اخبار اصلی - آرشیو

اطلاع رسانی ریکال قرص ناپروکسن ۲۵۰ شرکت دارویی فاخر

با توجه به نامه ریکال شماره ۳۵۷۷۵ / ۶۶۵ مورخ ۲۷ / ۰۶ / ۱۴۰۰ مدیر کل محترم امور دارو و مواد تحت کنترل(فایل پیوست)، در خصوص ریکال قرص ناپروکسن ۲۵۰ میلی گرم شرکت دارویی فاخر، مقتضی است بلافاصله نسبت به جمع آوری داروی فوق از سری ساخت های ۱۰۰ الی ۱۴۰ که از ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی تولید شده اند، اقدام نموده و نتیجه ‌ی ریکال را به این معاونت ارسال نمایید.

ادامه مطلب
معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

گزارشی مبنی بر کمبود انسولین نداریم

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طبق استعلامی که امروز در خصوص کمبود انسولین از سامانه ۱۹۰ داشتیم هیچ گزارشی مبنی بر کمبود انسولین مطرح نبوده است و سهمیه لازم برای داروخانه‌ها مشخص شده و به آنها توزیع می‌شود.

ادامه مطلب

بیشترین میزان قاچاق کالاهای سلامت محور در حوزه فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی است

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بیشترین میزان قاچاق کالاهای سلامت محور در حوزه فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی است، افراد باید مراقب درج برچسب تقلبی روی محصولات آرایشی و بهداشتی باشند.

ادامه مطلب
معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد:

نظارت دقیق و مداوم بر فعالیت مراکز دارویی استان/ مردم؛ بهترین بازرسان معاونت غذا و دارو

معاون غذا و دارو اراک گفت: با توجه به اینکه در داروخانه، دارو، لوازم پزشکی، آرایشی بهداشتی به بیماران و مراجعان ارایه می شود و این اقلام کالاهای سلامت محور هستند که سلامت آن ها به نظارت خاصی نیاز دارد؛ معاونت های غذا و دارو در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، وظیفه بازرسی از تمامی داروخانه های کشور را بر عهده دارند که در استان مرکزی نیز این امر با شدت و جدیت، به همت بازرسان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام است.

ادامه مطلب
رئیس سازمان غذا و دارو:

صدور مجوز تزریق واکسن‌های پاستور و سینوفارم به افراد بین ۱۲ از ۱۸ سال

رئیس سازمان غذا و دارو از صدور مجوز تزریق واکسن‌های پاستور و سینوفارم برای سنین ۱۲ تا ۱۸ سال خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات بالینی انجام شده این واکسن‌ها برای نوجوانان در برابر کرونا ایمن‌سازی ایجاد می کند.

ادامه مطلب

مدارک لازم جهت ارزیابی پرونده محصول نهایی /ماده اولیه آرایشی و بهداشتی تهیه شده بر پایه نانوفناوری

با توجه به لزوم بررسی درخواستهای صدور پروانه های بهداشتی فرآورده های آرایشی و بهداشتی دارای مواد اولیه نانو مقیاس یا مواد اولیه نانو مقیاس در کمیته نانو فرآوری سازمان،مقتضی است مدارک و مستندات مربوطه در سایت www.nanohealth.ir اخذ و جهت بررسی وارجاع به کمیته نانوفناوری سازمان غذا و دارو به این اداره کل ارسال گردد. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر به فایل پیوست مراجعه شود.

ادامه مطلب
تغذیه در مشکلات تنفسی

مواد غذایی مناسب برای مقابله با التهاب ریه

متأسفانه ویروس کرونا در بدن با تمام توان به ریه حمله می‌کند و تمام تلاش خود را برای آسیب زدن به این عضو مهم و حیاتی به کار می‌گیرد. حتی بعد از اینکه بدن ویروس را از بین می‌برد آسیب‌های ناشی از آن تا مدت‌ها باقی می‌ماند. خوشبختانه برخی مواد غذایی مانند سبزیجات چلیپایی، سیر و زردچوبه در چهارچوب برنامه غذایی سالم و متنوع برای مقابله با التهاب ریوی مؤثر عمل می‌کنند.

ادامه مطلب

در خصوص واگذاری بخشی از خدمات گروه ثبت و بررسی ایمنی و عوارض ناخواسته فرآورده های سلامت

به آگاهی می رساند این سازمان در نظر دارد نسبت به واگذاری بخشی از خدمات گروه ثبت و بررسی ایمنی و عوارض ناخواسته فرآورده های سلامت از طریق درج در سامانه تدارکات الکترونیک دولت اقدام نماید .لذا در همین راستا کلیه شرایط اختصاصی و عمومی و نیز پیش نویس قرارداد در سامانه تدارکات الکترونیک دولت بارگذاری گردیده است. لطفا برای کسب اطلاعات به فایل پیوست مراجعه نمایید.

ادامه مطلب

در خصوص مکمل غیرمجاز سوپرفورمن

به استحضار می رساند پودر مکمل با نام تجاری سوپرفورمن(پودر مکمل عسل گیاه طلای سبز)تولید شده در گل پک دارو ایران با کد ثبتی ۱۲۲۸۱۵۳۱۲۴ و تاریخ تولید ۱۳۹۹/۱۰/۲۱ غیرمجاز می باشد.

ادامه مطلب
معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

فروش گیاهان دارویی ویژه درمان کرونا در عطاری‌ها تخلف است

معاون غذا و دارو اراک گفت: با عطاری‌های متخلف در دوران کرونا که اقدام به فروش گیاه دارویی ویژه کرونا یا اعمال یداوی برای درمان این بیماری می کنند، برخورد قانونی می‌شود.

ادامه مطلب

دستور جمع آوری فرآورده آلرگارد ۲ با ادعای مختص کرونای دلتا

با توجه به نامه شماره ۳۴۲۶۱ / ۶۶۵ مورخ ۲۰ / ۰۶ / ۱۴۰۰ مدیر کل محترم امور فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل (فایل پیوست)، در خصوص توزیع فراورده با لیبل جعلی و تایید نشده تحت نام آلرگارد ۲ با ادعای مختص کرونای دلتا (به پیوست) مقتضی است در صورت مشاهده بلافاصله نسبت به جمع آوری داروی فوق اقدام نموده و نتیجه ‌ی ریکال را به این معاونت ارسال نمایید.

ادامه مطلب

اطلاع رسانی ریکال ویال اکتمرا

با توجه به نامه ریکال شماره ۳۴۸۴۴ / ۶۶۵ مورخ ۲۲ / ۰۶ / ۱۴۰۰ مدیر کل محترم امور دارو و مواد تحت کنترل(فایل پیوست)، در خصوص عدم تایید نتایج حاصل از آزمایش نمونه های ویال ۲۰ میلی لیتری حاوی محلول تزریقی ۲۰ mg / ml توسیلیزومب با نام تجاری ACTEMRA ، مقتضی است بلافاصله نسبت به جمع آوری داروی وارداتی فوق از کلیه سری ساخت های توزیع شده اقدام نمایید.

ادامه مطلب