اخبار اصلی - آرشیو

نکات تغذیه‌ای برای سلامت کبد

بخور نخورهای کبدی!

کبد وظیفه تجزیه کربوهیدرات‌ها، تولید گلوکز و سم‌زدایی بدن را دارد. همچنین مواد مغذی را ذخیره کرده و صفرا ایجاد می‌کند که برای هضم و جذب درست مواد مغذی موجود در خوراکی‌ها لازم است. غذاها و نوشیدنی‌های زیادی هستند که فرد می‌تواند برای محافظت از کبد مصرف کند.

ادامه مطلب

اهمیت آزمایشات بر روی مواد غذایی در دوران پاندمی کرونا

کارشناس مسئول آزمایشگاه کنترل معاونت غذا و دارو گفت: ویروس کرونا در دراز مدت قطعا بر امنیت غذایی جهان اثر خواهد گذاشت. بنابراین جمعیت آسیب پذیر بیش از دیگر اقشار جامعه با ناامنی غذایی مواجه خواهد شد.

ادامه مطلب

داروهای قاچاق ایرانی نبود/ ترانزیت کالا درتجارت بین کشورها معمول است

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه طبق اطلاعات کسب شده از مراجع مختلف مشخص شد که داروهای مکشوفه ایرانی نبوده است، گفت: این داروها ساخت کشورهای دیگر بوده و تنها از مسیر ایران به عراق ترانزیت شده است

ادامه مطلب
توسط معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد:

ششمین جلسه کمیسیون ماده ۲۰ امور داروخانه هادر سال جاری به صورت ویدیو کنفرانس

ششمین جلسه کمیسیون ماده ۲۰ در سال جاری با حضور دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو، دکتر محسنی مدیر اداره داروی معاونت،دکتر نعمتی مدیر بازرسی دانشگاه، دکتر احدزاده رئیس انجمن داروسازان، دکتر اسماعیلیان عضو انجمن داروسازان و دکتر دبیر عضو کمیسیون به صورت ویدیو کنفرانس در سالن اجتماعات معاونت غذا و دارو تشکیل شد.

ادامه مطلب
به صورت ویدیو کنفرانس انجام شد؛

وبینار چهارمین جلسه ستاد توزیع داروی استان مرکزی در سال جاری با حضور معاون غذا و دارو

چهارمین جلسه ستاد توزیع داروی استان با هدف بررسی آخرین وضعیت بدهی های دارویی مراکز تابعه به شرکتهای توزیع دارو و دستورالعمل های جدید در جهت ارتقاء توزیع دارو در استان با حضور دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو و مدیر دارویی معاونت از طریق ویدیو کنفرانس برگزار گردید.

ادامه مطلب
توسط معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد.

دهمین جلسه کمیسیون فنی_تخصصی صدور پروانه های بهداشتی و واحد های تولیدی غذایی و بهداشتی

جلسه‌ای با هدف بررسی صدور پروانه ساخت، صدور پروانه مسئول فنی و ابطال پروانه ساخت، بررسی نقشه و اتخاذ تصمیم در مورد آن‌ها با حضور دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک در سال جاری برگزار شد.

ادامه مطلب

جلسه آموزشی لزوم کنترل های سطح عرضه محصولات ضد عفونی کننده ژل و محلول

جلسه ای با موضوع لزوم کنترل های سطح عرضه محصولات ضد عفونی کننده ژل و محلول با حضور کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه و مراکز بهداشت استان و شهرستان‌ها در معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد.

ادامه مطلب

بهینه سازی آزمایشگاه های واحد های تولیدی استان مرکزی توسط آزمایشگاه کنترل معاونت غذا و دارو اراک

مدیر آزمایشگاه کنترل معاونت غذا و دارو خبر داد:اهمیت پایش محصولات واحدهای غذایی،آشامیدنی و آرایشی بهداشتی در محل تولید عاملی برای ارزش گذاری در جهت بهبود کیفیت محصول نهایی است.

ادامه مطلب
پاییزتان به سلامت!

تغییر فصل و ویتامین درمانی

با فرا رسیدن پاییز، خستگی، استرس، افسردگی فصلی و همچنین هجوم میکروب‌ها و عفونت‌ها در کمین خیلی از ما قرار می‌گیرد. برای پیشگیری از بروز این مشکلات و بیماری‌های رایج آن بهتر است تغییر فصلتان را با یک دوره ویتامین‌درمانی خوب شروع کنید تا سربازهایتان مجهزتر شوند.

ادامه مطلب
مدیر دارویی معاونت غذا و دارو اراک بیان کرد؛

تشریح برنامه های هفته پیشگیری از مسمومیت ها در معاونت غذا و دارو

مدیر دارویی معاونت غذا و دارو برنامه های هفته پیشگیری از مسمومیت ها"در همه گیری کرونا" با شعار «با افزایش آگاهی، مانع مسمومیت دارویی شویم» در معاونت غذا و دارو اعلام کرد.

ادامه مطلب

چقدر «نمک» بخوریم؟

متخصص تغذیه با بیان اینکه مصرف نمک ارتباط زیادی با بیماری‌هایی مانند فشار خون ، کلیوی و انواع بیماری قلبی دارد، گفت: بهتر است روزانه تا ۳ گرم نمک بیشتر مصرف نکنیم.

ادامه مطلب

مبدا داروهای قاچاق ایران نبوده است/ ردیابی داروها با سامانه تیتک

سازمان غذاودارو دراطلاعیه‌ای اعلام کرد: داروهای قاچاق مکشوفه در کشور عراق، که در بعضی رسانه‌های خارجی مورد توجه قرار گرفته است، متعلق به یکی دیگر از کشورهای همسایه بوده و صرفا از طریق یکی از مرزهای کشور ترانزیت شده بود.

ادامه مطلب