اخبار اصلی - آرشیو

مصرف آنتی بیوتیک در ایران ۳ برابر کشورهای دیگر/کاهش نسخ حاوی آنتی بیوتیک ها به ۳۶ درصد

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به لزوم آموزش همگانی درخصوص عوارض ناشی از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها، گفت: میانگین مصرف سالیانه آنتی بیوتیک ها در کشور ما ۳ برابر بیشتر از کشورهای عضو OECD (سازمان همکاری و توسعه اقتصادی) است.

ادامه مطلب

جمع‌آوری فراورده های مکمل عضله ساز دری گین، روغن اصطرک دریفا و لوسیون درین

به آگاهی میرساند؛ عطف به نامه شماره ۷۰۳۲۴ / ۶۶۳ مورخ ۲۷ / ۰۸ / ۱۴۰۲ اداره کل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو در خصوص جمع‌آوری فراورده‌های مکمل عضله ساز دری گین، روغن اصطرک دریفا و لوسیون درین تولید شده توسط شرکت آناشیمی ؛ مقتضی است در اسرع وقت نسبت به جمع آوری محصولات مذکور از سطح عرضه اقدام و از فروش آنها به مصرف کننده خودداری فرمایید و نتایج به همراه مدارک و مستندات به این معاونت و اداره کل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل ارسال گردد.

ادامه مطلب

ریکال ۳ فرآورده دارویی اعلام شد گالری

سازمان غذا و دارو سه داروی، سرم دکستروز ۵% با سری ساخت ۰۲۰۳۱۲۵، کلیه سری ساخت ویال ارسنیک تری اکساید، کپسول سیکلوسپورین ۱۰۰ میلی گرمی با برند سیکلوفیل ام ایی با سری ساخت ۷۲۵۵۶۷۵/۷۲۵۵۳۰۰/۷۲۵۵۲۹۹ ریکال اعلام کرد.

ادامه مطلب
در اراک انجام شد،

بازدید مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی شهرستان دزفول از روند تولید و عرضه نان کامل در اراک

مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی شهرستان دزفول با حضور در یکی از نانوایی‌های منتخب توزیع نان کامل در شهر اراک، از روند تولید و عرضه این نان سلامت محور بازدید و بر بهبود کیفیت نان در جامعه با هدف ارتقای سلامت عمومی تاکید کرد.

ادامه مطلب
در اراک انجام شد،

کشف ۵ هزار سی سی شربت مخدر و ۳۵۰۰ عدد داروی روانگردان و تقلبی از دو عطاری

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک خبر داد: در بازرسی مشترک با نیروهای پلیس اماکن دو واحد عطاری متخلف با کشف پنج هزار سی سی شربت مخدر و سه هزار و پانصد عدد انواع قرص غیرمجاز حاوی مواد روانگردان شیشه و مخدر پلمپ شد.

ادامه مطلب

از پرستاران شاغل در معاونت غذا و دارو تجلیل شد

معاون غذا و دارو اراک؛ درآیین تجلیل از پرستاران شاغل در معاونت غذا و دارو نامگذاری روز خجسته میلاد حضرت زینب (س) به عنوان روز پرستار را مایه مباهات برای پرستاران دانست و گفت: حضرت زینب (س) پرستار نهضت و انقلاب حسینی بود و بهترین الگو برای خدمت گزاری توام با عاطفه و ایثار است.

ادامه مطلب
در یک لایو اینستاگرامی گفته شد:

مقاومت آنتی بیوتیک را جدی بگیرید؛ لزوم تجویز و مصرف صحیح آنتی بیوتیک

سرپرست گروه ارزیابی فناوری سلامت و مطالعات مدیریتی و اقتصادی سازمان غذا و دارو با تأکید بر لزوم تجویز و مصرف به جای آنتی‌بیوتیک‌ها نسبت به خطرات مقاومت آنتی بیوتیکی هشدار داد.

ادامه مطلب

نصب بنرهای اطلاع رسانی و اینفو گرافی در خصوص هفته جهانی آگاهی نسبت به آنتی بیوتیک ها در ورودی مراکز آموزشی و درمانی

اطلاع رسانی عمومی در استان مرکزی با هدف راهکارهای مقابله با مقاومت آنتی بیوتیک ها در ورودی مراکز آموزشی و درمانی شهر اراک نصب و بیش از ۲ هزار تراکت در بسته های دارویی بیماران در داروخانه ها توزیع گردید.

ادامه مطلب

مقاومت میکروبی یکی از تهدیدهای مهم برای سلامت عمومی

دکتر ناظری؛ مدیر دارویی معاونت غذا و دارو اراک در خصوص مقاوم شدن میکروب ها در برابر داروها گفت: وقتی باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و انگل ها به طرقی تغییر یافته و داروها بر آنها بی اثر باشد، مقاومت میکروبی رخ داده و درمان عفونت ها را بسیار مشکل یا غیر ممکن می کند.

ادامه مطلب

روند اجرای موفق طرح تولید نان کامل در اراک برای شهرستان دزفول تشریح شد گالری

مدیر نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو اراک گفت: با اشاره به اهمیت مصرف نان کامل و تاثیر آن بر سلامتی، تلاشهای معاونت غذا و دارو دانشگاه در راستای ارتقاء کیفیت آرد و نان برای نمایندگان شهرستان دزفول بیان شد.

ادامه مطلب
به مناسبت هفته ملی اطلاع رسانی مقاومت میکروبی؛

۳۰ درصد نسخه‌های پزشکان حاوی آنتی بیوتیک است

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت هفته جهانی آنتی بیوتیک، میانگین استفاده از آنتی‌بیوتیک در استان را ۳۰ درصد عنوان کرد و گفت : نگرانی سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت، از مصرف بی‌رویه آنتی بیوتیک‌ها است.

ادامه مطلب