اخبار اصلی - آرشیو

توسط معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد.

برگزاری جلسه کمیسیون فنی_تخصصی صدور پروانه های بهداشتی و واحد های تولیدی غذایی و بهداشتی

جلسه‌ای با هدف بررسی صدور پروانه ساخت، صدور پروانه مسئول فنی و ابطال پروانه ساخت، بررسی نقشه و اتخاذ تصمیم در مورد آن‌ها با حضور دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک در سال جاری برگزار شد.

ادامه مطلب
توسط معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد:

هماهنگی با کارخانجات آرد استان و اعضاء کارگروه گندم ،آرد و نان استان

جلسه هماهنگی جهت درصد سبوس گیری آرد های تولیدی استان و بررسی راهکار های بهبود کیفیت آرد و نان استان با حضور معاون غذا و دارو در سالن اجتماعات معاونت غذا و دارو برگزار شد.

ادامه مطلب
با پیگیری های معاونت غذا و دارو اراک صورت گرفت؛

تولید نان سنگک با آرد ۷ درصد سبوس‌گیری شده،نان لواش با آرد ۱۲ درصد و نان بربری با آرد ۱۸ درصد سبوس گیری شده در اراک اجباری شد.

بر اساس مصوبه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان مرکزی در راستای پیگیریهای مکرر و مستمر معاونت غذا و دارو، مقرر گردیده همه واحدهای سنگک‌پز ملزم به تولید نان با آرد ۷ درصد سبوس‌گیری شده و نانوایی های لواش و تافتون موظف به استفاده از آرد ۱۲ درصد سبوس گیری شده و نانواییهای بربری ملزم به استفاده از آرد ۱۸ درصد سبوس گیری شده می باشند و کارخانجات تولید آرد استان نیز موظف به تولید آردهای خبازی به شرح مذکور می باشند که این امر هم اکنون در حال اجراست.             

ادامه مطلب
توسط معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد:

جلسه آموزش ضوابط و مقررات مربوط به امور داروخانه ها با مسئولین فنی

جلسه آموزش ضوابط و مقررات مربوط به داروخانه ها با مسئولین فنی با حضور رئیس امور داروخانه ها دکتر بابایی،جمعی از مسئولین فنی داروخانه ها و کارشناسان دارویی معاونت در سالن اجتماعات معاونت غذا و دارو برگزار گردید.

ادامه مطلب
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی؛

تنها مراکز مجاز توزیع و فروش مکمل های ورزشی داروخانه ها هستند

دکتر علیمرادیان گفت: تنها محل مجاز توزیع و فروش انواع مکمل ها، داروخانه ها هستند و سایر مراکزی که به عنوان محل فروش این مکمل ها فعالیت می کنند به هیچ عنوان دارای صلاحیت و مجوز قانونی نیستند.

ادامه مطلب
توسط معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد.

برگزاری دومین جلسه ستاد توزیع داروی استان مرکزی در سال جاری

دومین جلسه ستاد توزیع داروی استان با هدف بررسی آخرین وضعیت بدهی های دارویی مراکز تابعه به شرکتهای توزیع دارو و دستورالعمل های جدید در جهت ارتقاء توزیع دارو در استان در سالن اجتماعات دکتر دلاور معاونت غذا و دارو تشکیل شد.

ادامه مطلب

بازدید معاون غذا و دارو و مدیران دارویی اراک از کارخانه داروسازی بهسا

دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو و مدیران دارویی این معاونت طی بازدیدی از کارخانه داروسازی بهسا از نزدیک در جریان فعالیت‌ها، امکانات، پیشرفت‌ها و مشکلات این واحد تولیدی قرار گرفتند.

ادامه مطلب
پیام تبریک معاون غذا و دارو اراک:

پیام تبریک معاون غذا و دارو در پی انتصاب معاون وزیر و سرپرست سازمان غذا و دارو

بدینوسیله تبریک و تهنیت صمیمانه خود را به مناسبت انتصاب شایسته جناب آقای دکتر محمد رضا شانه ساز به عنوان معاون وزیر و سرپرست سازمان غذا و دارو تقدیم می دارم و از زحمات جناب آقای دکتر مهدی پیر صالحی تقدیر و تشکر می نمایم.

ادامه مطلب
معاون غذا و دارو اراک بیان کرد:

نحوه نگهداری داروها در فصل گرما

دکتر علیمرادیان :کپسول های نرم حاوی ترکیبات دارویی بخصوص داروهای محلول در چربی و غیره را در فصل تابستان بهتر است در داخل یخچال نگهداری کرد.

ادامه مطلب
همزمان با بسیج ملی فشار خون بالا صورت گرفت،

توزیع بیش از ۱۰ هزار تراکت طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در داروخانه های خصوصی اراک

همزمان با طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا بیش از ۱۰ هزار عدد تراکت با موضوع بسیج ملی فشار خون بالا در داروخانه های خصوصی اراک جهت آگاهی بخشی به همشهریان توزیع گردید.

ادامه مطلب