اخبار اصلی - آرشیو

ماجرای شماره‌های سه رقمی (۲)

مردم برای چه کاری به ۱۹۰ زنگ می‌زنند؟

سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات این وزارتخانه به پرسش‌های مردم در حوزه‌های مختلف بهداشتی، درمانی و دارویی پاسخ می‌دهد.

ادامه مطلب
در راستای مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور انجام شد؛

اطلاع رسانی مهمترین راه پیشگیری از قاچاق فرآورده های سلامت محور

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی در نشست با دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت: باید اطلاع رسانی مناسب در خصوص مضرات استفاده از کالا‌های قاچاق به ویژه کالا‌های سلامت محور قاچاق به عموم مردم داده شود.

ادامه مطلب
در اراک انجام شد،

روند تولید شیر مدارس به طور مستمر نظارت میشود.

مدیر نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو اراک گفت: کیفیت شیر مدارس مورد تایید وزارت بهداشت است و علاوه بر نظارت بر کارخانه ها، بر کیفیت شیرها در مدارس نیز نظارت می شود و اگر تخلفی باشد به سرعت با آن برخورد می شود.

ادامه مطلب

جلوگیری از ناخالصی ها در نظام نظارتی مستمر جهت ارتقاء سطح ایمنی مواد غذایی،آشامیدنی ،آرایشی و بهداشتی

مدیر نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ناخالصی های که شناسایی نمی شوند به صورت بالقوه ، به مصرف کنندگان آسیب می رساند.

ادامه مطلب

بازدید سرزده معاون غذا و دارو از داروخانه های شبانه روزی/ تأکید دکتر علیمرادیان بر ثبت اقلام شیرخشک و داروهای استراتژیک در سامانه تیتک گالری

معاون غذا و دارو اراک بر ثبت اقلام شیرخشک و داروهای استراتژیک در سامانه تیتک و همچنین برخورد مناسب با بیماران در داروخانه ها مورد تاکید کرد.

ادامه مطلب

فراخوان بروزرسانی لیست داروخانه های منتخب شیرخشک

مسئول اداره نظارت بر فرآورده ای طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو اراک خبر داد: داروخانه هایی که تمایلی به دریافت سهمیه شیرخشک ندارند اسامی خود را حد اکثر تا تاریخ ۳۰ / ۱۰ / ۱۴۰۲ از طریق اتوماسیون اداری فرزین به این معاونت اعلام کنند.

ادامه مطلب

پاسخ آزمون آمپول بتامتازون ال آ شرکت adit lifesciences شماره سری ساخت GN۱۵۵۹

به آگاهی میرساند؛ پیرو نامه شماره ۸۴۷۰۵ / ۶۶۵ مورخ ۲۱ / ۱۰ / ۱۴۰۲ مدیر محترم امور دارو و مواد تحت کنترل، در خصوص شکایت از آمپول بتامتازون ال آ شرکت adit lifesciences شماره سری ساخت GN۱۵۵۹، با توجه به جوابیه مرکز آزمایشگاه های کنترل مرجع غذا و دارو به شماره ۱۳۳۴۶۸۹ مورخ ۲۸ / ۰۹ / ۱۴۰۲ به آگاهی می رساند که نمونه با مشخصات پیوست از نظر آزمایش های انجام شده غیر قابل قبول اعلام گردیده است، لذا اقدام لازم اعلام مرجوعی صورت گیرد.

ادامه مطلب

بررسی استقرار صنایع آرایشی و بهداشتی و تمهیدات در جهت سالم سازی و متناسب با شرایط جغرافیایی در استان

جلسه ای در خصوص بررسی شرایط استقرار واحدهای تولید کننده محصولات آرایشی و بهداشتی جدید در استان و همفکری جهت رفع موانع تولید و سهولت اخذ مجوزهای بهداشتی در معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد.

ادامه مطلب

۳۰ درصد از کمبودهای دارویی در استان ناشی از عدم استقرار و فعّالیت ناپایدار شرکت‌های پخش دارویی

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک در دیدار با دکتر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در خصوص عدم استقرار شرکت‌های پخش دارویی در استان که موجب دسترسی نامناسب به داروها می‌شود دیدار و گفتگو کرد.

ادامه مطلب

کمبود ۹۹ قلم دارو در کشور

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو گفت: ۹۹ قلم دارو در کشور دچار کمبود شده است که البته رفع این کمبودها در حوزه اختیارات سازمان غذا و دارو نیست زیرا ۳۱ قلم از این کمبودها، به موضوع تأمین ارز بازمی‌گردد.

ادامه مطلب

معاونت غذا و دارو با بهره‌گیری از دستگاههای پیشرفته آنالیز مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، دقت در آزمایشات را ارتقا داده است

مدیر آزمایشگاه کنترل غذا و دارو اراک گفت: با بهره‌گیری از دستگاه های پیشرفته انالیز مواد غذایی و همچنین با تخصص پرسنل متعهد، نتایج آزمایشات با دقت بالا و با قابلیت تکرار پذیری استخراج میگردد.

ادامه مطلب

ممنوعیت سبد فروشی داروها توسط شرکت های پخش دارویی، نقش مهمی در بهبود کیفیت و ایمنی توزیع داروها دارد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت :ممنوعیت سبد فروشی داروها نه تنها افزایش شفافیت و کاهش سوءاستفاده را تضمین می‌کند بلکه نقش مهمی در ارتقاء ارائه خدمات دارویی جامعه ایفا خواهد کرد.

ادامه مطلب

ارسال پیامک دریافت شیرخشک‌های معمولی برای اطلاع سرپرست کودک

سخنگوی سازمان غذا و دارو از راه‌اندازی سیستم پیامکی شیرخشک جهت جلوگیری از سوء‌ استفاده‌ احتمالی از کد ملی نوزاد و یا دریافت هزینه بیشتر، خبر داد و گفت: پیامک‌های شیرخشک به منظور اطلاع رسانی از میزان سهمیه باقیمانده، برای سرپرست نوزاد ارسال می‌شود.

ادامه مطلب