اخبار اصلی - آرشیو

توسط معاونت غذا و دارو اراک انجام شد:

نصب بنرهای اطلاع رسانی و اینفو گرافی در خصوص هفته جهانی آگاهی نسبت به آنتی بیوتیک ها در میادین و معابر استان مرکزی

روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک اعلام کرد: اطلاع رسانی عمومی در استان مرکزی با هدف راهکارهای مقابله با مقاومت آنتی بیوتیک ها" در میادین و معابر سطح شهر اراک نصب و بیش از ۱۰ هزار تراکت در بسته های دارویی بیماران در داروخانه ها توزیع گردید.

ادامه مطلب
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی:

بیماران هیچگونه نگرانی بابت تامین انسولین قلمی مورد نیاز خود نداشته باشند/ تمامی داروخانه های استان مورد بازدید قرار گرفته اند

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در رابطه با وضعیت انسولین در داروخانه های استان مرکزی گفت: این اطمینان را به هم‌استانی‌ها می‌دهیم که از لحاظ کمبود دارو به خصوص انسولین جای نگرانی جدی وجود ندارد و با کمبود مواجه نیستیم و ذخیره مناسبی دارویی در استان وجود دارد.

ادامه مطلب
معاونت غذا و دارو اراک اعلام کرد؛

نظارت بر توزیع دارو های سهمیه ای در داروخانه ها

با توجه به دستورالعمل های وزارتی و میزان محدود داروهای کمیاب و سهمیه ای تعلق گرفته به استان در برخی موارد، به منظور ارائه بهتر و سریعتر خدمات دارویی به بیماران مقرر شد که تا اطلاع ثانوی برخی از اقلام دارویی شامل : کارپول لیدوکائین – هورمون رشد – دیسپورت - مصپورت – انسولین های قلمی – داروهای سهمیه ای کمیاب - شیرخشک های رژیمی – داروهای تحت نظارت در صورت لزوم و بر حسب تشخیص معاونت توسط داروخانه های نامبرده شده توزیع گرددو همشهریان گرامی در صورت بروز مشکل در زمینه تامین اقلام دارویی خود می توانند از طریق معاونت غذاو دارو دانشگاه پیگیری لازم را بعمل آورند تا به داروی خود دسترسی پیدا کنند .

ادامه مطلب
در معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد:

مراسم تودیع و معارفه مسئول حراست مجتمع الغدیر دانشگاه علوم پزشکی گالری

مراسم تودیع و معارفه مسئول حراست مجتمع الغدیر دانشگاه علوم پزشکی با حضور معاون غذا و دارو ،مدیر حراست دانشگاه علوم پزشکی، معاون اجرایی معاونت بهداشتی و جمعی از مدیران حراست،معاونت غذا و دارو و معاونت بهداشتی در سالن اجتماعات معاونت غذا و دارو برگزار گردید.

ادامه مطلب
توسط معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد؛

برگزاری کمیته ویژه اجرای شیوه نامه پیشگیری ومبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور گالری

کمیته ویژه نظارت بر اجرای شیوه نامه پیشگیری ومبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور- دارویی، غذایی، آرایشی بهداشتی، تجهیزات و ملزومات پزشکی درسال جاری با حضور دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو و سازمان های مربوطه در سالن اجتماعات معاونت غذا و دارو برگزار شد.

ادامه مطلب
توسط اداره امور عمومی مجتمع الغدیر صورت گرفت؛

فعالیت های صورت گرفته اداره امور عمومی مجتمع الغدیر دانشگاه علوم پزشکی از ابتدای خرداد ماه سال جاری گالری

مدیر اداره امور عمومی مجتمع الغدیر دانشگاه علوم پزشکی اقدامات صورت گرفته از خرداد ماه سال جاری توسط این اداره را تشریح کرد.

ادامه مطلب
توسط معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد:

تشکیل هفتمین جلسه قرارگاه رصد و پایش وضعیت عرضه و مصرف دارو و تجهیزات مصرفی دانشگاه علوم پزشکی اراک

هفتمین جلسه قرارگاه رصد و پایش وضعیت عرضه و مصرف دارو و تجهیزات مصرفی با حضور رئیس دانشگاه،مدیر کل بیمه سلامت، رئیس انجمن داروسازان، مدیران دارویی معاونت غذا و دارو در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی برگزار شد.

ادامه مطلب
از سوی سازمان غذا و دارو اعلام شد؛

کسب وضعیت مطلوب معاونت غذا و دارو اراک در گزارش عملکرد برنامه عملیاتی (HOP)

معاونت غذا و دارو اراک موفق به کسب وضعیت مطلوب در گزارش عملکرد برنامه عملیاتی (HOP) شش ماه اول سال ۹۸ از سوی مدیریت راهبری، پایش واموراستانهای سازمان غذا و دارو شد.

ادامه مطلب
معاون غذا و دارو اراک اعلام کرد؛

اخطار در خصوص انتشار شایعه کمبود دارویی و ایجاد نگرانی به بیماران؛ فروش دارو و تبلیغات در فضای مجازی؛کاسبی با سلامت مردم

معاون غذا و دارو اراک گفت: تبلیغات دخالت در امور درمان، فروش و تبلیغات کالاهای سلامت محور، ایجاد تشویش و شائبه دروغین کمبود دارویی همچون مورد اخیر انسولین که بدون اخذ مجوز و هماهنگی با دانشگاه و معاونت صورت گرفت، نبود آگاهی ها و اطلاع رسانی کافی موجب شده عده ای افراد سودجو با شناسایی مخاطبان خود نسبت به خرید و فروش دارو در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اقدام کنند، موضوعی که بی توجهی به آن سلامت افراد را با تهدید مواجه می کند و حتی عواقب جبران ناپذیری را بر جا می گذارد.

ادامه مطلب