اخبار اصلی - آرشیو

به مناسبت ولادت پرستار کربلا و روز پرستار صورت گرفت؛

تقدیر از فرشتگان سفید پوش معاونت غذا و دارو اراک

معاون غذا و دارو به همراه مدیر امور عمومی مجتمع الغدیر در سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار از زحمات فرشتگان سفید پوش معاونت غذا و دارو دیدار و تقدیر بعمل آمد.

ادامه مطلب
توسط معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد:

وبینار آموزشی نرم افزار سیماد در خصوص لزوم نظارت و خرید دارو و لوازم پزشکی

وبینار آموزشی نرم افزار سیماد در خصوص لزوم نظارت و خرید دارو و لوازم پزشکی و یکسان سازی کدینگ داروها و قیمت داروها و دسترسی به چگونگی فرآیند های خرید در بیمارستانهای تابعه معاونت غذا و دارو از سوی شرکت میکفاوا برگزار شد.

ادامه مطلب
معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

پژوهش از عوامل اساسی برای توسعه هر جامعه است/ از طرح های تحقیقاتی حمایت می کنیم

معاون غذا و دارو اراک تاکید کرد: پژوهش از عوامل اساسی برای توسعه هر جامعه بوده و در ایران نیز تولید علم و تحقیقات از جایگاه والایی برخوردار است.

ادامه مطلب

آیا برای مصونیت، یک‌بار تزریق واکسن کرونا کافیست؟

عضو کمیته کشوری کرونا گفت: اینکه برای ایمنی‌زایی در مقابل کرونا چند بار باید تزریق واکسن تکرار شود، در آینده مشخص می‌شود و بستگی به این امر دارد که واکسن تا چه حد ایمنی ماندگار ایجاد کند که این موضوع هم هنگامی آشکار می‌گردد که واکسن تزریق شود و میزان ایمنی‌بخشی و ماندگاری آن طی زمان مورد بررسی قرار گیرد.

ادامه مطلب
با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر بهداشت؛

افتتاح خط تولید داروی رمدسیویر در ساوه

خط تولید داروی رمدسیویر(داروی ضد ویروسی درمان کرونا)در قالب دوازدهمین بهره‌برداری از پروژه‌های سلامت "آیین پویش ملی ره سلامت" به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شرکت دانش بنیان روناک دارو واقع در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه رسما افتتاح شد.

ادامه مطلب
پرکاری و کم‌کاری تیروئید در حاملگی

مشکلات تیروئید در دوران بارداری

اختلالات تیروئید، دومین علت شایع مربوط به سیستم غدد درون‌ریز طی بارداری محسوب می‌شوند. طبق آمار و گزارش‌ها، ریسک این دست مشکلات هم در زنانی که دچار کم‌کاری تیروئید هستند بالاست و هم در زنانی که دچار پُرکاری تیروئیدند.

ادامه مطلب
چگونه از پیر شدن سیستم ایمنی‌مان جلوگیری کنیم؟

پیری سیستم ایمنی و عواقب آن

پیر شدن سیستم ایمنی، احتمال انواع و اقسام بیماری‌ها را افزایش می‌دهد؛ اما عادت‌های سالم و سبک زندگی درست می‌تواند به حفظ سلامت و جوانی سیستم ایمنی کمک زیادی کند.

ادامه مطلب
توسط معاونت غذا و دارو و تحقیقات و پژوهش صورت گرفت؛

افتتاح واحد تخقیق و توسعه و ارتباط با صنعت دانشگاه در معاونت غذا و دارو اراک

حد تحقیق و توسعه و ارتباط با صنعت دانشگاه با حضور معاون غذا و دارو، معاون تحقیقات و پژوهش و همکاران هر دو حوزه در محل معاونت غذا و دارو اراک افتتاح شد.

ادامه مطلب
دهیدراسیون ناشی از دارو

داروهای رایجی که بدنتان را کم آب می‌کنند

زیاد تشنه می‌شوید؟ ما معمولاً وقتی مصرف داروی جدیدی را شروع می‌کنیم فکر می‌کنیم عوارض جانبی که در انتظار ماست چیزهایی مانند سرگیجه، سردرد، یبوست و حالت تهوع خواهد بود؛ اما برخی از داروها ممکن است مستقیماً یا غیرمستقیم منجر به دهیدراسیون یا کم‌آبی بدن شوند

ادامه مطلب

در مقابله با سودجویان مردم همراهی کنند

معاون غذا و دارو اراک گفت: مصرف کنندگان در استان می توانند در صورت مشاهده تخلف از طریق سامانه شکایت https://b۲n.ir/۴۷۱۰۷۲ از کالاهای سلامت محور قاچاق و غیر مجاز در سایت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک اعلام شکایت کنند.

ادامه مطلب