اخبار اصلی - آرشیو

با ۸ خاصیت اعجازانگیز زنجبیل آشنا شوید!

زنجبیل یکی از سالم‌ترین و خوش‌طعم‌ترین ادویه‌های خوراکی دنیا محسوب می‌شود. ترکیبات مغذی موجود در زنجبیل برای سلامت مغز و بدن بسیار مفید هستند. خواص متعدد این ماده غذایی توسط مطالعات علمی متعدد به اثبات رسیده است. در ادامه در پورتال معاونت غذا و دارو اراک به بررسی ۸ خاصیت منحصربه‌فرد زنجبیل می‌پردازیم:

ادامه مطلب

برای سلامت پوست خود از مصرف این ۱۰ ماده غذایی غافل نشوید!

مواد معدنی در حفظ سلامتی بدن نقش بسزایی دارند و یک رژیم غذایی نامناسب می‌تواند متابولیسم بدن را مختل نموده و موجب افزایش وزن و آسیب‌دیدگی سیستم قلبی و عروقی بدن شود. اما تغذیه انسان بر سلامت پوست وی نیز تاثیر می‌گذارد. در پورتال معاونت غذا و دارو اراک به معرفی ۱۰ ماده غذایی ارزشمند برای حفظ سلامت و شادابی پوست می‌پردازیم.

ادامه مطلب
توسط معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد:

جلسه توجیهی ویژه مسئولین فنی و کارشناسان دارویی بیمارستانها و شبکه های تابعه گالری

برنامه توجیهی ویژه مسئولین فنی و کارشناسان دارویی بیمارستانها و شبکه های تابعه دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با حضور مدیر دارویی و معاون امور دارویی معاونت غذا و دارو در سالن اجتماعات این معاونت برگزار شد.

ادامه مطلب
دکتر جمالیان:

همکاران روابط عمومی نحوه خدمات رسانی و ارایه خدمات را به خوبی به مردم اطلاع رسانی کنند / جلب اعتماد عمومی با اطلاع رسانی شفاف

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در حال حاضر استفاده از فضای مجازی در جامعه بسیار توسعه یافته است و علاوه بر مزایای این فضا، معایبی همچون انتشار اخبار کذب باید مورد توجه واقع گیرد.

ادامه مطلب
دکتر جمالیان در نشست خبری با اصحاب رسانه:

استان مرکزی گرفتار معضل چاقی و کم‌تحرکی است/کار تزریق‌های زیبایی به آرایشگاه‌ها کشیده شده گالری

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تجهیزات تشخیص کرونا ویروس در کلینیک فوق تخصصی امام رضا (ع) این شهر با هدف شناسایی بموقع بیماران احتمالی و تعیین تکلیف موارد مشکوک در استان فراهم شد.

ادامه مطلب

کاریکاتور/ فریب تبلیغات را نخورید

همشهریان گرامی به این نکته توجه داشته باشند که توزیع و خرید هرگونه دارو و مکمل های ورزشی در باشگاه و ورزشگاه ها، غیر قانونیاست و خرید این اقلام باید از داروخانه و تحت نظر دکتر داروساز انجام شود.

ادامه مطلب
در معاونت غذا و دارو اراک انجام شد:

برگزاری قسمت دوم دوره آموزشی نقش تغذیه در پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر مبتنی بر خواص خوراکی ها

این کارگاه در خصوص نقش تغذیه در پیشگیری از چاقی و کاهش خطر بیماریهای غیرواگیر از جمله دیابت، فشارخون و چربی خون ویژه کارشناسان معاونت غذا و دارو اراک در سالن اجتماعات این معاونت برگزار شد.

ادامه مطلب

۱۰ خاصیت زردچوبه که شما را شگفت‌زده خواهد کرد

تحقیقات معتبر نشان می‌دهند که زردچوبه خواص زیادی برای بدن و حتی ذهن انسان دارد. ما در اینجا می‌خواهیم خواص زردچوبه برای پوست و انواع بیماری‌ها از جمله آلزایمر، التهاب مفاصل، بیماری‌های قلبی و سرطان را برای شما توضیح دهیم. اما ابتدا اجازه دهید توضیح دهیم که زردچوبه چیست. برخی از افراد زردچوبه را زعفران هندی یا ادویه طلائی می‌نامند. زردچوبه گیاهی است که در آسیا و آمریکای مرکزی کاشت می‌شود. پودر زردچوبه که ما در خانه به عنوان ادویه استفاده می‌کنیم در واقع پودری است که از آسیاب کردن ریشه‌های این گیاه به دست می‌آید. رنگ زردچوبه باعث شده است که در بسیاری از فرهنگ‌ها از پودر آن به عنوان رنگ استفاده کنند. زردچوبه را در نواحی مختلف به اشکال مختلف مثل پودر زردچوبه، عصاره زردچوبه، چای زردچوبه، کپسول مکمل غذایی و حتی صابون زردچوبه استفاده می‌کنند. ماده فعال موجود در زردچوبه کورکومین (Curcumin) نام دارد. بیشتر خاصیت زردچوبه در واقع به علت وجود این ماده فعال شگفت‌انگیز است. در ادامه مهم‌ترین خواص زردچوبه را در پورتال معاونت غذا و دارو اراک بخوانید.

ادامه مطلب

ابلاغ دستور العمل نظام رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت فرآورده های سلامت محور

به پیوست ابلاغ دستور العمل نظام رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت فرآورده های سلامت محور به شماره ۶۵۸/۹۶۹۷۵ مورخ ۹۸/۱۰/۲۳ و دستورالعمل اجرایی شناسایی و نحوه برخورد با خطاها و تخلفات نظام رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت فراورده های سلامت محور به شماره ۹۸/۱۰/۲۴ جایگزین دستورالعمل های قبل بوده و دستورالعمل های فوق الذکر از تاریخ ۹۸/۱۱/۱ لازم الاجر می باشد.

ادامه مطلب

مقایسه چای سبز و سیاه

چای گیاهی با قدمت ۳ هزار ساله است که کمتر از ۱۱۵ سال از عمر ورودش به ایران می گذرد. زمانی که حوالی سال ۱۲۸۰، نحوه برداشت از گیاه چای و مصرف آن به ایرانیان عرضه شد، شاید کسی فکرش را هم نمی کرد که این نوشیدنی گرم و دلپذیر، به نوشیدنی شماره یک کشور تبدیل شود و جای قهوه را در قهوه خانه ها بگیرد.علاقه و استقبال مردم ایران از چای به اندازه ای بود که کمتر از ۲۵ سال از ورود برگ چای به کشور تا زیر کشت رفتن هکتارها زمین برای تولید داخلی ان طول کشید. در ادامه مقایسه چای سبز و سیاه را بخوانید.

ادامه مطلب

خواص اسطوخودوس در طب سنتی

اسطوخودوس امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. خواص اسطوخودوس برای پوست و مو ، کاهش درد ماهانه یانوان ، استرس ، اضطراب و اسطوخودوس و فشار خون سوال بسیاری از کاربران ما است. سلامت دات لایف با مطالعه منابع علمی به اثرات این گیاه پرداخته است تا با اثرات مورد تایید دمنوش اسطوخودوس موجود در بازار آشنا شوید. در ادامه مطلب مشخصات و خواص اسطوخودوس بخوانید.

ادامه مطلب
در معاونت غذا و دارو اراک انجام شد؛

برگزاری دوره آموزشی نقش تغذیه در پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر مبتنی بر خواص خوراکی ها

این کارگاه در خصوص نقش تغذیه در پیشگیری از چاقی و کاهش خطر بیماریهای غیرواگیر از جمله دیابت، فشارخون و چربی خون ویژه کارشناسان معاونت غذا و دارو اراک در سالن اجتماعات این معاونت برگزار شد.

ادامه مطلب
به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن صورت گرفت.

ولادت حضرت زهرا (س) و بزرگداشت مقام زن و روز مادر با حضور معاون غذا و دارو اراک گالری

مقارن با ایام ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن و بزرگداشت مقام مادر مراسم جشنی با حضور دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو در سالن اجتماعات دکتر دلاور معاونت غذا و دارو برپا شد.

ادامه مطلب
توسط معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد؛

برگزاری کمیته ویژه اجرای شیوه نامه پیشگیری ومبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور گالری

کمیته ویژه نظارت بر اجرای شیوه نامه پیشگیری ومبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور- دارویی، غذایی، آرایشی بهداشتی، تجهیزات و ملزومات پزشکی درسال جاری با حضور دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو و سازمان های مربوطه در سالن اجتماعات معاونت غذا و دارو برگزار شد.

ادامه مطلب