اخبار اصلی - آرشیو

در آزمایشگاه کنترل انجام شد؛

پایش مواد و فرآورده های غذایی در ایام نوروز توسط آزمایشگاه کنترل معاونت غذا و دارو

دکتر آیدا غفاری؛ مدیر آزمایشگاه معاونت غذا و دارو اراک گفت: از زمان شروع اجرای طرح تشدید نظارت نوروزی در مجموع ۸۰ نمونه در آزمایشگاه پذیرش شده است که تعداد ۱۵ آزمایش آنالیز دستگاهی، ۲۴۰ آزمون میکروبی و ۳۵ آزمون شیمیایی انجام شد و نتایج ۷۶ نمونه که قبلا به آزمایشگاه ارسال شده بود توسط مدیر کنترل ازمایشگاه تایید نهایی و‌ صادر شد .

ادامه مطلب
توسط معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد:

کارگاه های اصول نسخه نویسی صحیح گامی به سوی تجویز و مصرف منطقی دارو گالری

مدیر دارویی معاونت غذا و دارو اراک گفت: هزینه بالای آنتی بیوتیک ها و خطر مقاومت باکتریایی، دو دلیل مهم برای آموزش استفاده منطقی از آنتی بیوتیک ها است.

ادامه مطلب

مراکز ارائه خدمات زیبایی و لیزر مجاز به تزریق ژل و بوتاکس نیستند

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه تزریق ژل و بوتاکس، کاشت آبرو، خالکوبی و تاتو باید در مراکز درمانی و تحت نظر پزشک متخصص انجام شود، گفت: ارائه این خدمات در آرایشگاه‌ها غیرمجاز است.

ادامه مطلب

تمهیدات لازم برای تامین دارو و تجهیزات در نوروز اندیشیده شده است / کمبود حاد دارویی نداریم گالری

سرپرست معاونت غذا و دارو در جلسه هماهنگی با داروخانه های شبانه روزی و فعال در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: برای تامین دارو و تجهیزات در طول عید تمهیدات لازم اندیشیده شده و به هیچ عنوان نگرانی برای موجودی دارو نداریم و توزیع به‌دقت انجام خواهد شد.

ادامه مطلب

فراخوان تاسیس داروخانه در شهر محلات-استان مرکزی

به آگاهی میرساند؛ با توجه به لزوم تأسیس داروخانه در شهرمحلات استان مرکزی (به منظور فعالیت در بخش سرپایی بیمارستان امام خمینی (ره))، این معاونت در نظر دارد مطابق ضوابط و مقررات جاری امور داروخانه ها نسبت به تاسیس داروخانه در شهر و محل مذکور اقدام نماید، متقاضیان واجد شرایط در صورت تمایل مطابق با تبصره ۲ ماده ۴ آیین نامه تاسیس، ارائه خدمات و اداره داروخانه ها، از زمان درج آگهی به مدت۳ هفته فرصت دارند تا نسبت به دریافت فرمها و مدارک مورد نیاز و بارگذاری آنها در سامانه مدیریت امور داروخانه ها (hix) و تحویل آن به این معاونت جهت صدور موافقت اصولی (مجوز اولیه)، گواهی تشخیص صلاحیت حرفهای تأسیس و همچنین انجام مراحل بعدی اقدام نمایند.

ادامه مطلب

ایجاد و تقویت سیاست های سازمانی حوزه غذا و دارو در اولویت است/ آئین تکریم و معارفه سرپرست معاونت غذا و دارو گالری

سرپرست معاونت غذا و دارو در آئین تکریم و معارفه معاونت غذا و دارو ضمن اشاره به اهمّیّت فعّالیّت‌های حوزه های مختلف معاونت غذا و دارو درارتقاء سلامت جامعه گفت: در راستای رشد و بالندگی سازمان از طریق پیگیری و ارتقاءشاخص‌های برنامه عملیاتی در حوزه‌های مختلف تلاش خواهیم کرد .

ادامه مطلب