اخبار اصلی - آرشیو

نظارت بر انهدام کالاهای سلامت محور قاچاق در اراک صورت گرفت؛

نظارت بر انهدام حدود ۲۲ تن کالاهای آرایشی و بهداشتی، چای و نوشیدنی های انرژی زا

کارشناس اداره نظارت بر مواد غذایی و آرایشی بهداشتی معاونت غذا و دارو اراک: نظارت بر بیست و دو تن کالاهای مواد غذایی و لوازم آرایشی بهداشتی و چای و نوشیدنی های انرژی زا به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در سال جاری با حضور جمعی از مسئولان مربوطه در اراک امحا و از چرخه مصرف خارج شد.

ادامه مطلب

فرایند تحویل داروی زاکرال

معاون غذا و دارو در نامه ای به روسای بیمارستانهای تابعه و داروخانه های خصوصی اعلام کرد: با توجه بر الزامات تحویل داروی زاکرال در درمان بیماری MS؛ تحویل داروی مذکور بدون تایید کمیته علمی ممنوع می باشد، لذا صلاحیت بیماران دریافت کننده داروی مذکور مطابق پروتکل کشوری توسط کمیته MS (متشکل از حداقل سه نورولوژیست هیئت علمی) بررسی گردد. بدیهیست هرگونه کوتاهی در این امر عواقب قانونی خواهد داشت.

ادامه مطلب

راهنمایی بیماران در خصوص تحویل انسولین

معاون غذا و دارو در نامه ای به بیمارستانهای تابعه و داروخانه های خصوصی اعلام کرد: با توجه به دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت محترم بهداشت و درمان آموزش پزشکی در خصوص تحویل انسولین قلمی "صرفا" به بیماران دیابتی که اطلاعات آن ها در سامانه بیماری های نادر ثبت شده است صورت می پذیرد. مقتضیست بیماران به جهت تشکیل پرونده به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک واقع در کوی علم الهدی ساختمان ستاد دانشگاه راهنمایی گردند. همچنین با مراکزی که بدون رعایت موارد فوق به تحویل انسولین های قلمی اقدام می ورزند مطابق قانون برخورد می گردد.

ادامه مطلب

شرایط تهیه و عرضه داروهای ترکیبی

معاون غذا و دارو اراک گفت: موسسین داروخانه ها باید برای ساخت داروهای ترکیبی با در نظر گرفتن واحد ساخت داروهای ترکیبی (یونیت) و تهیه امکانات، وسائل و مواد اولیه مجاز از منابع معتبر و قانونی و ضوابط ارائه خدمات مناسب به بیماران رعایت نمایند.

ادامه مطلب
در معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد؛

پنجمین کمیته ویژه اجرای شیوه نامه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور در سال جاری

کمیته ویژه نظارت بر اجرای شیوه نامه پیشگیری ومبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور- دارویی، غذایی، آرایشی بهداشتی، تجهیزات و ملزومات پزشکی درسال جاری با حضور دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو و سازمان های مربوطه در سالن اجتماعات دکتر دلاور معاونت غذا و دارو برگزار شد.

ادامه مطلب
معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

نحوه نگهداری شیرهای صنعتی

معاون غذا و دارو گفت: شیر ماده غذایی است که نگهداری از آن باید با دقت زیادی باشد زیرا به همان میزان که سرشار از مواد مغذی و معدنی است، سریع فاسد می شود.

ادامه مطلب
معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

ورود افراد سودجو و فروش اینترنتی به حوزه دارو مهمترین چالش است

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: فضای مجازی تهدیدات زیادی را در حوزه دارو فراهم کرده و مردم باید بدانند، فقط پزشک مجاز به تجویز و تنها داروخانه ها مجاز به فروش دارو هستند.

ادامه مطلب
در معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد؛

بررسی ۲۰ پرونده در هفدهمین کمیسیون فنی_تخصصی صدور پروانه های بهداشتی و واحد های تولیدی غذایی و بهداشتی

جلسه‌ای با هدف بررسی صدور پروانه ساخت، صدور پروانه مسئول فنی و ابطال پروانه ساخت، بررسی نقشه و اتخاذ تصمیم در مورد آن‌ها با حضور دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک برگزار شد.

ادامه مطلب
معاون غذا و دارو اراک خبر داد؛

پلمپ عطاری مداخله کننده در امر درمان

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: یک عطاری متخلف که اقدام به مداخله در امر درمان می کرد با همکاری معاونت درمان و پلیس اماکن شناسایی و پلمپ شد.

ادامه مطلب

اطلاع رسانی فرآورده های آرایشی و بهداشتی غیر مجاز

سازمان غذا و دارو در نامه ای اعلام کرد: فرآورده های آرایشی و بهداشتی شامپو کراتین مو washami ، ماسک صورت سیاه Aichun Beauty، شامپو ضد ریزش و تقویتی MAX LADY، کرم ترمیم کننده روغنی قوی MAX LADY ، شامپو آلوئه ورا Lady Oscar، ماسک مو ROSE، ماسک مو Ginger، خط چشم ضد آب DORIS LAN، ریمل HR، ریمل deep romance، خط چشم HR، ریمل ابرو M.A.C و رژلب استیکی ROMANTIC BIRD غیر مجاز میباشند. قابل ذکر است این اطلاع رسانی صرفاً جهت فرآورده قید شده با نام تجاری با دیکته ذکر شده در نامه منطبق با تصاویر (پیوست نامه های فوق الذکر) می باشد.

ادامه مطلب

ریکال فرآورده شربت زینگاویش شرکت داروسازی سلامت گستر آرتیمان

سازمان غذا و دارو در نامه ای اعلام کرد: فرآورده شربت زینگاویش به دلیل تناقض در درج مشخصات (سری ساخت و تاریخ انقضا) بر روی شیشه و جعبه محصول و هم چنین به دلیل عدم تطابق IRC درج شده روی جعبه با IRC ثبتی در پروانه ساخت، ریکال میگردد. خاطر نشان می سازد فرآورده طبیعی شربت زینگاویش (بطری ۱۲۰ ملی لیتری) تولید شرکت سلامت گستر آرتیمان به شماره ثبتی ۶۶۵/۵۷۲۴۱ مورخ ۹۹/۰۶/۱۷ و IRC:۳۹۰۲۷۲۰۵۶۵۳۱۸۵۶۵ دارای پروانه ساخت از سازمان غذا و دارو می باشد.

ادامه مطلب
در پیامی صورت گرفت؛

پیام تبریک معاون غذا و دارو به ریاست دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی

دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو در طی پیامی ابقای حجت الاسلام حسنوند رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی را تبریک گفت.

ادامه مطلب

آلودگی گندم های وارداتی صحت ندارد

سرپرست اداره کل آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا، دارو و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو درمورد گندم های وارداتی، گفت: از ۵ کشتی حامل گندم وارداتی نمونه برداری شده و به آزمایشگاه های معاونت غذا و دارو اهواز ارسال شده است.

ادامه مطلب

مصرف خودسرانه داروها منجر به مقاومت دارویی می‌شود

معاون غذا و دارو اراک در چهارمین مجمع سلامت شهرستان تفرش گفت: داروهای موجود در کشور از کیفیت مطلوبی برخوردارند، مصرف خودسرانه، بی‌رویه و یا ناقص داروها به خصوص آنتی‌بیوتیک منجر به اثر نکردن دارو در بدن می‌شود.

ادامه مطلب
معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

گیاهی بودن یک دارو دلیل بر بی خطری آن نیست

معاون غذا و دارو اراک گفت: گیاهی بودن یک دارو دلیل بر بی خطری آن نیست، داروهای گیاهی حتی اگر تماما گیاهی باشد و بر پایه گیاهی ساخته شده باشد و مطمئن باشیم که دارو شیمیایی در آن وجود ندارد، به دلیل احتمال بروز تداخلات دارویی حتما باید با نظر پزشک و از نوع داروی دارای مجوز وزارت بهداشت استفاده شود.

ادامه مطلب