اخبار اصلی - آرشیو

توسط معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد.

برگزاری جلسه کمیسیون فنی_تخصصی صدور پروانه های بهداشتی و واحد های تولیدی غذایی و بهداشتی

جلسه‌ای با هدف بررسی صدور پروانه ساخت، صدور پروانه مسئول فنی و ابطال پروانه ساخت، بررسی نقشه و اتخاذ تصمیم در مورد آن‌ها با حضور دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک برگزار شد.

ادامه مطلب
روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک خبر داد؛

بازدید معاون غذا و دارو به همراه رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی،نمایندگان معاونت و مرکز بهداشت استان مرکزی از کارخانه لبنیات کالبر

دکتر علیمرادیان معاون غذا ودارو ، مهندس بادرستانی رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی، کارشناسان معاونت و مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از کارخانه لبنی کالبر بازدید کردند.

ادامه مطلب
کارشناس اداره نظارت بر مواد غذایی اراک اعلام کرد:

دقت در خرید آجیل و تنقلات

شهروندان در هنگام خرید آجیل و تنقلات به ظاهر آن توجه کنند، همچنین وجود حفره یا آثار کپک زدگی از نشانه های کهنگی و فساد این محصول است.

ادامه مطلب
توسط معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد:

اولین جلسه تشکیل کمیته تحقیقات و پژوهش در حوزه غذا و دارو اراک

اولین جلسه تشکیل کمیته تحقیقات و پژوهش حوزه غذا و دارو در سال جاری به ریاست دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو و با حضور کارشناسان غذایی،آزمایشگاهی و دارویی در سالن اجتماعات دکتر دلاور معاونت غذا و دارو اراک تشکیل شد.

ادامه مطلب

داروی زولپیدم

سلام علیکم احتراما" با عنایت به نامه ۲۴۰۷۴۵۳ / ۶۱ مورخ ۲۱ / ۱۱ / ۹۷ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مبنی بر سوء استفاده از داروی زولپیدم به استحضار میرساند لازم است شرکتهای توزیعی از فروش خلاف عرف خودداری و به داروخانه نیز اکیدا" توصیه می شود از فروش بدون نسخه این دارو جلو گیری بعمل آورند.

ادامه مطلب
توسط معاونت غذا ودارو اراک صورت گرفت؛

جمع آوری بیش از ۱۰۰۰ قلم داروی غیر مجاز و تقلبی از عطاری های سطح شهر اراک

در اجرای گشت مشترک بازرسی و نظارت از عطاری های سطح شهر اراک با حضور معاون غذا و دارو و پلیس اماکن بیش از ۱۰۰۰ قلم داروی غیر مجاز و تقلبی جمع آوری گردید.

ادامه مطلب
معاون غذا و دارو اراک:

داروخانه های معتبر؛ تنها مرکز مجاز فروش داروها و مکمل های ورزشی

معاون غذا و دارو اراک گفت:در حال حاضر تنها داروخانه ها زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی فعالیت می کنند و نظارت و برخورد با فروش مکمل ها در باشگاه های ورزشی بر عهده اداره کل ورزش و جوانان به عنوان مرجع صدور مجوز فعالیت برای این باشگاه ها است.

ادامه مطلب
روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک خبر داد؛

جشن ۴۰ سالگی در اراک/حماسه‌ای به عظمت تاریخ استان مرکزی رقم خورد

سرپرست دانشگاه ،معاون غذا و دارو،مدیر دارو و جمعی از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی هم‌زمان با حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، به خیل عظیم راهپیمایان پیوستند.

ادامه مطلب
معاون غذا و دارو اراک؛

کیفیت مناسب داروهای ساخت داخل

دکتر علیمرادیان اعلام کرد:باید به تدریج فرهنگسازی شود که داروی ایرانی هم مانند داروهای خارجی با کیفیت است و با رویکرد حمایت از کالای داخلی اوضاع معیشت مردم بهتر می شود و اشتغال جوانان بهبود می‌یابد و به طور حتم حرکت در این مسیر بهبود کلی وضعیت کالاهای دارویی و غذایی را به همراه خواهد داشت.

ادامه مطلب
توسط معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد:

برگزاری کمیته ویژه اجرای شیوه نامه پیشگیری ومبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور

کمیته ویژه نظارت بر اجرای شیوه نامه پیشگیری ومبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور- دارویی ،غذایی،آرایشی بهداشتی، تجهیزات وملزومات پزشکی درسال جاری با حضوردکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو وسازمان های مربوطه در سالن اجتماعات دکتردلاورمعاونت غذا ودارو اراک برگزار شد.

ادامه مطلب
روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک خبر داد؛

تجدید میثاق با آرمان های شهدای انقلاب

مراسم عطر افشانی مزار شهدای گمنام بمناسبت ایام الله دهه مبارک فجر با حضور سرپرست ،معاون غذا و دارو و جمعی از اعضاء هیئت رئیسه و کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی برگزار شد.

ادامه مطلب
معاون غذا و دارو اراک خبر داد:

رسالت اصلی دانشگاه علوم پزشکی اراک در مبارزه با قاچاق کالا سلامت مردم است

دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک گفت: کالاهای سلامت‌ محور در بحث مبارزه با قاچاق کالا نیاز به تلاش و توجه مضاعف است به‌همین سبب رسالت اصلی دانشگاه علوم پزشکی در بحث مبارزه با قاچاق سلامت مردم است.

ادامه مطلب
توسط معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد:

برگزاری کارگاه آموزشی کمبود ویتامین های ای و آهن، برچسب اصالت کالا ، نشانگر های رنگی تغذیه ای در مدارس شهر اراک

کارگاه آموزشی کمبود ویتامین های ای و آهن، برچسب اصالت کالا ، نشانگر های رنگی تغذیه ای توسط کارشناسان معاونت غذا و دارو اراک درمدرسه دخترانه حضرت خدیجه کبری اراک برگزار گردید.

ادامه مطلب