اخبار اصلی - آرشیو

نشست مشترک معاونت های غذا و داروی قطب ۶ کشوری از طریق ویدئوکنفرانسی گالری

جلسه قطب شش کشوری باهدف هم اندیشی در خصوص موضوعات جاری با حضور معاونین و مدیران اداره نظارت بر دارو ، اداره نظارت بر مواد غذایی و آزمایشگاه ها و نماینده سازمان غذا و دارو از طریق ویدئوکنفرانس، برگزار شد.

ادامه مطلب

قیمت انسولین برای بیماران تغییر نکرده‌است/ پوشش مابه‌التفاوت نرخ دارو در قالب طرح دارویار

مشاور رسانه‌ای سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه انسولین قلمی تحت پوشش بیمه‌ است و براساس طرح دارویار پرداختی از جیب بیمار تغییری نمی‌کند، اظهار کرد: قیمت انسولین قلمی برای بیماران همان نرخ گذشته است و این دارو با نسخه پزشک و ثبت در سامانه تیتک عرضه می‌شود.

ادامه مطلب
عصاره‌ها و روغن‌های گیاهی که خاصیت آنتی‌باکتریالی دارند

بهترین آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی را بشناسید

آنتی‌بیوتیک‌ها برای از بین بردن باکتری‌ها یا مهار رشد آن‌ها به کار می‌رود. شاید فکر کنید آنتی‌بیوتیک‌ها داروی مدرنی هستند اما در واقع قرن‌هاست که وجود دارند. منشا آنتی‌بیوتیک‌ها، مانند خیلی از آنتی‌بیوتیک‌های جدید، منابع طبیعی می‌باشند. بعضی از عصاره‌های گیاهی، روغن‌های گیاهی و حتی غذاها دارای خواص آنتی‌بیوتیکی هستند، مثلا یک سری از غذاها و عصاره‌های گیاهی می‌توانند جلوی رشد باکتری‌ها را در غذا بگیرند.

ادامه مطلب

اطلاعیه در خصوص هفته جهانی آگاه سازی در خصوص آنتی بیوتیک ها

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک در راستای هفته جهانی آگاه سازی آنتی بیوتیک ها (۲۷ آبان الی ۳ آذر ۱۴۰۱) با شعار "همه با هم برای پیشگیری از مقاومت به داروهای ضد میکروبی"به اطلاع می رساند؛ مصرف درست آنتی بیوتیک نه تنها به حفظ سلامتی ما و مبارزه با مقاومت آنتی بیوتیکی کمک می کند بلکه تضمین می کند که این داروهای نجات دهنده ، برای نسل های آینده نیز در دسترس خواهند بود.

ادامه مطلب

بررسی کمبود‌های دارویی در ستاد رصد تامین دارو

رییس سازمان غذا و دارو گفت: با فعالیت شبانه روزی ستاد رصد تامین دارو، کمبود‌های دارویی بررسی شدند که بخشی از این کمبود‌ها سراسری بوده و نیاز به زمان بیشتری دارد، اما کمبود برخی دارو‌ها با جابجایی موجودی بین استان‌ها برطرف می‌شود.

ادامه مطلب

معضل جدی مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ها

معاون غذا و دارو اراک در پیامی با اشاره به هفته جهانی مقاومت آنتی بیوتیک گفت: بر اساس بررسی کارشناسان دارویی بسیاری از مردم این داروها را در خانه نگهداری می‌کنند تا بتوانند در صورت بیمار شدن بدون مشورت پزشک، خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ مصرف کنند.

ادامه مطلب

ریکال کپسول استنشاقی تیوتروپیوم رویان دارو

به اطلاع میرساند؛ پیرو نامه شماره ۷۷۰۶۷ / ۶۶۵ مورخ ۲۳ / ۰۸ / ۱۴۰۱ مدیر کل محترم امور دارو و مواد تحت کنترل (فایل پیوست)، با توجه به جوابیه مرکز آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا و دارو به شماره پیگیری ۹۶۶۲۳۹ مورخ ۱۰ / ۰۸ / ۱۴۰۱، داروی tiotropium (as bromide) capsule respiratory ۱۸ug با برند rovetio ساخت کمپانی neutec ilac با شماره سری ساخت ۱۹۷۰۳ که به صورت فوریتی توسط آن شرکت وارد شده است، به لحاظ آزمون تعیین مقدار ماده موثره غیر قابل قبول می باشد . همچنین مقتضی است مراکز و داروخانه های تابعه بلافاصله نسبت به جمع آوری داروی فوق و اعلام مرجوعی اقدام نموده و نتیجه را به این معاونت ارسال نمایند.

ادامه مطلب

چهارمین کمیته ویژه اجرای شیوه نامه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور در سال جاری گالری

کمیته ویژه نظارت بر اجرای شیوه نامه پیشگیری ومبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور- دارویی، غذایی، آرایشی بهداشتی، تجهیزات و ملزومات پزشکی درسال جاری با حضور دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو و سازمان های مربوطه در سالن اجتماعات دکتر دلاور معاونت غذا و دارو برگزار شد.

ادامه مطلب

اعلام Recall شربت مولتی ویتامین ۶۰ میلی لیتری، تولید شرکت داروسازی سیمرغ داروی عطار

به اطلاع میرساند؛ پیرو اعلام شرکت سیمرغ داروی عطار درخصوص جمع آوری (ریکال) فرآورده مکمل شربت مولتی ویتامین ۶۰ میلی لیتری با شماره سری ساخت های ۹۹۰۴، ۹۹۰۵، ۹۹۰۶، ۹۹۰۷، ۹۹۰۸، ۹۹۰۹ تولیدی آن شرکت از سطح عرضه ارسال می شود. خواهشمند است ضمن اطلاع رسانی به منطقه تحت پوشش، نتیجه اقدامات انجام شده به این اداره کل ارسال گردد.

ادامه مطلب