اخبار اصلی - آرشیو

پیام تبریک معاون غذا و دارو در پی انتصاب سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی

دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو انتصاب جناب آقای اباذر افشار را به عنوان سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تبریک گفت و از زحمات جناب آقای قربانی قدردانی کرد.

ادامه مطلب
در پیامی صورت گرفت؛

تبریک معاون غذا و دارو در پی ارتقای علمی مقطع دکترای شیمی تجزیه دکتر عاطفه نوابی کارشناس آزمایشگاه کنترل مواد غذایی

دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو در پیامی ارتقاء علمی دکترای شیمی تجزیه خانم دکتر عاطفه نوابی کارشناس آزمایشگاه کنترل مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی را تبریک گفت.

ادامه مطلب

تبلیغ دارو خلاف است

معاون غذا و دارو اراک ضمن تشریح نحوه تعیین اصالت دارو و مکمل‌ها، درباره فروش اینترنتی دارو، گفت: گاهی دارو و مکمل‌هایی از طریق سایت‌هایی تحت عنوان "داروخانه آنلاین" عرضه می‌شود، اما باید توجه کرد که داروخانه‌های آنلاین مجاز نیستند.

ادامه مطلب
هر دارویی را چه زمانی مصرف کنیم بهتر است؟

بهترین زمان مصرف برخی داروهای رایج

خیلی از افرادی که قرص و دارو مصرف می‌کنند، چه تجویزی و چه بدون نسخه، نمی‌دانند بهترین زمان مصرف این داروها چه وقت است، خصوصا در ارتباط با زمان وعده‌هایی غذایی و اینکه صبح داروها را مصرف کنند یا شب زمان خواب.

ادامه مطلب

افزایش ۴۱ درصدی کشفیات قاچاق فرآورده‌های سلامت در استان مرکزی

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریالی کالای قاچاق و مخدر در مرداد ماه گفت: کشف این میزان کالای قاچاق در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد رشد داشته است.

ادامه مطلب

برگزاری وبینار بازآموزی یک روزه اطلاعات دارویی و دارو درمانی اختلالات روانپزشکی

وبینار بازآموزی یک روزه با عنوان اطلاعات دارویی و دارودرمانی اختلالات روانپزشکی با حضور دکتر علیمرادیان، دکتر فریده رنجبران و دکتر زهرا شاه مرادی وِیژه داورسازان و پزشکان به صورت وبینار برگزار شد.

ادامه مطلب

آنتی­ بیوتیک­‌ها بر عفونت­‌های ویروسی بی­‌تاثیر هستند

معاون غذا و دارو اراک گفت: بر خلاف تصور عموم، آنتی­ بیوتیک­‌ها بر عفونت­‌های ویروسی بی­‌تاثیر هستند و منجر به بهبود نمی‌شوند؛ به همین دلیل هنگامی که سرما می‌خوریم به هر میزان نیز آنتی­ بیوتیک مصرف کنیم باز هم بهتر نمی ‌شویم و کار اشتباه این است که دائم از آنتی­ بیوتیک­‌های متنوع استفاده کنیم.

ادامه مطلب

مدیریت تجویز و مصرف منطقی دارو و عرضه سرم در استان

معاون غذا و دارو اراک در بازدید شبانه از داروخانه بیمارستان قدس گفت: خوشبختانه در بحث تامین داروهای مرتبط با درمان بیماران کرونایی و سرم، فعلا هیچ مشکلی نداریم، اما نیازمند رعایت اصول تجویز منطقی به خصوص سرم از سوی پزشکان هستیم.

ادامه مطلب

ممنوعیت فروش الزامی داروها به صورت سبدی/ داروخانه ها گزارش دهند

معاون غذا و دارو اراک تاکید کرد: شرکت های پخش دارویی هیچگونه حق الزام بر توزیع داروها به صورت سبدی را طبق قانون ندارند و در صورت مشاهده و گزارش از سوی موسسین داروخانه ها به مراجع قضایی معرفی می شوند.

ادامه مطلب

برگزاری دوره آموزشی چگونگی ثبت فرآورده و اخذ کد irc در سامانه ttac

دوره آموزشی چگونگی ثبت فرآورده و اخذ کد irc در سامانه ttac و بررسی و پاسخگویی به سوالات و ابهامات مسئولین فنی شرکتهای تولیدی محصولات آرایشی و بهداشتی تابعه توسط معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد.

ادامه مطلب

کشف ۳۷۰۰ سی سی شربت های مخدر و ۲۷۰۰ قلم داروی مخدر از یک عطاری در اراک گالری

رئیس اداره نظارت بر فرآورده های طبیعی و سنتی مکمل معاونت غذا و دارو اراک خبر داد: در بازرسی اداره فرآورده های طبیعی سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو و پلیس اماکن شهرستان اراک از یک باب عطاری های سطح شهر بالغ بر ۳۷۰۰ سی سی شربت های مخدر و ۲۷۰۰ قلم داروی مخدر به ارزش بیش از یکصد و چهل میلیون ریال کشف و ضبط گردید.

ادامه مطلب