اخبار اصلی - آرشیو

روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک خبر داد:

بازدید سرزده و مشترک معاون غذا و دارو و مدیر کل استاندارد استان مرکزی از آزمایشگاه همکار

دکترعباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک به همراه دکتر مهناز جعفریان مدیر کل استاندارد به صورت سرزده از آزمایشگاه همکار دریتیم جنوب، بازدید به عمل آورد.

ادامه مطلب
توسط معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد؛

برگزاری کارگاه آموزشی و توجیهی ویژه صنف عطاری های در اراک

این دوره آموزشی به منظور افزایش آگاهی مسئولین عطاری ها از وظایف و قوانین مرتبط با نوع تخلفاتی که در عطاری ها اتفاق می افتد و آگاهی از محصولات قابل عرضه و محصولات غیر قابل عرضه در عطاری ها توسط معاونت غذا و دارو صورت گرفت.

ادامه مطلب

برگزاری کمیته ویژه اجرای شیوه نامه پیشگیری ومبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور

کمیته ویژه نظارت بر اجرای شیوه نامه پیشگیری ومبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور- دارویی ،غذایی،آرایشی بهداشتی، تجهیزات وملزومات پزشکی درسال جاری با حضورمهندس طاعتی رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ،دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو وسازمان های مربوطه در سالن اجتماعات استانداری اراک برگزار شد.

ادامه مطلب

دعوت سازمان غذا و دارو از داروخانه ها برای پیوستن به «بسیج ملی کنترل فشار خون»

روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه اراک – به نقل از ایفدانا، بیماری پرفشاری خون اولین عامل خطر مرگ و میر در جهان و ایران است. سالانه ۱۰.۴ میلیون نفر به علت بالا بودن فشارخون بالا در جهان می میرند و ۲۱۸ میلیون سال ناتوانی و مرگ زودرس DALY) ناشی از آن) به جا می ماند. برای کنترل این بزرگترین عامل خطر مرگ و ناتوانی مردم، به دستور مقام عالی وزارت «بسیج ملی کنترل فشار خون» از روز ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ مصادف با روز جهانی فشار خون درکشور آغاز خواهد شد و ساختار شورای راهبردی و ساختار اجرایی این بسیج ملی در ستاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شرح زیر تعیین شده است:

ادامه مطلب
نظارت بر انهدام کالاهای سلامت محور قاچاق در اراک صورت گرفت.

نظارت بر امحاء ۲۴ تن کالای قاچاق به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در اراک

کارشناس اداره نظارت بر مواد غذایی و آرایشی بهداشتی معاونت غذا و دارو اراک :نظارت بر۲۴ تن کالاهای مواد غذایی و لوازم آرایشی بهداشتی و مکمل قاچاق به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در سال جاری با حضور جمعی از مسئولان مربوطه در اراک امحا و از چرخه مصرف خارج شد.

ادامه مطلب
توسط معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد.

برگزاری جلسه کمیسیون فنی_تخصصی صدور پروانه های بهداشتی و واحد های تولیدی غذایی و بهداشتی

جلسه‌ای با هدف بررسی صدور پروانه ساخت، صدور پروانه مسئول فنی و ابطال پروانه ساخت، بررسی نقشه و اتخاذ تصمیم در مورد آن‌ها با حضور دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک در سال جاری برگزار شد.

ادامه مطلب
در اراک صورت گرفت:

حضور معاون غذا و دارو اراک در برنامه تلویزیونی" رصد" شبکه آفتاب استان مرکزی

دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک شامگاه سه شنبه در گفتگوی زنده تلویزیونی شبکه استانی در برنامه " رصد " به بررسی وضعیت نظارت بر کیفیت و بهداشت پخت نان پرداختند.

ادامه مطلب
در راستای ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان صورت گرفت؛

حضور کارشناس دارویی معاونت غذا و دارو اراک در برنامه تلویزیونی" سیب سلامت" شبکه آفتاب استان مرکزی

دکتر محمدی صفت در گفتگوی زنده تلویزیونی شبکه استانی در برنامه " سیب سلامت" به توصیه های مصرف داروها در ماه مبارک رمضان پرداختند.

ادامه مطلب
به مناسبت هفته خوابگاهها صورت گرفت؛

حضور رئیس دانشگاه، معاون غذا و دارو و جمعی از معاونین در خوابگاههای دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ،معاون غذا و دارو و جمعی از معاونین داشگاه به صورت شبانه از خوابگاههای دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک بازدید کردند.

ادامه مطلب
در معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد؛

جلسه هماهنگی اجرای استقرار پرونده الکترونیک سلامت

این جلسه در خصوص استقرار پرونده الکترونیک سلامت و استاندارد سازی نرم افزار های مورد استفاده و قابل اتصال به نود سپاس وزارت متبوع و حرکت بسمت نسخه پیچی الکترونیک با حضور دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو در سالن اجتماعات دکتر دلاور معاونت غذا و دارو اراک تشکیل شد.

ادامه مطلب