مراکز دارای مجوز رسمی مراجعه نمایند و فرآورده‌های دارویی ترک اعتیاد را با دستور پزشک و از مراکز معتبر تهیه نمایند تا احتمال مسمومیت و بروز عوارض ناشی از وجود ناخالصی در فرآورده‌های ترک اعتیاد کاهش یابد. دفتر نظارت و پایش مصرف فراورده های سلامت سازمان غذا و دارو تابستان ۱۴۰۱

ادامه مطلب

طرح دارویار از ۲۳ تیرماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد

معاون غذا و دارو اراک با اشاره به اجرای طرح دارویار از ۲۳ تیر ماه سال جاری گفت: کلیه موسسین و مسئولین فنی محترم داروخانه های تابعه استان در اجرای این طرح همکاری لازم را داشته باشند و اقدامات لازم در این خصوص را اجرا نمایند.

ادامه مطلب

نحوه پوشش بیمه‌ای «فاقدین بیمه» و «اتباع خارجی» در طرح دارویاری

رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح «دارویاری» دیده شده است و با حمایت سازمان برنامه و بودجه و همکاری بیمه‌ها اجرایی می‌شود، گفت: تمامی ابعاد این طرح برای انتقال یارانه دارو به مردم و عدم افزایش پرداختی از جیب بیماران از طریق بیمه‌ها دیده شده است.

ادامه مطلب

مسائل حوزه غذا و دارو دانشگاه‌های کلان منطقه ۶ آمایش کشوری بررسی شد گالری

معاون غذا و دارو اراک در نشست مشترک معاونین غذا و داروی کلان منطقه ۶ آمایشی کشور؛ زنجان، اراک، قزوین، البرز، قم و دانشکده های علوم پزشکی ساوه و خمین گفت: یکی از اهداف اصلی تشکیل کلان‌منطقه، یافتن راهکار مشترک برای حل مسائل و مشکلات مشترک است.

ادامه مطلب