اخبار اصلی - آرشیو

متولدین ۱۳۴۰ و قبل از آن، از هرگونه مراجعه حضوری قبل از دریافت پیامک به مراکز واکسیناسیون خودداری کنند

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه شماره ۱۰ خود اعلام کرد: متولدین سال ۱۳۴۰ و قبل از آن جهت دریافت نوبت واکسیناسیون کووید ۱۹ در سامانه سلامت به نشانی salamat.gov.ir ثبت نام کنند و در پی دریافت پیامک، برای تزریق واکسن به مراکز مندرج در پیامک نوبت مراجعه کنند.

ادامه مطلب
توسط معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد؛

بازدید معاون غذا و دارو ازمراکز درمانی و دارویی صنعت نفت استان مرکزی

دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو به همراه دکتر محسنی مدیر اداره دارو با حضور در مراکز درمانی و دارویی صنعت نفت استان مرکزی و لرستان ضمن بازدید از داروخانه های این مراکز به بررسی مشکلات و موانع موجود پرداختند و دکتر معصومی رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت استان گزارشی از نحوه عملکرد ارائه کردند.

ادامه مطلب

عرضه اقلام آرایشی و بهداشتی در داروخانه ها تنها با مجوز سازمان غذا و دارو

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به عدم لزوم اخذ پروانه کسب جداگانه به منظور عرضه اقلام آرایشی و بهداشتی در داروخانه ها، گفت: داروخانه ها به عنوان یک موسسه پزشکی و داشتن قانون خاص، مشمول کسب مجوز جداگانه از اتحادیه های صنفی نیستند.

ادامه مطلب
توسط معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد:

اولین جلسه کمیته ویژه در خصوص مکمل های ورزشی

دکتر نجما سلیمانی کارشناس اداره طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو بیان کرد: این جلسه با هدف بررسی راهکارهای افزایش آگاهی جوانان و نوجوانان و فرهنگ سازی در خصوص مصرف صحیح مکمل های ورزشی و کالاهای سلامت محور قاچاق در محل دفتر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری مرکزی برگزار شد.

ادامه مطلب
نظارت بر انهدام کالاهای سلامت محور قاچاق در اراک صورت گرفت؛

نظارت بر امحاء ۷ تن کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در اراک

کارشناس اداره نظارت بر مواد غذایی و آرایشی بهداشتی معاونت غذا و دارو اراک: نظارت بر هفت تن کالاهای مواد غذایی و لوازم آرایشی بهداشتی و مکمل قاچاق به ارزش۳ میلیارد ریال در سال جاری با حضور جمعی از مسئولان مربوطه در اراک امحا و از چرخه مصرف خارج شد.

ادامه مطلب
معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

۲۵ تیر ماه روز طب سنتی

معاون غذا و دارو ارک گفت: کشور عزیز ایران با سرمایه عظیم منابع و مآخذ مکتوب در زمینه انواع بیماری‌ها و درمان آنها در زمره معدود کشورهایی نظیر چین و هند قرار دارد که دارای مکتب خاص طب سنتی بوده و پزشکی جهان را همواره تحت تاثیر قرار داده است.

ادامه مطلب

ریکال سوسپانسیون خوراکی فورازولیدون ۵۰ mg / ۱۵ ml ساخت شرکت CHANDRA BHAGAT PHARMA LIMITED

مدیر کل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در نامه ای اعلام کرد: با توجه به غیر قابل قبول بودن آزمون های میکروبی سوسپانسیون خوراکی فورازولیدون ۵۰ mg / ۱۵ ml ساخت شرکت CHANDRA BHAGAT PHARMA LIMITED کلیه سری ساخت های وارد شده، سری ساخت مذکور ریکال میگردد.

ادامه مطلب

تقدیر استاندار مرکزی از معاون غذا و دارو اراک

استاندار و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی از معاون غذا و دارو و جانشین مدیر نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی به منظور زحمات بی شائبه و مستمرشان درکارگروه گندم، آرد و نان تقدیر نمود.

ادامه مطلب
به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد؛

وبینار سومین جلسه ستاد توزیع داروی استان مرکزی در سال جاری با حضور معاون غذا و دارو

سومین جلسه ستاد توزیع داروی استان با هدف بررسی آخرین وضعیت بدهی های دارویی مراکز تابعه به شرکتهای توزیع دارو و دستورالعمل های جدید در جهت ارتقاء توزیع دارو در استان با حضور دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو و مدیر دارویی معاونت از طریق ویدیو کنفرانس برگزار گردید.

ادامه مطلب

نظارت شرکت تولید کننده دارو گیاهی باریج اسانس به دانشگاه علوم پزشکی اراک برگشت

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با پیگیری های صورت گرفته چالش موجود در بحث نظارت غذا و دارو شرکت دارو گیاهی باریج اسانس مرتفع و مجددا تحت نظارت استان مرکزی قرار گرفت.

ادامه مطلب
معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

روش‌های کوتاه‌مدت لاغری استاندارد نیستند

معاون غذا و دارو اراک گفت: برخی از عطاری‌ها با اضافه کردن ماده‌ی آمفتامین (محرک شیشه) به فراورده‌های گیاهی، کپسول‌های دست‌ساز تولید می‌کنند و به اسم داروهای گیاهی لاغری می‌فروشند.

ادامه مطلب