اخبار اصلی - آرشیو

تلاش در رفع خلأهای کمبود دارو /لزوم استقرار نمایندگی شرکت های دارویی در استان مرکزی

سرپرست معاونت غذا و دارو اراک، بهبود فرایند زنجیره تامین دارو و تجهیزات در مراکز درمانی را جهت کاهش زمان بستری و انتظار بیماران و ارتقای سلامت مردم، امری ضروری دانست.

ادامه مطلب
در اراک انجام شد،

حضورتیم بازرسی سازمان غذا و دارو کشور در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک گالری

کارشناسان سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت به منظور پایش عملکرد داروخانه ها در خصوص سامانه رهگیری و کنترل اصالت تیتک و هماهنگی در خصوص اجرای برخی دستورالعمل های جدید از اداره داروی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک، بازدید کردند.

ادامه مطلب
معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

پایانی بر قاچاق و کمبود شیرخشک/ توزیع شیرخشک با ثبت کد ملی در داروخانه‌ها به ثبات رسید

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: توزیع شیر خشک با ثبت کد ملی نوزاد در داروخانه‌ها به ثبات رسیده است و دسترسی عمومی به شیر خشک فراهم است.

ادامه مطلب

کاهش ۶۷ درصدی کمبودهای دارویی در سال ۱۴۰۲

مدیرکل دارو و ‌مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: کمبودهای دارویی کشور در سال ۱۴۰۲ با کاهش ۶۷ درصدی، از ۴۲۰ قلم در مهرماه ۱۴۰۱ و میانگین ۳۴۲ قلم در ماههای شهریور تا آبان سال ۱۴۰۱ به میانگین ماهانه ۱۱۲ قلم رسید.

ادامه مطلب

مخاطرات مصرف محصولات عرضه شده در فضای مجازی و ماهواره؛ تشدید بیماری و تهدید حیات

رئیس اداره فرآورده‌های طبیعی اداره کل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، با تأکید بر اینکه فرآورده‌های طبیعی و مکمل عرضه شده در خارج از زنجیره رسمی دارو غیر مجاز هستند، نسبت به خرید این فرآورده‌ها از صفحات فضای اجتماعی و شبکه‌های ماهواره‌ای هشدار داد.

ادامه مطلب

بیشترین آنتی‌بیوتیک‌های تجویزی در کشور کدامند؟

رئیس اداره پایش زنجیره مصرف داروی سازمان غذا و دارو در گفتگو با ایفدانا آنتی‌بیوتیک‌های آموکسی‌سیلین و سفکسیم پرمصرف‌ترین داروهای تامینی در سال ۱۴۰۲ از نظر ریالی برشمرد و عدد آن را حدود ۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

ادامه مطلب

معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟

کارشناس اداره کل آرایشی، بهداشتی سازمان غذا و دارو با تأکید بر اهمیت استفاده از ضد آفتاب در محافظت از پوست، توجه به میزان SPF را فاکتوری مهم در انتخاب این محصول آرایشی و بهداشتی دانست.

ادامه مطلب

فاقد کالری بودن نوشابه‌های رژیمی را جدی نگیرید

کارشناس اداره غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه فاقد کالری بودن نوشابه‌های رژیمی را نباید جدی گرفت در خصوص شیرین‌کننده های مورد استفاده در محصولات غذایی بویژه نوشابه‌های بدون قند توضیحاتی داد.

ادامه مطلب

انجمن داروسازان از انجمن های وسیع و با اهمیت استان است/ تاکید بر تسهیل رفع نیاز شهروندان و افزایش رضایتمندی بیماران گالری

دکتر یادگاری، سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی در نشست با اعضاء انجمن داروسازان استان گفت: انجمن داروسازان از انجمن های وسیع و با اهمیت استان است چراکه بخش مهمی از سلامت مردم با این انجمن مرتبط است.

ادامه مطلب
در اراک انجام شد،

کارشناسان شبکه های تابعه، یکی از مهمترین بازوان مستحکم حوزه نظارتی هستند گالری

نشست معاونت غذا و دارو با کارشناسان شبکه‌های بهداشت و درمان تابعه دانشگاه به منظور ایجاد هماهنگی و تعامل بیشتر فی ما بین، با حضور سرپرست معاونت غذا و دارو برگزار شد.

ادامه مطلب

مردم از تلفن ۱۹۰ مشاوره دارویی بگیرند

سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو با اشاره به ارائه مشاوره دارویی در مراکز اطلاع‌رسانی دارو‌ها و سموم کشور، در عین حال بر لزوم مصرف منطقی دارو تأکید کرد.

ادامه مطلب