اخبار اصلی - آرشیو

واکنش های کودکان، نونهالان و نوجوانان به استرس و اضطراب کرونا و بهترین کمک های والدین چیست؟

پرسش های این روز والدین این است که واکنش های کودکان، نونهالان و نوجوانان به استرس و اضطراب ناشی از انتشار کرونا ویروس چیست و بهترین کمک های والدین و مراقبین برای بهبود شرایط آن ها کدامند؟ دکتر بهنام بهراد، استادیار روانشناسی سلامت پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش از شبکه ملی استرس ترومایی کودکان (Nctsn- - ۲ مارچ ۲۰۲۰ ) تلخیصی کرده است که این برگردان به خانواده ها و والدین در مدیریت استرس کودکان کمک می کند.

ادامه مطلب
کارشناس تغذیه معاونت غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

چرا الکل ۷۰ درصد اثربخشی بهتری دارد!

کارشناس تغذیه معاونت غذا و دارو بیان کرد: الکل از سال ۱۸۸۸ به عنوان ضدعفونی کننده استفاده شده و کیفیت ضد عفونی کنندگی اتانول و ایزوپروپانول به خوبی به اثبات رسیده است. اما هنگام گندزدایی با الکل یک قانون معکوس وجود دارد و آن مربوط به درصد خلوص الکل می‎باشد.

ادامه مطلب
روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک اعلام کرد؛

تکلیف روش ضد عفونی

مهدی عبداللهی سرپرست آزمایشگاه کنترل مواد غذایی معاونت غذا و دارو گفت: جلسه ای در خصوص فرمولاسیون و ترکیب درصد مورد تایید برای اطلاع رسانی در سطح عرضه با حضور سرپرست آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و نمایندگان معاونت بهداشت و مرکز بهداشت اراک تشکیل شد.

ادامه مطلب
به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد؛

جلسه ویدئو کنفرانس در خصوص بررسی دستور العمل ها و پروتکل های دارو درمانی کووید۱۹ در معاونت غذا و دارو اراک

معاون امور دارویی معاونت غذا و دارو گفت: جلسه بررسی دستورالعمل ها و پروتکل های دارو درمانی کووید ۱۹با حضور دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو، مدیران و کارشناسان دارویی معاونت، کارشناسان دارویی مراکز استان و نمایندگان معاونت بهداشتی و درمان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

ادامه مطلب
جهت اطلاع رسانی در ایام تعطیلات صورت گرفت؛

رعایت نکات کلیدی به منظور پیشگیری از بروز مسمومیت در ایام تعطیل و بحران کرونا ویروس

دکترمحسنی معاون امور دارویی معاونت غذا و دارو اراک : توجه به تاریخ انقضای دارو، ضرورت مصرف به موقع داروهای تجویزی ، نحوه نگهداری داروها می بایست از سوی هموطنان در تعطیلات مورد توجه قرار گیرد.

ادامه مطلب
سرپرست آزمایشگاه کنترل معاونت غذا و دارو بیان کرد؛

تقلب در مواد ضد عفونی، بدون مجوز

آنالیز نمونه های مواد ضد عفونی عرضه شده در سطح شهر اراک در آزمایشگاه کنترل غذا و دارو حکایت از این دارد که ژل ها و مواد ضد عفونی عرضه شده که فاقد مجوز بوده و در مراکزی بجز دارو خانه های تحت پوشش معاونت غذا و دارو عرضه میشدند تقلبی بوده و حاوی متانول می باشند .

ادامه مطلب
در معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد؛

جلسه بررسی وضعیت توزیع الکل و مواد ضد عفونی در استان با حضور مدیران معاونت غذا و دارو و نماینده دادستان و مدیران شرکت های الکل سازی اراک

جلسه بررسی وضعیت توزیع الکل و مواد ضد عفونی در داروخانه ها و تامین الکل مورد نیاز کارخانه الکل سازی با با حضور مدیران معاونت غذا و دارو ، نماینده دادستان و مدیران شرکت های الکل سازی و برخی از شرکت های تولید کننده محصولات ضد عفونی در سالن معاونت غذا و دارو دانشگاه تشکیل شد.

ادامه مطلب
معاون غذا و دارو اراک اعلام کرد؛

اشباع شدن اقلام ضد عفونی و الکل در اراک

با ارائه مجوز به ۸ شرکت تولیدی لوازم آرایشی و بهداشتی و فعال نمودند تولید اقلام ضد عفونی و الکل بیش از ۵۰ هزار عدد در داروخانه های خصوصی استان مرکزی توزیع و مشکل کمبود این اقلام بر طرف شد و هیچگونه محدودیت و کمبودی در داروخانه های استان مرکزی نمی باشد.

ادامه مطلب
معاون غذا و دارو اراک اعلام کرد؛

آمادگی کامل معاونت غذا و دارو اراک در ایام آخر سال و همزمانی با شیوع ویروس کرونا

دکترعلیمرادیان/ بمنظور ارایه خدمات بهتر معاونت غذا و دارو در این ایام همزمانی با شیوع ویروس کرونا با بکارگیری تمام توان خود بر امور داروخانه ها و تولیدات مواد غذایی ،تجهیزات پزشکی نظارت کامل دارد.

ادامه مطلب
در حکمی صورت گرفت؛

انتصاب سرپرست آزمایشگاه کنترل مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو اراک

طی حکمی از سوی دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، «مهندس مهدی عبداللهی به عنوان سرپرست آزمایشگاه کنترل مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی » منصوب شد.

ادامه مطلب
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

میزان مرگ و میر ویروس کرونا در بدترین شرایط یک تا ۳ درصد است

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این باورغلط وجود دارد که هر کسی که به این ویروس مبتلا شد جان خود را از دست می‌دهد در حالی که در بدترین شرایط میزان مرگ و میر این ویروس یک تا ۳ درصد است.

ادامه مطلب