اخبار اصلی - آرشیو

برنامه عملیاتی؛ یک ضرورت برای ارتقاء حوزه غذا و دارو

دکتر ناظری، مسئول پایش برنامه های عملیاتی معاونت غذا و دارو اراک گفت: امروزه طراحی و تدوین یک برنامه عملیاتی دقیق و منسجم برای هر سیستمی ضروری است. اما ضرورت این امر در سیستم های مرتبط با سلامت پررنگتر به نظر می رسد.

ادامه مطلب
عوارض جانبی داروها

۲۰ عارضه جانبی دارویی که نباید نادیده بگیرید

عوارض جانبی داروها، واکنش‌ها یا اتفاقاتی ناخواسته و غیرمنتظره نسبت به یک دارو هستند. هرچند برخی از عارضه‌های جانبی، خفیف بوده و بعد از درمان ناپدید می‌شوند اما عوارض دیگر می‌توانند مشکلات طولانی‌مدت‌تری برای سلامتی ایجاد کنند؛ بنابراین لازم است در مورد عوارض جانبی دارویی که مصرف می‌کنید با پزشک مشورت کرده و جویای راهکارهایی برای کاستن از این واکنش‌های منفی شوید.

ادامه مطلب

نشست بررسی مسائل و مشکلات داروهای شیمی درمانی

جلسه ای در خصوص مسائل و مشکلات داروهای شیمی درمانی با حضور معاون غذا و دارو، مدیران و مسئولین امور دارویی بیمارستانهای خوانساری و امیرکبیر ، سینا، مدیر دارویی داروخانه هلال احمر و موسسین داروخانه های توزیع کننده داروهای شیمی در دفتر معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد.

ادامه مطلب
معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

پلمپ دو عطاری در اراک در اولین ماه ۱۴۰۱

معاون غذا و دارو اراک خبر داد:کارشناسان اداره فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو اراک در بازرسی مشترک با نیروهای اماکن دو واحد عطاری متخلف به دلیل عرضه داروهای شیمیایی و مکمل های قاچاق توسط نیروهای اماکن پلمب شد.

ادامه مطلب

برگزاری جلسه در رابطه با بررسی اهداف کلی و کمی برنامه عملیاتی معاونت غذا و دارو در سال ۱۴۰۱

در این جلسه ضمن بررسی رئوس برنامه عملیاتی در رابطه با نحوه ی اجراء و ضرورت پیگیری پایش مستمر و جمع آوری مستندات بحث و تبادل نظر شد و تصمیمات لازم اخذ و به مسئولین و مدیران ابلاغ گردید.

ادامه مطلب

دومین کمیسیون فنی_تخصصی صدور پروانه های بهداشتی و واحد های تولیدی غذایی و بهداشتی در سال جدید با بررسی ۳۵ پرونده

جلسه‌ای با هدف بررسی صدور پروانه ساخت، صدور پروانه مسئول فنی و ابطال پروانه ساخت، بررسی نقشه و اتخاذ تصمیم در مورد آن‌ها با حضور دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک برگزار شد.

ادامه مطلب

ریکال محصول دیستون شرکت ایمن واکسن البرز

معاون غذاو دارو اراک در نامه ای اعلام کرد: با عنایت به نامه ریکال شماره ۷۹۳ / ۶۶۵ مورخ ۱۷ / ۰۱ / ۱۴۰۰ سازمان غذا و دارو(فایل پیوست)، در خصوص ریکال داوطلبانه محصول دیستون ۵۰۰ و ۳۰۰ واحدی شرکت ایمن واکسن البرز به شماره سری ساخت های ۱۷A۰۰۱۹ و ۱۷A۰۰۲۱ و ۱۷A۰۰۲۲ و ۱۷B۰۰۰۳ به دلیل بررسی بیش تر و اطمینان از کیفیت محصول ، مقتضی است بلافاصله نسبت به جمع آوری سری ساخت مذکور از داروی فوق اقدام نمایید.

ادامه مطلب
مدیر اداره دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

رسیدگی به بیش از ۲۰۰۰ تماس تلفنی ثبت شده در سامانه ۱۹۰ در سال ۱۴۰۰

مدیر اداره دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو اراک از رسیدگی به بیش از ۲۶۰۰ تماس تلفنی ثبت شده در سامانه ۱۹۰ در سال گذشته خبر داد .

ادامه مطلب

توصیه ها و نحوه مصرف دارو در ماه رمضان برای بیماران مختلف

برای بیماران و کسانی که ملزم به خوردن دارو در ماه مبارک رمضان هستند، مساله روزه گرفتن یا نگرفتن و یا چگونگی مصرف دارو در ماه رمضان از سوال‌‌هایی است که ذهن این افراد را به خود مشغول می‌کند. افراد بیماری که در سال‌های پیش روزه می‌گرفته‌اند حالا در مورد این که آیا می‌توانند در ماه رمضان وعده‌های دارویی خود را حذف کنند یا زمان آن را تغییر دهند، سوالات زیادی دارند. از طرفی برای برخی این پرسش وجود دارد که آیا می‌توان داروها را مثل قبل مصرف کرد ولی روزه هم گرفت؟ ما در این مقاله به همه باید و نباید‌های مصرف دارو در ماه رمضان و احکام مربوط به آن براساس توصیه‌های پزشکی ماه رمضان می‌پردازیم.

ادامه مطلب