اخبار اصلی - آرشیو

وبینار نشست مدیران و کارشناسان اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی سراسر کشور با حضور رئیس سازمان غذا و دارو

نشست مدیران و کارشناسان اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی معاونت های غذا و دارو سراسر کشور در خصوص راه اندازی سامانه های صدور پروانه های تولید به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

ادامه مطلب

فراخوان طرح های تحقیقاتی در حوزه طیب، طاهر، سلامت، حلیت و حرمت فرآورده های سلامت محور و خدمات سلامت اعلام شد

سازمان غذا و دارو در فراخوانی با عنوان " فراخوان طرح های تحقیقاتی در حوزه طیب، طاهر، سلامت، حلیت و حرمت فرآورده های سلامت محور و خدمات سلامت"، از تمامی موسسات تحقیقاتی و پژوهشی، مراکز آموزش عالی، متخصصین و پژوهشگران دعوت به عمل آورد تا با ارسال پیشنهادات، پروپوزال و طرح های تحقیقاتی خود در زمینه های ذکر شده، به مرکز تحقیقات حلال، این سازمان را در نیل به وظایف قانونی و حفظ و صیانت از سلامت و بهداشت جامعه یاری کنند.

ادامه مطلب

ریکال دکستروز ۵% نیم لیتری کارخانجات داروپخش

با توجه به شکایت ثبت شده به شماره ۲۹۹۲۳/۱۰۰۰ مورخ ۲۲/۳/۴۰۰ مبنی بر مشاهده جسم خارجی در محلول تزریقی نیم لیتری دکستروز ۵درصد ساخت آن شرکت با شماره سری ساخت ۷۸۷LOT۱۲ و تاریخ انقضای ۰۴.۲۰۲۴، مقرر فرمایید بلافاصله نسبت به جمع آوری داروی مذکور از سری ساخت مد نظر اقدام و نتیجه اولیه و نهایی ریکال را به ترتیب ظرف مدت ۲ و ۴ هفته از تاریخ این نامه به این اداره کل ارسال نمایید.

ادامه مطلب

چگونه برای ورزش کردن وقت پیدا کنیم؟

مهم است که از وقتمان خوب استفاده کنیم. ما تقریباً تمام روز سعی داریم کارهایمان را سریع‌تر انجام بدهیم و به مسئولیت‌هایمان برسیم. اما این میان شاید از انجام کارهایی که به نظرمان چندان مهم نمی‌آیند صرف‌نظر کنیم. یکی از این کارها برای خیلی از افراد ورزش کردن است که تصور می‌کنند چندان لازم نیست و می‌توانند از آن بگذرند.

ادامه مطلب
توسط معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد؛

پنجمین جلسه کمیسیون فنی_تخصصی صدور پروانه های بهداشتی و واحد های تولیدی غذایی و بهداشتی در سال جاری

جلسه‌ای با هدف بررسی صدور پروانه ساخت، صدور پروانه مسئول فنی و ابطال پروانه ساخت، بررسی نقشه و اتخاذ تصمیم در مورد آن‌ها در دفتر معاونت غذا و دارو برگزار شد.

ادامه مطلب
در امتیاز ارزشیابی سالانه داروخانه ها تاثیرگذار شد:

صحت کارکرد داروخانه ها در ثبت اطلاعات دریافت کنندگان شیرخشک های رژیمی

روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک_با اعلام مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو، از این به بعد صحت اقدامات داروخانه ­ها در ثبت اطلاعات مصرف کنندگان شیرخشک های رژیمی در سامانه HIX، در امتیاز ارزشیابی سالانه داروخانه لحاظ خواهد شد. به دلیل ضرورت رهگیری مصرف شیرخشک های رژیمی و کاهش احتمال عرضه غیر رسمی آنها، طی سال گذشته، ضرورت ثبت اطلاعات مصرف ­کنندگان این اقلام در داروخانه­ ها توسط مدیرکل امور فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل به معاونت های غذا و داروی سراسر کشور ابلاغ شده بود که با توجه به نامه شماره ۱۴۳۰۷/ ۶۶۵ به تاریخ۲۲ خرداد۱۴۰۰مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، ثبت اطلاعات مصرف ­کنندگان در داروخانه ­ها توسط کارشناسان نظارتی کنترل گردیده و نحوه عملکرد داروخانه ­ها در این زمینه، در نمره ارزشیابی سالانه آنها لحاظ خواهد شد.

ادامه مطلب
معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

ارائه انسولین های قلمی به بیماران دیابتی، منوط به ثبت نام در سامانه مدیریت بیماری های نادر

معاون غذا و دارو اراک گفت: در ماه های آینده بیماران دیابتی که اطلاعات آنها در سامانه مدیریت بیماری های نادر ثبت نشده باشد، انسولین قلمی دریافت نخواهند کرد.

ادامه مطلب

حذف دفترچه های بیمه درمانی صندوق کارکنان دولت

مدیر کل بیمه سلامت استان مرکزی اعلام کرد: از ابتدای تیرماه ۱۴۰۰ چاپ دفاتر بیمه ای صندوق کارکنان دولت و سایر صندوقهای بیمه ای سازمان متوقف می گرددو بیمه شدگان تحت پوشش جهت مراجعه به پزشک نیاز به دفترچه نداشته و مراکز درمانی بر اساس کد ملی بیمار اقدام به نسخه نویسی الکترونیک و در صورت نداشتن زیرساخت در سربرگ مطب یا درمانگاه اقدام به تجویز دارو و خدمات برای بیمه شدگان مذکور خواهند نمود.

ادامه مطلب
سازمان غذا و دارو هشدار داد

وجود ترکیبات خطرناک محرک شیشه در کپسول های لاغری غیرمجاز/ اطمینان از سلامت مکمل‌ها با استعلام از سامانه تیتک

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به بررسی آزمایشگاهی نمونه‌ کپسول‌های لاغری که در فضای مجازی تبلیغ و به فروش می رسند، گفت: براساس این آزمایش‌ها وجود ماده خطرناک مت‌آمفتامین (شیشه) در این فراورده‌ها اثبات شده است.

ادامه مطلب

ارسال لیست داروهای صرفا بیمارستانی

معاون غذا و دارو اراک در نامه ای به کلیه مراکز درمانی و داروخانه های دولتی و خصوصی استان مرکزی اعلام کرد: همانطورکه مستحضر هستید تجویز و فروش سرپایی اقلام بیمارستانی به علت احتمال سوءاستفاده و ایجاد مخاطرات سلامت برای بیماران ممنوع بوده و تخلف محسوب می گردد، مقتضی است با اطلاع رسانی مناسب به پزشکان محترم ترتیبی اتخاذ گردد تا این اقلام در نسخه سرپایی بیماران تجویز نشده تا از مشکلات آتی پیشگیری گردد. هم چنین مجددا تاکید می گردد اقلام بیمارستانی نباید به هیچ وجه توسط داروخانه های خصوصی و غیربیمارستانی از شرکت های پخش خریداری شود درصورت وجود . لازم به ذکر است فایل IDL در طول سال چندین مرتبه بروزرسانی شده که از وبسایت سازمان غذا و دارو به آدرس www.fda.gov.ir قابل دریافت است. به اطلاع میرساند به پیوست فایل فهرست رسمی دارویی کشور (IDL) ویرایش ۱۵/ ۲ / ۱۴۰۰ ، حاوی لیست تفکیک شده داروهای "صرفا بیمارستانی" جهت استحضار و الزام به رعایت در نسخه پیچی در داروخانه و عدم تحویل اقلام بیمارستانی در نسخ سرپایی ارسال می گردد.

ادامه مطلب
نظارت بر انهدام کالاهای سلامت محور قاچاق در اراک صورت گرفت؛

نظارت بر امحاء ۱/۵ تن کالای قاچاق به ارزش ۱ میلیارد ریال در اراک

کارشناس اداره نظارت بر مواد غذایی و آرایشی بهداشتی معاونت غذا و دارو اراک :نظارت بر یک و نیم تن کالاهای مواد غذایی و لوازم آرایشی بهداشتی و مکمل قاچاق به ارزش ۱ میلیارد ریال در سال جاری با حضور جمعی از مسئولان مربوطه در اراک امحا و از چرخه مصرف خارج شد.

ادامه مطلب
معاونت غذا و دارو اراک

پایش و ارزیابی عملکرد معاونت غذا و دارو اراک توسط تیم اداره کل بازرسی سازمان غذا و دارو

تیمی متشکل از رئیس و کارشناسان اداره بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان غذا و دارو باهدف راستی آزمایی و بررسی شاخص‌ها برحسب مستندات موجود از کلیه واحدهای معاونت غذا و دارو بازدید به عمل آوردند.

ادامه مطلب